Gå til innhold

Hvorfor er det ikke lov å si at man hater barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En gang fikk jeg en advarsel av KG fordi jeg hadde skrevet at jeg hater barn. Jeg skjønner bare ikke hvorfor det ikke er lov å si? Jeg ville aldri vært slem mot barn og jeg er høflig når jeg møter barna til venninner osv. Men barn i seg selv gir meg the creeps da jeg tåler høyt støynivå meget dårlig, og ellers ikke har noen interesse av de. 

Er det så streng sensur her altså? Er så klart enig i at man ikke skal skrive at man vil skade barn og sånn, og mobbing er jeg helt imot. Men jeg vil bare ikke ha noe med barn å gjøre. Irriterende er det de er. 

Anonymkode: 6c2c3...31f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Hate" er jo et ganske sterkt ord. 

Slik du beskriver det, vil jeg heller si at du misliker. 

Hat assosieres ofte med aktiv handling. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hat er et ganske sterkt ord jeg sjelden bruker...At man hater barn høres ikke bra ut..Kan du ikke skrive at du ikke liker barn? Tenk litt over ordet hat.

Anonymkode: 7f0e5...387

• Liker 5
Skrevet

Enig med de over. Hate blir litt drøyt. Å mislike derimot er mer greit å si. Det er lov. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke får barn selv så kan du tenke hva du vil om dem.

Anonymkode: 6b071...220

• Liker 1
Gjest Athleisure
Skrevet

Helt innafor å si man hater eller ikke liker barn. Det er veldig forståelig også

Skrevet
3 minutter siden, marengsi skrev:

Helt innafor å si man hater eller ikke liker barn. Det er veldig forståelig også

Men hater liksom. Det er jo som å si at man ønsker noen vondt. Det er liv å ikke like noen. Men er sært å hate noen som ikke har gjort noe mot deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Men hater liksom. Det er jo som å si at man ønsker noen vondt. Det er liv å ikke like noen. Men er sært å hate noen som ikke har gjort noe mot deg.

Det er vel opp til hver enkelt hvordan man definerer hat. Det er nok mange som hater tannlegen feks. Det er alltid lov.

Anonymkode: 59031...53a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ordet hat er ikke et or man bruker på noen former for mennester. 

Anonymkode: 63057...ffb

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, stan skrev:

"Hate" er jo et ganske sterkt ord. Slik du beskriver det, vil jeg heller si at du misliker. 
Hat assosieres ofte med aktiv handling. 

På norsk er ordet sterkt, men dessverre har den svake, engelske betydningen trengt seg inn og blitt nokså vanlig. 
Men jeg er ikke enig i at hat assosieres med  aktiv handling. Tvertimot, vil jeg si. Hat er en vedvarende sinnsstemning. Om den stemningen får konkrete utslag? Tja, om det teier soga.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel opp til hver enkelt hvordan man definerer hat. Det er nok mange som hater tannlegen feks. Det er alltid lov.

Jo på en måte. Men jeg syns ordet hat blir strødd omkring og bagatellisert så mye at det mister sin mening. Det syns jeg er litt teit. Samme med ordet elsker egentlig. Men å hate å gå til tannlegen er jo forståelig da tannlegen ofte påfører pasienten smerte

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke opp til hver enkelt hvordan man definerer ord med klare satte linjer. Ord har en gitt betydning. Hat et et sterkt ord i det norske språket med en klar og tydelig definisjon. 

Anonymkode: b0f51...322

• Liker 2
Skrevet

Står det noe sted i loven at det ikke er lov? Dessuten, hvorfor hater du barn?

Gjest antbug
Skrevet

Det er nok ordet hate som er forbudt, ja. Det er helt akseptabelt å mislike barn. Det eneste som er absolutt fy-fy på KG er å mislike dyr. 

AnonymBruker
Skrevet

Om du faktisk hater uskyldige og fremmede barn er du ganske syk i hodet, ikke rart det blir sensurert. Å skrive at man misliker burde være innafor. 

Anonymkode: 20406...a94

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt tullete å bruke ordet "hat" om det forholdet til barn du beskriver, og jeg ville stusset om noen sa til meg at de hatet barn uten at det var tegn til at de satte det på spissen. Det virker som en pussig ting å si, slik det vel sjelden er sosialt akseptabelt å si at man hater andre sammensatte grupper med mennesker uten å forklare det mer inngående.

Samtidig kan jeg ikke skjønne hvorfor du skulle få en advarsel på forumet for å gjøre det. Det virker jo helt merkelig å slå ned på at noen bruker ordet hat.

Anonymkode: 01570...cc0

• Liker 1
Skrevet

Synes ''hat'' er veldig, veldig sterkt. Tror ikke du hadde klart å være hyggelig mot venninners barn dersom du hatet dem - slik min tolkning av ordet er hvertfall. 

Men det er helt greit å mislike barn. Noen misliker fotballspillere, noen misliker musikere, noen misliker akademikere - noen misliker barn. Synes det er helt greit :) 

Barn medbringer svært ofte uorden, bråk, støy og søl. Dersom man liker å ha det rolig og rent/ryddig er det jo logisk at det ikke er forenelig med barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Du var barn selv så da hater du deg selv i så fall.

Anonymkode: 07b7d...c67

AnonymBruker
Skrevet

Det er altfor strenge grenser her inne ja. Skal ikke mye til før moderatorene sletter en tråd/innlegg etc. :balltre:

Engang fikk jeg en advarsel fordi jeg nevnte ordet ''selvmord'' i et innlegg, selv om jeg ikke mente at jeg skulle begå handlingen/andre skulle gjøre det.. :klaske:

Anonymkode: adc1d...5bd

AnonymBruker
Skrevet

Du vet rett og slett ikke hva hat er

Anonymkode: bf973...4b0

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...