AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #1 Skrevet 16. april 2017 Jobber mye aftenvakter. Skal ha barna annenhver uke og prøver legge mine uker til de ukene med flest dagvakter. Likevel har jeg et problem: huset ligger 30 min i bil fra jobb og på morgenen er det kø. Bhg åpner kl 7, og starter jeg 7.05 vil jeg ikke rekke jobb før rundt 07.40 pga rush, kanskje 07.45. Hva ville dere gjort i dette tilfellet? Skaffet barnevakt som kan levere ungene slik at jeg rekker jobb? Jobb vil ikke tilrettelegge... Og på mine uker har jeg minst 2 aftenvakter. Hvor mye bør jeg betale en barnepasser da, om barna blir hentet kl 16 og jeg er hjemme ca 22? Kan jeg evt bytte bhg nå rett før året er omme til en som ligger rett ved siden av jobb tror dere? Skulle det uansett fra høsten av, har dessverre ikke fått plass på noen av mine ønsker, så må ringe rundt tirsdag å høre om noen har plass.. barnet mitt er 3 år. Anonymkode: 0b448...b0d
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #3 Skrevet 16. april 2017 2 minutter siden, SunnivaOslo skrev: Hva med familien?Besteforeldre? Jeg har dessverre lite familie i min by. Hans familie bor her, men føler familien hans tar avstand til meg nå etter bruddet. Selv om han slo opp (ingen utroskap el...) Det har vært slutt noen mnd allerede, og barnefar selv har hjulpet mye til. Men nå gidder han ikke mer. Anonymkode: 0b448...b0d
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #4 Skrevet 16. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber mye aftenvakter. Skal ha barna annenhver uke og prøver legge mine uker til de ukene med flest dagvakter. Likevel har jeg et problem: huset ligger 30 min i bil fra jobb og på morgenen er det kø. Bhg åpner kl 7, og starter jeg 7.05 vil jeg ikke rekke jobb før rundt 07.40 pga rush, kanskje 07.45. Hva ville dere gjort i dette tilfellet? Skaffet barnevakt som kan levere ungene slik at jeg rekker jobb? Jobb vil ikke tilrettelegge... Og på mine uker har jeg minst 2 aftenvakter. Hvor mye bør jeg betale en barnepasser da, om barna blir hentet kl 16 og jeg er hjemme ca 22? Kan jeg evt bytte bhg nå rett før året er omme til en som ligger rett ved siden av jobb tror dere? Skulle det uansett fra høsten av, har dessverre ikke fått plass på noen av mine ønsker, så må ringe rundt tirsdag å høre om noen har plass.. barnet mitt er 3 år. Anonymkode: 0b448...b0d Alt barnehageinntak går via kommunen. Om du ringer rundt bruker du tiden din på noe som ikke fører frem, kommunen skal vite om noe er ledig. Turnus og barnehage/små barn er skjelden en gunstig kombinasjon. Anonymkode: 2dd75...04f 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #5 Skrevet 16. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alt barnehageinntak går via kommunen. Om du ringer rundt bruker du tiden din på noe som ikke fører frem, kommunen skal vite om noe er ledig. Turnus og barnehage/små barn er skjelden en gunstig kombinasjon. Anonymkode: 2dd75...04f Fullt klar over det. Kommunen vet vel da hvor det er ledig plass? Når det gjelder jobb må jeg vel søke ny jobb..men ikke gjort på en dag. Dessuten vokser ikke dagtid jobber på trær. Anonymkode: 0b448...b0d
Sensi Skrevet 16. april 2017 #6 Skrevet 16. april 2017 (endret) Først en klem til deg. Håper det ordner seg fort. Har du mulighet for å bytte jobb, ta etterutdannelse eller med andre ord forsøke å tilpasse deg den nye livssituasjonen slik at det blir lettere for dere? Det aner meg at du jobber i helsevesenet. Kunne du funnet en annen jobb hvor man starter kl 08? Kanskje ikke det vil være en like spennende jobb (alt er relativt) men det kan jo bli enklere. Om du tar etterutdannelse kan du jo eksempelvis velge type slik at du jobber deg ut av turnus? Og i studieperioden vil du være mer fleksibel. Økonomi spiller selvsagt en rolle. Du har sikkert tenkt på dette da ;-). For å svare på spm dine, så vet jeg ikke hva jeg skulle betalt. Kanskje eksen din kan være fleksibel og ha barnet når du jobber kveld? PS!!! Det rant inn svar når jeg skrev dette innlegget :-p Endret 16. april 2017 av Sensi
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #7 Skrevet 16. april 2017 Kan du be om tilrettelagt turnus? Kun kveldsvakter den uken mannen har barna og dagvakt der levering er mulig i din uke? Anonymkode: 45285...692 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #8 Skrevet 16. april 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du be om tilrettelagt turnus? Kun kveldsvakter den uken mannen har barna og dagvakt der levering er mulig i din uke? Anonymkode: 45285...692 Har allerede spurt og de kan ikke dette. Jeg skal prøve bytte internt. Jobber innenfor helse ja, og er under utdanning. To år til så er jeg ferdig. Alternativ er å bli helgemor til jeg er ferdig utdannet... men har ikke lyst til dette da Anonymkode: 0b448...b0d
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #9 Skrevet 16. april 2017 47 minutter siden, Sensi skrev: PS!!! Det rant inn svar når jeg skrev dette innlegget :-p Hver gang når du skrev - eller den gang da? 😂 Anonymkode: b9cba...055
Sensi Skrevet 16. april 2017 #10 Skrevet 16. april 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hver gang når du skrev - eller den gang da? 😂 Anonymkode: b9cba...055 Ha, ha, ha😂😂. Når skrev det lange innlegget. Så etterpå at kunne spart meg bryet 😅, men er vel stort sett hyggelig å få svar så lot det stå 😆
lokmeister2016 Skrevet 17. april 2017 #11 Skrevet 17. april 2017 Huff vanskelig du må snakke med x her eller arbeidsgiver
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #12 Skrevet 17. april 2017 Jeg ville betalt litt etter alder på barnevakt her evt tatt kontakt med kommunen/frivillighetssentralen for å høre om de hadde noe å bidra med. En venninne av meg ble med i ett sånn besteforeldreprogram, der en gammel dame kom og satt barnevakt når hun var på jobb så fant de på en del utenom også, som en ekstra bestemor! Anonymkode: ebea1...aeb 1
Peter007 Skrevet 17. april 2017 #13 Skrevet 17. april 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har dessverre lite familie i min by. Hans familie bor her, men føler familien hans tar avstand til meg nå etter bruddet. Selv om han slo opp (ingen utroskap el...) Det har vært slutt noen mnd allerede, og barnefar selv har hjulpet mye til. Men nå gidder han ikke mer. Anonymkode: 0b448...b0d Hvofor gidder han ikke mer? 2
Toplussen Skrevet 17. april 2017 #14 Skrevet 17. april 2017 Kan du forsøke å få eksen med på en samværsløsning som er tilpasset din turnus? 50/50 MÅ ikke være annenhver uke, kan ha annenhver helg og dele uken i 2. Synes det er trist han ikke vil hjelpe til, han sier jo da nei til å se barna sine mer enn 50/50. Burde være i hans interesse å bidra til at du klarer dette de neste to årene. I hvertfall hjelpe deg frem til et bhagebytte (om han ikke motsetter seg dette da). Tragisk at familien hans er kjip mot deg. Synd at jobben ikke vil tilrettelegge, kontakt din fagforening og sjekk dine rettigheter. Har du forhørt deg med dine kollegaer om intere vaktbytter? Kan være noen som er i din situasjon med motsatt turnusbehov. Sjekk også Homestart, de kan hjelpe enslige foreldre med små barn. Hvis du ikke finner en løsning, må du vurdere å få 30-40% sykmelding.
Måbarefåsiat... Skrevet 18. april 2017 #16 Skrevet 18. april 2017 12 timer siden, Toplussen skrev: Sjekk også Homestart, de kan hjelpe enslige foreldre med små barn. Hvis du ikke finner en løsning, må du vurdere å få 30-40% sykmelding. Homestart er et glimrende råd. Sykemelding? Nei, vet du hva! Hvilken jævla lege sykemelder for å få turnus til å gå opp? 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #17 Skrevet 18. april 2017 6 minutter siden, Lou Salome skrev: Au pair? Tror du jeg innenfor helsevesenet er rik?😊 Spør i første omgang kollegene mine.. Takk for svar Anonymkode: 0b448...b0d
SesameStreet Skrevet 18. april 2017 #18 Skrevet 18. april 2017 Jeg må også si at jeg syns forslaget om Homestart var en glimrende idé. Forsåvidt, så leste jeg en gang om en alenemor som fortalte at hun hadde søkt etter en bestemor i avisen og truffet en hyggelig, pensjonert dame noen blokker bortenfor som hadde hjulpet til med å få turnusen til å gå opp.
Lou Salome Skrevet 18. april 2017 #19 Skrevet 18. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror du jeg innenfor helsevesenet er rik?😊 Spør i første omgang kollegene mine.. Takk for svar Anonymkode: 0b448...b0d Tenkte du var lege i turnusstilling. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #20 Skrevet 18. april 2017 Kanskje dette kan være en anledning til å gjenopprette et godt forhold til hans familie? Kanskje svigermor for eksempel blir kjempeglad for å kunne treffe barnebarn litt ekstra? Det skalder iallefall ikke å spørre. Anonymkode: e093d...d03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå