Gå til innhold

vært på date, og eier ikke selvsikkerhet, skal jeg sende han melding?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på date. Etter tidligere vonde erfaringer innen kjærlighet så eier ikke jeg selvtillit. Jeg er en sårbar sjel, kjenner jeg. Har opplevd å blitt hardt og brutalt dumpet før, men nå i det siste så har jeg tvunget meg selv til å ikke gi opp, og har gått ut å truffet to personer i løpet av påskenhelgen. 

Han første sa at han likte meg. Men jeg følte at jeg manglet mye av tiltrekningen. Jeg synes han var veldig lett og hyggelig i praten. Jeg står litt i spørsmåltegn anngående han. Date nummer 2: likte jeg kjempegodt. Han var sjarmerende og flott. Men jeg vet ikke hva han føler om meg. Derfor redd å ta kontakt med han. Vi har kun hatt dialog på datingforumet. Jeg har ikke telefonnummeret eller mailen hans. 

Hva ville dere gjort? Jeg er så redd for å bli såret.. at jeg vil ikke utsette meg selv for å få høre: "ikke interessert". Skal jeg skrive noe til han eller se om han skriver? Tips? :) 

Anonymkode: fb75c...781

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Hadde han villet noe mer ville han i det minste gitt deg telefonnummeret under eller etter daten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, abstinent skrev:

Nei. Hadde han villet noe mer ville han i det minste gitt deg telefonnummeret under eller etter daten.

Han virket beskjeden, men det kan være noe han bare virket. Tenk om han er akkurat som meg... Like beskjeden? Jeg kan foreks skrive: takker for treffet. det var koselig, og ikke noe mer, men jeg tror faktisk at jeg bare blir stille og ser om han skriver noe. Jeg ønsker ikke å ha "er ikke interessert" midt i fleisen. Mulig at jeg er pyse, men jeg er forsiktig etter en tidligere vanskelig erfaring som knakk selvtilliten min. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jeg tror faktisk at jeg bare blir stille og ser om han skriver noe.

Tja, mulig han er beskjeden, men er han interessert moter han seg nok opp til å sende en melding. Jeg skal ikke si at du på død og liv ikke kan takke for en hyggelig date, men så blir du gående der da, vente på svar osv. Kanskje han svarer deg bare for å være høflig, kanskje han svarer fordi han er interessert, men jeg mener uansett at du skal la være.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, abstinent skrev:

Tja, mulig han er beskjeden, men er han interessert moter han seg nok opp til å sende en melding. Jeg skal ikke si at du på død og liv ikke kan takke for en hyggelig date, men så blir du gående der da, vente på svar osv. Kanskje han svarer deg bare for å være høflig, kanskje han svarer fordi han er interessert, men jeg mener uansett at du skal la være.

Dersom han tenker likt som meg så lar han være og. Men det er mulig lurt å bare la være slik at jeg slipper å sitte igjen å vente på svar. Være nervøs og stresset med det. Det beste er å bare se hva han gjør videre. Det får være opp til han. Håper bare ikke at han tror at jeg var uinteressert, for jeg kunne virke slik i kroppsspråket. Jeg har en tendens til å virke veldig uinteressert pga jeg beskytter meg selv pga tidligere vond opplevelse. Men for å unngå å kjenne ubehag så tror jeg at jeg bare ser om han tar kontakt. Dersom han ikke gjør så lar jeg det skli forbi. 

AnonymBruker
Skrevet

Mens jeg synes dette blir altfor passivt. Hvorfor ikke bare sende en melding? Først kan du skrive en lapp til deg selv, f.eks. "Jeg var modig som tok initiativ. Det er ikke noe galt med meg, han søker bare noe annet, og det er greit", eller noe sånt. Så tvinger du deg sjøl til å lese lappen høyt hver eneste gang de negative tankene kommer snikende. Det høres litt teit ut, kanskje med rette, men det hjelper av og til å manipulere tankene sine litt. 

Anonymkode: ad61c...5eb

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, abstinent skrev:

Dette er vel ikke nødvendigvis riktig. Jeg har selv datet en fyr fra Tinder, hvor vi møttes hele 9 ganger før vi i det hele tatt addet hverandre på Facebook eller utvekslet telefonnumre. Nå er vi kjærester. Det er ikke alle som vil legge til alle og enhver på sosiale medier eller tenker at det er nødvendig med telefonnummer, når man fortsatt er i bli-kjent fasen og man tross alt har en kommunikasjonskanal fra før; datingsiden eller appen. 

Anonymkode: 1dcdb...a26

• Liker 4
Skrevet (endret)
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er vel ikke nødvendigvis riktig. Jeg har selv datet en fyr fra Tinder, hvor vi møttes hele 9 ganger før vi i det hele tatt addet hverandre på Facebook eller utvekslet telefonnumre. Nå er vi kjærester. Det er ikke alle som vil legge til alle og enhver på sosiale medier eller tenker at det er nødvendig med telefonnummer, når man fortsatt er i bli-kjent fasen og man tross alt har en kommunikasjonskanal fra før; datingsiden eller appen. 

Oi, det var spesielt. Jeg har ingen problemer med å gi fra meg et telefonnummer til en date, hvorfor er det så farlig?

Men i ditt tilfelle antar jeg at dere fortsatte å prate via datingsiden ganske tidlig etter den første daten?

Endret av abstinent
Skrevet

Ta kontakt me den du liker best . Ikke vêr sky ikke la tidligere ting ødlegge 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Facebooken kan jeg skjønne, har selv datet en fyr nå i snart 3 mnd og ser ikke poenget med å være venner der før vi så og si er sammen. Men telefonummer? Det er jo så utrolig mye lettere å kommunisere der.

Anonymkode: 8dfb9...3e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, lokmeister2016 skrev:

Ta kontakt me den du liker best . Ikke vêr sky ikke la tidligere ting ødlegge 

Jeg skal forsøke å ta kontakt med han. Skriver bare at daten var hyggelig, og så ser jeg om hvordan han besvarer den... 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mens jeg synes dette blir altfor passivt. Hvorfor ikke bare sende en melding? Først kan du skrive en lapp til deg selv, f.eks. "Jeg var modig som tok initiativ. Det er ikke noe galt med meg, han søker bare noe annet, og det er greit", eller noe sånt. Så tvinger du deg sjøl til å lese lappen høyt hver eneste gang de negative tankene kommer snikende. Det høres litt teit ut, kanskje med rette, men det hjelper av og til å manipulere tankene sine litt. 

Jeg er enig i at det blir for passivt. Jeg skal inn på dagingssiden , har ikke logget meg på siden. Skal skrive en melding til han. Men jeg regner ikke med at han er interessert. Er livredd for selvtilliten min... redd bare for å se om han ikke har skrevet noe og. Jeg er pyse! . Men jeg må nødt å forsøke å våge . Det er det som er datingens game :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at det blir for passivt. Jeg skal inn på dagingssiden , har ikke logget meg på siden. Skal skrive en melding til han. Men jeg regner ikke med at han er interessert. Er livredd for selvtilliten min... redd bare for å se om han ikke har skrevet noe og. Jeg er pyse! . Men jeg må nødt å forsøke å våge . Det er det som er datingens game :) 

Så bra! Lykke til! :)

Og du må love å forsøke å tenke rasjonelt dersom det ikke går veien! Husk at du hadde det slik med din første date: Det var ikke noe feil med han, han var bare ikke akkurat det du så etter. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra! Lykke til! :)

Og du må love å forsøke å tenke rasjonelt dersom det ikke går veien! Husk at du hadde det slik med din første date: Det var ikke noe feil med han, han var bare ikke akkurat det du så etter. 

Det er helt sant. Jeg har sendt melding til han: skrev enkelt: Takk for en fin date. Jeg synes det var hyggelig. Og ikke noe mer. Også ser jeg om han responderer den. 

Ja jeg må la vær å psyke meg ned over fortiden. Må leve nå, og forsøke meg frem. Og å våge. 

Det var ikke noe galt med min første date. Jeg har lyst å treffe han igjen for han var veldig hyggelig, men samtidig så følte jeg at det blir feil fordi jeg tror aldri jeg klarer å få de rette følelsene for han. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg gidder ikke involvere meg med jenter som ikke tar litt initativ eller viser tilbake at de også er interessert.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Jeg gidder ikke involvere meg med jenter som ikke tar litt initativ eller viser tilbake at de også er interessert.

Jeg har skrevet en melding nå. Så får jeg se hvordan han svarer. Men skrev veldig forsiktig: skrev bare at det var hyggelig å treffe han i går. Jeg orker ikke å være rett frem...og si : vil treffe deg igjen, også får jeg kanskje bare høre den: har ikke rette følelsene. Jeg orker den ikke... Derfor er jeg forsiktig for å se hvordan han responderer meldingen først. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har skrevet en melding nå. Så får jeg se hvordan han svarer. Men skrev veldig forsiktig: skrev bare at det var hyggelig å treffe han i går. Jeg orker ikke å være rett frem...og si : vil treffe deg igjen, også får jeg kanskje bare høre den: har ikke rette følelsene. Jeg orker den ikke... Derfor er jeg forsiktig for å se hvordan han responderer meldingen først. 

Så bra! Stolt av at du gjorde det :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Så bra! Stolt av at du gjorde det :)

Takk!. Det var tøfft og modig av meg bare å gjøre det. Han hadde ikke sendt noe så jeg tenker jo at han er uinteressert. Huff dating er vanskelig. Kjærligheten er vanskelig også. Men slik er livet. Det gjelder å våge seg frem i livet :) . 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han mistet interessen fordi du datet flere?

Anonymkode: c4909...96b

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje han mistet interessen fordi du datet flere?

Anonymkode: c4909...96b

Han vet ikke om at jeg datet en før han. Det var før han for å si det sånn. Men han var jeg ikke skikkelig interessert i derfor...Så man må jo få lov å date en før han... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...