Gå til innhold

Jeg gifter meg på lørdag og skal på jobbintervju mandag!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har vært kjempestressa for bryllupet siste tiden. Nå har det blitt ennå verre. Fikk nettopp en telefon om at de ville ha meg på intervju til drømmejobben på fredag. Fikk summa meg og avtalt intervju til mandag i stedenfor, men det blir lite tid til forberedelser.

Jeg drar til Thailand fredag og blir borte 3 uker. Jeg og min kjære har ikke hatt tid til å forberede turen. Temkte å la jobbsøknader ligge til etter bryllupsreisa. Nå er jeg virkelig nerøs.

Er det noen som kan komme med noen beroligende ord. Føler behovet for å knæske en eske valium akkurat nå!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt problemet jeg?

Kan du ikke forklare situasjonen til arbeidsgiveren når du er inne til intervju på mandag, og be han/hun gi deg tilbakemelding på om du har fått jobben ved å ringe deg på mobil?

Frk. Busybody :rodme:

Gjest AnneLine
Skrevet

Du kommer helt sikkert til å være "høy" etter bryllupet på lørdag og antagligvis sjarmere intervjuerne i senk. Vær ærlig og ikke lat som om bryllupet har hatt noen innvirkning på deg!

Du har muligheten til 2. gangs intervju før du reiser, hvis bedriften er seriøst interessert i deg.

De venter også 3 uker på deg, hvis de virkelig vil ha deg! og det vil de sikkert etter å ha snakket med deg til mandag! Lykke til!!

Gjest Jamila
Skrevet

Å jo, det problemet skjønner jeg kjempegodt! Full av forventning til bryllupet på lørdag, samtidig forventning til intervjuet for drømmejobben på mandag. Ouææ! :D

Jeg hadde satt meg ned nå, som du har intervjuet klart i hodet, og lagd en liste med hva du kan tenke deg å spørre om, hva du vet om firmaet og noen punkter om hvorfor du bør jobbe der og hva du kan gjøre for de. Skriv ned alle tankene dine. Og legg de bort! De kan du finne fram igjen mandag morgen, etter at du har hatt alt ditt fokus på mannen din, bryllupet og gjestene.

Ta det i riktig rekkefølge, men som sagt skriv ned alt du tenker på i forbindelse med intervjuet akkurat nå, slik at de ikke blir borte i alle de andre tankene nå de siste dagene. Dette kommer til å gå helt fint! Tenk så heldig du er som får drømmemannen, og kanskje også drømmejobben-samtidig! :D :D

For det rent praktiske om 2. gangs intervjuer, tilbakemeldinger osv. så er det bare å fortelle at du drar på ferie, og det er mobildekning i Thailand også! :briller:

Lykke til med både bryllup og intervju!

Skrevet

Hei igjen!

Takk for kloke ord!!! :)

Jeg er faktisk roligere nå, og tror det ordner seg. Dette er en svært krevende jobb hvor det er viktig å være godt forberedt til intervju. Det er derfor en sjelden mulighet som har dukket opp i dag. Har lenge ønsket meg en jobb innen dette konsernet og dette er drømmejobben. Håper derfor jeg klarer å komme ned på jorda og konsentrere meg om intervjusituasjonen. Er redd jeg risikerer å bli grilla, men får ta det som det kommer.

Nesten for godt til å være sant om jeg både får drømmemannen og drømmejobben. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...