AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #1 Del Skrevet 16. april 2017 Jeg er en jente på 17 år som opplever mange småkuler i brystet. Jeg begynte vel å legge merke til de når jeg var rundt 14, og har etter det kjent etter forandringer, og det er spesielt på venstre bryst som har utslag. Der er vel en kul som jeg legger ekstra merke til at har blitt større over tid. I tillegg har jeg ofte ømme pupper (noe som ikke har kommet i sammenheng med mensen), og spesielt såre brystvorter. Brystvorten på venstre bryst har også begynt å vende mot høyre, og begge brystvortene mine er ganske tørre. Jeg har også merket at det ligger noe svart mykt inni de "sprekkene" som er på brystvortene. Dette er noe jeg kan presse ut, og det er bare en svart liten "klump" på en måte. Begynner også veldig lett å blø der. Øverst med areolaen ser det ut som at huden er blitt litt slapp, og krymper seg ikke like mye sammen som resten når jeg får stive nipler. Jeg har mye strekkmerker på brystene mine så er vanskelig å se etter søkk i huden og såkalt "appelsin"hud, men merker at noen av strekkmerkene er blitt ganske rare og utvidet. Det jeg lurer på er om dette kan være brystkreft, eller kan det være noe annet? For å legge til så har mormoren min fått brystkreft, men ellers vet jeg ikke om noen i familien har hatt det. Moren min har en godartet svulst bak i halsen, men vet ikke om dette har noe sammenheng med dette. Anonymkode: c5f9f...2c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #2 Del Skrevet 17. april 2017 Dette må du ta med fastlegen din. Vi kan ikke vite om det er brystkreft eller ikke. For bare å ha nevnt det, så heter det brystvorter. Dette er nippler Anonymkode: 24862...332 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abstinent Skrevet 17. april 2017 #3 Del Skrevet 17. april 2017 Du går til legen, ikke til KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #4 Del Skrevet 17. april 2017 Høres mer ut som eksem, men få sett på det Anonymkode: cfb9c...0d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #5 Del Skrevet 17. april 2017 Kom deg til legen. Sannsynligheten for at det er brystkreft er liten, men alltid greit med en sjekk. En venninne av meg hadde det samme og det var bare melkekjertler så jeg tenker at det er nok det samme i ditt tilfelle. Anonymkode: 9dc84...3a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #6 Del Skrevet 17. april 2017 Jeg tror ikke dette har noe med brystkreft å gjøre, men mer bryster under utvikling i og med at du kun er 17 år. Småkulene du kjenner er trolig brystvevet/kjertlene og ømme bryster er svært vanlig i denne vokseperioden. Derav også strekkmerker om du er arvelig belastet med det. Tørre brystvorter finnes det vel trolig noe krem du kan smøre på. Sjekk med apotek. Det sorte kan være størknet blod fordi du blør som du skriver. Men det er helt greit med en legesjekk for å få noe å smøre brystvortene med i og med at det høres ut som om du er veldig tørr i og med at det sprekke og blør. Kan være eksem og noe som trenger noe annet enn reseptfrie salver. Anonymkode: cdb61...c52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 17. april 2017 #7 Del Skrevet 17. april 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres mer ut som eksem, men få sett på det Anonymkode: cfb9c...0d9 Det kan ikke du vite. Fy skam på deg. Få en time til fastlege, TS. Så tar du det derfra. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BlandaDrops Skrevet 17. april 2017 #8 Del Skrevet 17. april 2017 Marsj til legen ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
randomnickname Skrevet 17. april 2017 #9 Del Skrevet 17. april 2017 6 minutter siden, Citronella skrev: Det kan ikke du vite. Fy skam på deg. Få en time til fastlege, TS. Så tar du det derfra. Lykke til! Ja fy skam meg som ikke krisemaksimerer, men samtidig påpeker at det er greit å få sett på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 17. april 2017 #10 Del Skrevet 17. april 2017 13 minutter siden, randomnickname skrev: Ja fy skam meg som ikke krisemaksimerer, men samtidig påpeker at det er greit å få sett på det. Jeg beklager. Det er greit å få sett på det. Men ikke diagnoser. OK? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
randomnickname Skrevet 17. april 2017 #11 Del Skrevet 17. april 2017 3 minutter siden, Citronella skrev: Jeg beklager. Det er greit å få sett på det. Men ikke diagnoser. OK? Når TS fabler om kreft, så er sjansen for at hun ikke går relativt stor, rett og slett pga frykt. Det å være åpen for mer ufarlige årsaker gjør at folk flest har en lavere terskel for å gå og få det behandlet (og eksem på brystene bør absolutt ses på, om ikke annet for at det har en tendens til å bli ekstremt irriterende). Ser heller ikke helt hvorfor du peilet deg ut mitt innlegg vs de andre i samme leia, men men. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimsa30 Skrevet 17. april 2017 #12 Del Skrevet 17. april 2017 5 minutter siden, randomnickname skrev: Når TS fabler om kreft, så er sjansen for at hun ikke går relativt stor, rett og slett pga frykt. Det å være åpen for mer ufarlige årsaker gjør at folk flest har en lavere terskel for å gå og få det behandlet (og eksem på brystene bør absolutt ses på, om ikke annet for at det har en tendens til å bli ekstremt irriterende). Ser heller ikke helt hvorfor du peilet deg ut mitt innlegg vs de andre i samme leia, men men. Men uavhengig så er det vel ok å få en sjekk? Eksem kan også behandles! Det må jo være bedre å gå til legen og få et konkret svar. Man kan grue seg til legen, men det må jo være verre å frykte kreft? Til TS; Gå til legen, så får du et ordentlig svar i stedfor for å bli skremt av dr. Google Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
randomnickname Skrevet 17. april 2017 #13 Del Skrevet 17. april 2017 3 minutter siden, vimsa30 skrev: Men uavhengig så er det vel ok å få en sjekk? Eksem kan også behandles! Det må jo være bedre å gå til legen og få et konkret svar. Man kan grue seg til legen, men det må jo være verre å frykte kreft? Til TS; Gå til legen, så får du et ordentlig svar i stedfor for å bli skremt av dr. Google Og jeg har ikke argumentert mot en legesjekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #14 Del Skrevet 17. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en jente på 17 år som opplever mange småkuler i brystet. Jeg begynte vel å legge merke til de når jeg var rundt 14, og har etter det kjent etter forandringer, og det er spesielt på venstre bryst som har utslag. Der er vel en kul som jeg legger ekstra merke til at har blitt større over tid. I tillegg har jeg ofte ømme pupper (noe som ikke har kommet i sammenheng med mensen), og spesielt såre brystvorter. Brystvorten på venstre bryst har også begynt å vende mot høyre, og begge brystvortene mine er ganske tørre. Jeg har også merket at det ligger noe svart mykt inni de "sprekkene" som er på brystvortene. Dette er noe jeg kan presse ut, og det er bare en svart liten "klump" på en måte. Begynner også veldig lett å blø der. Øverst med areolaen ser det ut som at huden er blitt litt slapp, og krymper seg ikke like mye sammen som resten når jeg får stive nipler. Jeg har mye strekkmerker på brystene mine så er vanskelig å se etter søkk i huden og såkalt "appelsin"hud, men merker at noen av strekkmerkene er blitt ganske rare og utvidet. Det jeg lurer på er om dette kan være brystkreft, eller kan det være noe annet? For å legge til så har mormoren min fått brystkreft, men ellers vet jeg ikke om noen i familien har hatt det. Moren min har en godartet svulst bak i halsen, men vet ikke om dette har noe sammenheng med dette. Anonymkode: c5f9f...2c2 Det du kjenner er kjertelvev. Bryst endrer seg i gjennom hele menstruasjonssyklusen, og dete r normalt. 17. åringer får vanligvis ikke brystkreft. Er huden sår, så smører du med fuktighetskrem. Er du fortsatt usikker, så snakk med lege. Anonymkode: 3fdce...50f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimsa30 Skrevet 17. april 2017 #15 Del Skrevet 17. april 2017 6 minutter siden, randomnickname skrev: Og jeg har ikke argumentert mot en legesjekk. Ser nå at jeg formulerte meg feil i forhold til ditt svar! Beklager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 17. april 2017 #16 Del Skrevet 17. april 2017 22 minutter siden, randomnickname skrev: Når TS fabler om kreft, så er sjansen for at hun ikke går relativt stor, rett og slett pga frykt. Det å være åpen for mer ufarlige årsaker gjør at folk flest har en lavere terskel for å gå og få det behandlet (og eksem på brystene bør absolutt ses på, om ikke annet for at det har en tendens til å bli ekstremt irriterende). Ser heller ikke helt hvorfor du peilet deg ut mitt innlegg vs de andre i samme leia, men men. Tilfeldigheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå