AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #1 Skrevet 16. april 2017 Litt pinlig spørsmål, men la gå. Jeg barberer i bikinilinjen (og noen ganger litt mer), og det klør som regel noe voldsomt og blir nuppete/irritert dagen etterpå, nesten som et utslett. Særlig altså i bikinilinjen, hvor hud møter hud, det blir klamt og mye friksjon, oppstår problemet. En ting er at det er lite lekkert når man skal ta på seg bikini, men det er også på grensen til vondt. Er det noen som har noen gode tips mot dette? Jeg er åpen for det meste som ikke innebærer produkter til vanvittige priser Anonymkode: 709f3...69f 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #2 Skrevet 16. april 2017 Litt pinlig spørsmål, men la gå. Jeg barberer i bikinilinjen (og noen ganger litt mer), og det klør som regel noe voldsomt og blir nuppete/irritert dagen etterpå, nesten som et utslett. Særlig altså i bikinilinjen, hvor hud møter hud, det blir klamt og mye friksjon, oppstår problemet. En ting er at det er lite lekkert når man skal ta på seg bikini, men det er også på grensen til vondt. Er det noen som har noen gode tips mot dette? Jeg er åpen for det meste som ikke innebærer produkter til vanvittige priser Anonymkode: 71ca4...927
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #3 Skrevet 16. april 2017 Varm dusj først, en god omgang med hampvotte eller annen skrubb, alltid ny høvel, rens godt etterpå. Anonymkode: 37484...75f
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #4 Skrevet 16. april 2017 Jeg er også plaget med dette og har funnet en slags rutine som hjelper men ikke fjerner problemet helt, du kan jo prøve det. Barber etter å ha dusjet, da er hårene myke og lettere å kutte. Bruk skarp høvel og ikke oppbevar den i dusjen. Tørk den etter bruk. Før hver bruk, smør høvelen inn med antibac, og la dette tørke før du tar den i bruk. Barber det som skal barberes. Tørk deg og smør deg med antibac på bikinilinjen(IKKE ha det i nærheten av skjedeåpningen!), la det tørke. (Du kan også bruke barberskum som er tilpasset bruk på intime steder, de selger bla. det på kondomeriet, men selv opplever jeg ikke noen forskjell). Dog noe ubehag i det de begynner å vokse ut antakelig er vanskelig å unngå. Hårene er jo kuttet rett av, og akkurat i det de begynner å gro ut igjen vil de jo gnikke mot huden. Vil man unngå det må man nok belage seg på å vokse. Anonymkode: faa82...f78
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #6 Skrevet 16. april 2017 Hvis du kan er det beste å la huden få en pause og la håret få gro noen mnd, da tåler huden det mye bedre igjen. Anonymkode: be13e...685
Dricka Skrevet 16. april 2017 #7 Skrevet 16. april 2017 Fant aldri noe som fungerte for meg. Prøvde ladyshaver og det er det eneste jeg bruker der. Slipper nupper. For min del blir jeg helt glatt den første dagen og da hårene vokser ut blir det ikke sånne stive betente stubber som det ofte blir av høvel.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #8 Skrevet 16. april 2017 TS, du trenger ikke poste samme innlegg i flere underforum. Det holder med ett. Anonymkode: f4f69...233
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #9 Skrevet 16. april 2017 6 minutter siden, drop-dead skrev: Fant aldri noe som fungerte for meg. Prøvde ladyshaver og det er det eneste jeg bruker der. Slipper nupper. For min del blir jeg helt glatt den første dagen og da hårene vokser ut blir det ikke sånne stive betente stubber som det ofte blir av høvel. Går det fint å bruke den på intimområdene også? Anonymkode: 44d04...2ad
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #10 Skrevet 16. april 2017 Jeg bruker aldri høvel på bikinilinjen. Bruker sånn hårfjerningskrem (Weet? Husker ikke navnet i farta). Etter at håret er fjernet, smører jeg huden med vaselin. Er fornøyd med denne metoden og får ikke så mye prikker i ettertid. (Littegrann blir det jo, men det tror jeg nesten det er umulig å unngå helt). Anonymkode: 02cd5...df1 1
Dricka Skrevet 17. april 2017 #11 Skrevet 17. april 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Går det fint å bruke den på intimområdene også? Anonymkode: 44d04...2ad Ja
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #12 Skrevet 17. april 2017 Skrubb først hjelper mye, og prøv å bruke truser som ikke har en stram kant mot bikinilinjen rett etter på. 1. Skrubb først 2. Jeg liker å balsamere hårene "der nede", la balsamen virke i et par minutter og skylle av igjen. Har veldig stive hår, og synes det er lettere å barbere når de er litt mykere. 3. Barber forsiktig. Jeg foretrekker høvel med "barbersåpe" på, men dette er kanskje individuelt. 4. Rens huden godt. 5. La området lufttørke 6. Unngå å bruke truser med hard kant mot bikinilinjen rett etterpå. Hvis jeg skal legge meg etterpå sover jeg oftest truseløs i en "pysjamas-shorts" som gir godt med luft til området. Jeg synes også at det hjelper å ta det litt gradvis hvis man har mye hår der nede, altså at man ikke raker alt på en gang, men tar litt hver dag. Mulig det er bare jeg som er ekstremt hårete, men det tar mye arbeid å få meg hårløs, så hvis jeg skal gå fra full busk til bikiniklar så må jeg dele opp jobben. Hvis ikke blir det for mange små sår i området. Anonymkode: 3e81f...e48
Mr. Kilmister Skrevet 17. april 2017 #13 Skrevet 17. april 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt pinlig spørsmål, men la gå. Jeg barberer i bikinilinjen (og noen ganger litt mer), og det klør som regel noe voldsomt og blir nuppete/irritert dagen etterpå, nesten som et utslett. Særlig altså i bikinilinjen, hvor hud møter hud, det blir klamt og mye friksjon, oppstår problemet. En ting er at det er lite lekkert når man skal ta på seg bikini, men det er også på grensen til vondt. Er det noen som har noen gode tips mot dette? Jeg er åpen for det meste som ikke innebærer produkter til vanvittige priser Anonymkode: 709f3...69f La være å barbere deg, enkelt og greit. 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #14 Skrevet 17. april 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt pinlig spørsmål, men la gå. Jeg barberer i bikinilinjen (og noen ganger litt mer), og det klør som regel noe voldsomt og blir nuppete/irritert dagen etterpå, nesten som et utslett. Særlig altså i bikinilinjen, hvor hud møter hud, det blir klamt og mye friksjon, oppstår problemet. En ting er at det er lite lekkert når man skal ta på seg bikini, men det er også på grensen til vondt. Er det noen som har noen gode tips mot dette? Jeg er åpen for det meste som ikke innebærer produkter til vanvittige priser Anonymkode: 709f3...69f Der har du "problemet"! Ved å barbere mer eller alt bare noen ganger, vil sannsynligvis gi deg kløe og irritasjon etter hver gang! Erfaringer tilsier at den veldige kløen kommer etter første gang, eller hver første gang etter å ha latt det vokse ut. Mange dropper å fortsette med å ta vekk alt fordi de ikke orker den kløen osv. Dette gir seg etter første barberingsrunde, fordi huden blir herdet og vant til det. Du får nok ikke hindret kløen etter første barberingen, erfaringer sier at en må regne med å klø seg igjennom første runde uansett. (Som oftest gir den seg etter første runde) Noe kan likevel gjøres for å dempe kløen. Anbefaler aloevera gele på. Det lindrer kløe og demper rødhet. Det kan svi litt i først, men gir seg raskt. For å hindre veldig synlig rødhet, og at det blir klamt og friksjon, kan du med fordel ta på litt talkum! Tas på etter at aloevera er tatt på og har tørket. Talkum får du kjøpt på apoteket. Unngå å få bodylotion i området, da du smører kroppen din inn med det. Alltid bruk intimsåpe der ved vask, og vask alltid lett. Ikke gni inn såpeprodukter på barberte områder. Huden der er sensitiv, hos noen mer enn andre. Husk derfor å bruke barberskum eller gel for sensitive. Ikke alltid det hjelper heller. Har god erfaring med å produkter uten såpe, intimsåpe, eller aloevera gele til barbering. Såpe og parfymerte produkter forsterker kløe og reaksjon. Etter en dusj og vask, kan man barbere ettervekst uten noe som helst produkter på. Det forutsetter påføring av aloevera gele rett etterpå, og litt talkum. Det er min beste oppskrift for best visuelt resultat, samt best følelse både ved berøring og generelt. Hilsen erfaren "shave-it-all"! Anonymkode: 2517a...531 1
Tyrk40 Skrevet 17. april 2017 #15 Skrevet 17. april 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt pinlig spørsmål, men la gå. Jeg barberer i bikinilinjen (og noen ganger litt mer), og det klør som regel noe voldsomt og blir nuppete/irritert dagen etterpå, nesten som et utslett. Særlig altså i bikinilinjen, hvor hud møter hud, det blir klamt og mye friksjon, oppstår problemet. En ting er at det er lite lekkert når man skal ta på seg bikini, men det er også på grensen til vondt. Er det noen som har noen gode tips mot dette? Jeg er åpen for det meste som ikke innebærer produkter til vanvittige priser Anonymkode: 709f3...69f Hei!!! Mann her... Husk at endel huskeregler hjelper veldig mye om man skal foreta intimbarbering..... F.eks. - En mild hårfjerningskrem istedenfor de vanligvis får kjøpt i kjedebutikkene.......MOE (Minerals of eden) hårfjerningskrem for menn/kvinner som man får kjøpt på f.eks. blivakker.no er ganske bra...Inneholder pleiende midler og er veldig mild...Den svir nesten ikke i det hele tatt,og på blivakker.no får man også kjøpt pleiende krem som man bruker etter at man er ferdig...Resultatet blir ganske bra,og jeg må si det er ganske så billig på bli akker.no også..Ikkel altid alle produkter som er det.men fins tilbud og rabatter for de som melder seg på kundebrev... -Vær varsom mot huden v/intimområdene..Om en bruker høvel,er det viktig at man barberer med hårene,og ikke motsatt vei.....Og hjelper også om en ikke presser høvelen så veldig hardt mot huden(trenger nødvendigvis ikke å bli silkeglatt,da det vokser ut igjen etter ganske kort tid)..Da er det bedre å foreta en/to ekstra intimbarbering i uka når man dusjer...Husk at jo flere blader det er i høvelen jo mer av det øverste hudlaget barberer man også bort..Det beste er å bruke høvel med en eller to blader(gillette er best syns jeg)....og husk som sagt å ikke presse så hardt mot huden,men heller foreta et par eksta drag med høvelen..... -Det finnes også endel produkter mot problemene du beskriver på blivakker.no.....Ganske billig/kampanjer er det også...... -Om man foretar intimbarbering fast,f.eks. noen ganger i uka, blir huden der man barberer 'herdet' ettervhert,og man slipper da nupper/svie/rød hud o.l... 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #16 Skrevet 17. april 2017 5 timer siden, Hemmingroad skrev: La være å barbere deg, enkelt og greit. Joda, det skulle jeg så gjerne gjøre, om det ikke var for at hårene stikker utfor trusekanten. Det er ikke særlig greit når sommeren kommer. Resten stusser jeg stort sett bare, selv om jeg av og til, som sagt, tar alt. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Der har du "problemet"! Ved å barbere mer eller alt bare noen ganger, vil sannsynligvis gi deg kløe og irritasjon etter hver gang! Erfaringer tilsier at den veldige kløen kommer etter første gang, eller hver første gang etter å ha latt det vokse ut. Mange dropper å fortsette med å ta vekk alt fordi de ikke orker den kløen osv. Dette gir seg etter første barberingsrunde, fordi huden blir herdet og vant til det. Du får nok ikke hindret kløen etter første barberingen, erfaringer sier at en må regne med å klø seg igjennom første runde uansett. (Som oftest gir den seg etter første runde) Noe kan likevel gjøres for å dempe kløen. Anbefaler aloevera gele på. Det lindrer kløe og demper rødhet. Det kan svi litt i først, men gir seg raskt. For å hindre veldig synlig rødhet, og at det blir klamt og friksjon, kan du med fordel ta på litt talkum! Tas på etter at aloevera er tatt på og har tørket. Talkum får du kjøpt på apoteket. Unngå å få bodylotion i området, da du smører kroppen din inn med det. Alltid bruk intimsåpe der ved vask, og vask alltid lett. Ikke gni inn såpeprodukter på barberte områder. Huden der er sensitiv, hos noen mer enn andre. Husk derfor å bruke barberskum eller gel for sensitive. Ikke alltid det hjelper heller. Har god erfaring med å produkter uten såpe, intimsåpe, eller aloevera gele til barbering. Såpe og parfymerte produkter forsterker kløe og reaksjon. Etter en dusj og vask, kan man barbere ettervekst uten noe som helst produkter på. Det forutsetter påføring av aloevera gele rett etterpå, og litt talkum. Det er min beste oppskrift for best visuelt resultat, samt best følelse både ved berøring og generelt. Hilsen erfaren "shave-it-all"! Anonymkode: 2517a...531 Beklageligvis er ikke det problemet, for det er mest av alt i bikinilinjen, hvor jeg barberer jevnlig, at problemet oppstår. Ellers stusser jeg stort sett, for jeg trives egentlig best med litt hår. Sånn ellers, takk for gode tips Talkum skal definitivt prøves ut, for jeg tror en stor del av problemet er at det blir klamt. Aloe Vera skal også prøves. Kan jeg spørre hvor ofte du barberer? Jeg opplever gjerne at huden blir sår hvis jeg barberer for ofte (det gjelder forsåvidt også andre steder på kroppen), så jeg prøver å begrense meg. Ikke så lett når hårene er mørke og ganske synlige. Anonymkode: 709f3...69f
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #17 Skrevet 17. april 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker aldri høvel på bikinilinjen. Bruker sånn hårfjerningskrem (Weet? Husker ikke navnet i farta). Etter at håret er fjernet, smører jeg huden med vaselin. Er fornøyd med denne metoden og får ikke så mye prikker i ettertid. (Littegrann blir det jo, men det tror jeg nesten det er umulig å unngå helt). Anonymkode: 02cd5...df1 Jeg er ikke TS, men slik hårfjerningskrem tar vel ikke hårene før det begynner å bli litt lengde på dem? Da må man jo gjennom en liten perode hvor man må la hårene gro ut en del før man tar dem(på samme måte som når man vokser). Eller? Anonymkode: faa82...f78
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #18 Skrevet 17. april 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: TS, du trenger ikke poste samme innlegg i flere underforum. Det holder med ett. Anonymkode: f4f69...233 Teknisk feil fra forumet. Litt rart å anta noe annet, egentlig. Anonymkode: 71ca4...927
GlitterGlitter Skrevet 17. april 2017 #19 Skrevet 17. april 2017 Sjekk ut Unirens fra Kondomeriet (fås også hos Vita), er en desinfiserende gel som smøres på de barberte områdene. Hadde mye problemer med nupper og inngrodde hår etter barbering før, både nedentil og på leggene, og etter at jeg begynte å bruke Unirens får jeg ingen nupper lenger! Koster ca en 100 lapp og varer lenge. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå