Gå til innhold

Bytte til jobb som er nærmere eller fortsette å jobbe hvor jeg trives

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et dilemma for tiden (eller, kanskje, må jo evt få tilbud om jobb først). Jeg har fast jobb i nabokommunen, tar meg ca 20 min å kjøre til jobb. Nå er det masse ledige stillinger av samme type her i byen, og da snakker vi gå/sykkelavstand. Den ene er rett over gata.  Jeg har søkt, og blitt innkalt til 3 intervju allerede. Jeg greier bare ikke å bestemme meg for hva som er best. Jeg trives utrolig godt der jeg jobber nå, med herlige kollegaer og en fantastisk sjef. Men hverdagen blir så mye enklere med en jobb nærmere hjemme! Har barn i barnehagen, som selvsagt må leveres før jobb også. Selvsagt kan dere ikke si hva jeg skal gjøre, men er det noen som har noen tanker? Hva ville dere valgt?

Anonymkode: c5d04...038

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du søke permisjon fra jobben du har og forsøke den nye jobben en periode (hvis du får den da)? hvis du da ikke trives kan du gå tilbake til gamlejobben etter endt permisjon. Personlig er jeg blitt værende i en kjipasjobb alt for lenge fordi jeg hadde så flotte kolleger, men nå når jeg har byttet jobb er det like flott folk der, så nå angrer jeg bare på at jeg ikke gjorde det før. 

Anonymkode: 15113...a68

• Liker 2
Skrevet

Tuller du med meg??? Selvfølgelig er det bedre å kjøre i 20minutter hvor du trives. Du kan ta en sjanse på å finne et nytt sted som du også trives, men du har ingen garanti.

• Liker 1
Skrevet

Jeg byttet da barna var små, og det medførte at de fikk litt kortere dag i barnehage/SFO. 

Da de begynte å gå alene hjem etter SFO var det en trygghet at jeg jobbet i nærheten dersom noe skulle skje.

Jeg trivdes godt begge stedene jeg jobbet.

Skrevet

Ville blitt jeg alså ingen garanti for trivdsel

AnonymBruker
Skrevet

For meg er trivsel på jobb viktig, særlig med små barn. Voksenkontakt blir lett begrenset til kolleger. 

Jeg ville spurt om en omvisning eller om å få snakke med noen som jobbet der, i forbindelse med 3. gangs intervju. 

Anonymkode: f04e0...8aa

Gjest Coolaid
Skrevet

Vanligvis ville jeg anbefalt deg å jobbe så nærme skole, barnehage og hjemmet som mulig, kuttet bilen, spasert eller syklet til jobb. Men du trives veldig godt på jobben og det er superviktig. 20 minutter i bil er ikke så mye, du kan ta det som "egentid" og kose deg med den for å slappe av. Tror kanskje jeg ville blitt. Men gjør som en i tråden skrev, be om omvisning så du får snuse litt på arbeidsmiljøet og kollegaene. 

AnonymBruker
Skrevet

Skal prøve å finne ut mest mulig om plassen ja, når det gjelder arbeidsmåter og miljø. Bytter ikke jobb uten å ha en følelse av at det er greit der! 

Tror ikke det er aktuelt med permisjon altså, tviler på at det blir innvilget. 

Det er absolutt veldig viktig med trivsel på arbeidsplassen, og det er derfor jeg er så usikker på hva som er lurt å gjøre! 20 min er ikke langt jeg, har hatt lengre arbeidsvei før! Men det gjør som sagt hverdagen mye enklere. 

Anonymkode: c5d04...038

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...