Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen min har et stort tre på grensen til min eiendom. Dette treet er stein dødt og det faller kvister og store barkebiter av det inn i hagen min. Nå tørr jeg ikke lenger å la ungene leke bak der treet er fordi jeg er redd det skal falle ned. Faller det ned vil det forøvrig treffe taket vårt også. 

Eier har sagt han skal fjerne det for drøyt et år siden men treet står der like herlig. Nå tar han ikke lenger telefonen når vi ringer. Det er heller ikke bare å ringe på døra for eiendommen er et selskapslokale så han er skjeldent å treffe der. 

Det jeg lurer på er om jeg kan kreve treet fjernet og i så fall hvem jeg kan henvende meg til for å sørge for at det skjer. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er i så dårlig stand at det kan falle når som helst og er til fare så burde det være mulig. Man kan få gratis førstegangsvurdering av advokat på nett, hvis du tar bilder av treet, av treet og huset slik at de ser at det kan falle i den retningen så vil du sikkert få bekreftet det. Men hvor man hendvender seg etter det vet jeg ikke, det kan du og sikkert få svar på av advokaten. Barna bør få kunne leke på sin egen eiendom uten fare!

Anonymkode: 8d858...83d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En nabo jeg hørte om en gang  slo nagler i treet for å fremskynde råte for deretter å kreve treet felt.  Ble en dyr lærepenge som endte med en kraftig bot.

Jeg har ikke noe tips til deg annet enn,ikke gjør som han.

Anonymkode: 3c62e...54a

AnonymBruker
Skrevet

Ring kommunen!

Du kan jo og ringe han fra en annen telefon, og spørre om dere kan få tillatelse til å fjerne det selv. Evt dukke opp på døren der hn bor.

Anonymkode: c7edc...225

AnonymBruker
Skrevet

Det står etønsker egen paragraf om trør i naboloven 

Anonymkode: d1212...22f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...