Gå til innhold

Hva var de første symptomene på at du var gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har vært prøver noen måneder nå og håper det blir en liten spire i magen denne måneden :) Venter mensen om 5-6 dager og går utålmodig rundt og kjenner på kroppen om jeg har noen symptomer på at jeg er gravid. Hva slags symptomer hadde du, og når merket du disse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt ømmere pupper enn vanlig.

Brystvortene vokste og ble "lengre"...

Ellers var jeg i litt dårlig humør, hadde litt korterer lunte enn vanlig. Litt mer enn vanlig pms.

Lykke til!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hodepine! Får alltid sinnsykt med hodepine helt i begynnelsen av en graviditet. Så jeg kjente på hodepinen at jeg var gravid jeg. Rar? Jeg? :wink:

Skrevet

Dagen før IKM begynte kaffen og lukte ekkelt! det var da jeg skjønte at noe kunne være på gang... ellers ingenting...

Gjest shy(ikke logget inn)
Skrevet

Hei,

Jeg hadde veldig dårlig mage helgen før jeg fant det ut... det har jeg nesten ALDRI, så det kan ha vært et tegn. Ellers har jeg alltid ømme bryster, så at de var ømme denne gangen var heller ikke noe tegn for meg. Det første skikkelige tegnet var at mensen ikke kom den dagen den skulle (det morsomme var at jeg trodde den skulle komme tirsdag, men så var det mandag som var riktig dag... så jeg tenkte ikke over det før på tirsdag, og når jeg da tellte dagene, så fikk jeg jo sjokk.. jeg som alltid kan stille klokken etter mensen!!) da skjønnte jeg at det var noe på gang.

shy

• 2 uker senere...
Skrevet

det føste tegnet jeg fikk,var en enorm tretthets følelse. etterhvert begynte matlysten å bli dårlig,puppene ble såre,jeg ble svimmel og det kjentes ut som om hjertet "jobbet hardere" enn før. jeg håper også at det kan dukke opp et symptom eller to hos meg snart..har veldig lyst på en til...lykke til!! :P

Skrevet

Mensmurringer - men ingen mens i et par dager. Så begynte puppne å bli ømme - etter hvert veldig ømme.

Skrevet

Det første tegnet mitt var at jeg begynte å gråte på jobben... :oops: (noen dager før forventet mens.. )

Gjest Mayamor
Skrevet

Første gang merket jeg det ikke før jeg var 12 uker på vei.

Da ble jeg sendt i land fra båten jeg jobbet på fordi det var mistanke om magekatar. Litt av et magekatar som er 8 år etterhvert... :ler:

Må legge til at vi ikke brukte prevansjon på 5 år, at jeg har pcos og dermed trodde jeg måtte ta bort cyster for å bli gravid... :wink:

Denne gangen var vi prøvere i 16 mnd og talte dager til IKM.

Merket ikke noe før etter positiv test jeg.

Men da kom alt: ømme pupper, kvalm og mensmurring.

Mayamor

Skrevet

Mensmurringer til vanlig tid før IKM var mine "tegn".

Men mensen kom aldri.

Ømme bryster hadde jeg vel også, men det kan være pga hormonstimuleringen, så jeg tar det ikke som et tegn.

Altså var alt "som normalt" når jeg ble gravid, og jeg var overbevist om at mensen kom hvert øyeblikk

Gjest Mayamor
Skrevet

Gjennom prøveperiode 11-12-13-14- etc hadde jeg massevis med tegn. :roll:

Tok test på test.

Dyrt og unødvendig.

Da jeg endelig ble gravid trodde jeg at det ble nok et bortkastet test.

Har vært gravid 2 ganger - men har likevell ingen sikre tegn på at jepp - vi har lykkes... :wink:

En venninne av meg derimot visste når egget ble befruktet... :ler:

Hører også at folk har det forskjellig fra svangerskap til svangerskap.

Mayamor

Gjest Anonymous
Skrevet

Den første gangen jeg var gravid kjente jeg at jeg hadde eggløsning, og merket at brystene var veldig ømme og rare 9-10 dager senere. Den andre gangen jeg ble gravid kjente jeg ikke noe til eggløsning, og merket ingen verdens ting før jeg begynte å kaste opp da jeg var 5+5. Senere i dette svangerskapet har brystene blitt ømme og merkelige, men det er annerledes enn den første gangen.

Konklusjonen blir vel at det varierer fra kvinne til kvinne, og fra svangerskap til svangerskap. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...