AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #1 Skrevet 16. april 2017 Ren nysgjerrighet. Anonymkode: 140e9...2d9
Spiteful Skrevet 16. april 2017 #2 Skrevet 16. april 2017 Sosialt arbeid på første! Blir spennende å se om jeg kommer inn🙈 Hva har du søkt på?😊 2
TinyBean Skrevet 16. april 2017 #3 Skrevet 16. april 2017 Medieproduksjon - Kristiansand - UiA Kunst&Håndverk - Kristiansand - UiA Multimedieteknologi og -design - Grimstad - UiA Visuell Kommunikasjon - Drammen - Høgskolen i Sørøst-Norge Digital Kultur - Bergen - UiB Medie- og interaksjonsdesign - Bergen - UiB Estetiske studier - Oslo - UiO Medier og kommunikasjon - Oslo - HiOA Gleder meg og krysser fingrene for at jeg kommer inn på noe! 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #4 Skrevet 16. april 2017 Har også søkt master i økonomi og administrasjon på alle skoler som tilbyr det Jeg har også søkt bachelor pedagogikk, sosiologi og nordisk. Tenker å ta det parallellt med masteren, men aner ikke hva jeg skal velge eller om jeg burde gå for noe annet.. Skal tenke på det ut mai Anonymkode: 3cd65...584
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #5 Skrevet 16. april 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har også søkt master i økonomi og administrasjon på alle skoler som tilbyr det Jeg har også søkt bachelor pedagogikk, sosiologi og nordisk. Tenker å ta det parallellt med masteren, men aner ikke hva jeg skal velge eller om jeg burde gå for noe annet.. Skal tenke på det ut mai Anonymkode: 3cd65...584 Ville holdt meg unna økonomi. Ettersom det utdannes for mange til dette i forhold til antall jobber i fremtiden. I tillegg automatiseres/robotiseres mange arbeidsoppgavene til det disse økonomene gjør. Det er bare å se på hvordan bankene endrer seg. Stadig flere bankfilialer forsvinner. Regnskapsførerbransjen er neste som kommer til å bli overtatt av roboter. Anonymkode: a5f29...cd4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #6 Skrevet 16. april 2017 Jeg fylte opp lista med ni forskjellige studier. Men tror kanskje jeg heller skal jobbe det neste året for å bygge opp kontoen litt og forbedre et par karakterer i stedet så jeg kommer inn på det jeg virkelig har lyst til på det studiestedet jeg ønsker. Anonymkode: 3e204...741
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #7 Skrevet 16. april 2017 Dere som har søkt, hvor gamle er dere? Anonymkode: 6a044...3a4
TinyBean Skrevet 16. april 2017 #8 Skrevet 16. april 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som har søkt, hvor gamle er dere? Anonymkode: 6a044...3a4 Blir 28 i August. Første bachelor. 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #9 Skrevet 16. april 2017 17 minutter siden, TinyBean skrev: Blir 28 i August. Første bachelor. Såå gammel? Men, er aldri sent for noe! Anonymkode: 6a044...3a4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #10 Skrevet 16. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Såå gammel? Men, er aldri sent for noe! Anonymkode: 6a044...3a4 Er litt stygt å si at noen er "såå gammel", synes jeg. Jeg var 21 når jeg begynte å studere for min første bachelor, og følte jeg ble "mobbet" for at jeg var "såå gammel" når flere av medstudtene kom rett fra vgs og var 18-19. Samtidig var det mange på studiet som var over 40, men siden "vår gruppe" ikke var blant dem ble jeg liksom "mobbeofferet" når det kom til alderdom. Er ikke gøy når medstudenter/andre støtt og stadig skal påpeke at du ikke er en del av "gruppen" på grunn av alder, og hele tiden skal si "Åja, jeg glemte at du var såååå gammel!" hvis jeg sier jeg ikke har sett de samme tegneseriene som dem, f.eks. Anonymkode: 58a0e...23b 22
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #11 Skrevet 16. april 2017 Sosialt arbeid, blir 30 år til høsten, og første bachelor. Såå gammel? Jeg er såå glad for at jeg har mer livserfaring og mer i topplokket enn mange av de jeg kommer til å gå i klasse med! Heldige meg! :D Anonymkode: 58387...763 21
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #12 Skrevet 16. april 2017 Årsstudium i engelsk. Blir 44 i år. Studerer for gøy - alder gir jeg blaffen i 🤓 Anonymkode: a23d5...1a5 12
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #13 Skrevet 16. april 2017 Årsstudium i økonomi, markedsføring og ledelse ved Nord. Jobber som sykepleier og har tenkt til å fortsette med det, men jeg jeg har lyst til å utvide horisonten litt;) Anonymkode: fd8bb...e20 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #14 Skrevet 16. april 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er litt stygt å si at noen er "såå gammel", synes jeg. Jeg var 21 når jeg begynte å studere for min første bachelor, og følte jeg ble "mobbet" for at jeg var "såå gammel" når flere av medstudtene kom rett fra vgs og var 18-19. Samtidig var det mange på studiet som var over 40, men siden "vår gruppe" ikke var blant dem ble jeg liksom "mobbeofferet" når det kom til alderdom. Er ikke gøy når medstudenter/andre støtt og stadig skal påpeke at du ikke er en del av "gruppen" på grunn av alder, og hele tiden skal si "Åja, jeg glemte at du var såååå gammel!" hvis jeg sier jeg ikke har sett de samme tegneseriene som dem, f.eks. Anonymkode: 58a0e...23b Slapp av. Som du skriver var det eldre folk på annet studie. Husk at de fleste som begynner å studere på en alder av 19 år ikke har et fnugg av anelse hva de skal studere. Det er dette presset om å studere at folk skynder seg med å begynne å studere. Mange slutter etter 3-6 måneder, mens andre finner ut etter de er ferdig studert eller 10 år etter endt utdannelse at de vil studere noe annet. Det finnes folk i alle aldere som studerer. Anonymkode: a5f29...cd4 1
TinyBean Skrevet 16. april 2017 #15 Skrevet 16. april 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Såå gammel? Men, er aldri sent for noe! Anonymkode: 6a044...3a4 Har tenkt over alderen selv en stund, men kommet frem til at jeg ikke bryr meg og skal heller nyte livet uansett alder. Det er synd om man lar alderen holde en igjen, så jeg håper aldri du gjør det. Man kan finne ut hva man vil når som helst i livet og jeg vet selv at om jeg hadde hatt studiekompetanse til "riktig" tid, hadde jeg gjort det svært dårlig i og med at jeg var skolelei og ikke visste hva jeg ville, pluss at jeg ikke var helt der når det gjaldt modenhet og helse. Da jeg var 18-19 ville jeg bli filmregissør, skuespiller, sykepleier, politi, osv osv. Hadde null snøring og ikke studiekompetanse. Mitt liv har forandret seg mye på ti år, noe jeg er veldig glad for. Selvfølgelig skulle jeg likt å visst alt dette den gangen, men sånn går det av og til. Slet med depresjon og angst første delen av 20-årene som også bidro til at skole ble utsatt. Jeg vet med meg selv at jeg kommer til å ta studiene mye mer på alvor nå som 27-28-åring enn jeg ville gjort som 19-åring Har en søster på 20 som heller jobber et år og søker seg inn neste år da hun ikke har snøring på hva hun vil studere. Nå vil jeg jobbe innen grafisk design og har vært så heldig å fått være et par måneder i praksis i den grafiske avdelingen i en avis som hjalp meg å finne ut hva jeg ville studere. Jeg er på et mye bedre sted mentalt og har nok praksis til å komme inn via 23/5-regelen, så det er rett og slett riktig tid for meg å studere nå. Gleder meg! Endret 16. april 2017 av TinyBean 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #16 Skrevet 16. april 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sosialt arbeid, blir 30 år til høsten, og første bachelor. Såå gammel? Jeg er såå glad for at jeg har mer livserfaring og mer i topplokket enn mange av de jeg kommer til å gå i klasse med! Heldige meg! :D Anonymkode: 58387...763 Du er virkelig ikke noe bedre enn dem som snakker negativt om eldre søkere. Hva i alle dager er denne alderskampen for noe? Nei, man er ikke bedre eller dårligere enn andre bare på grunn av alderen sin, og at du i det hele tatt skriver dette viser at du har en lang vei å gå. Anonymkode: 0299d...588 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #17 Skrevet 16. april 2017 2 timer siden, Spiteful skrev: Sosialt arbeid på første! Blir spennende å se om jeg kommer inn🙈 Hva har du søkt på?😊 Har det som førstevalg jeg også! Står litt mellom det og bachelor i pedagogikk😊 Ts Anonymkode: 140e9...2d9
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #18 Skrevet 16. april 2017 Studerer profesjonsstudiet i psykologi allerede, men det er så mye jeg har lyst til, så vurderer å studere noe parallellt Noen som har kjennskap til disse studiene? Fysioterapi (Bachelor) Idrett og kroppsøving (Bachelor) Idrett, fysisk aktivitet og helse (Bachelor) Idrett (Årsstudium) Tegnspråk og tolking (Bachelor) Siviløkonomutdanningen (Master) Idrettsvitenskap (Bachelor) Kognitiv vitenskap (Bachelor) Retorikk (Bachelor) Spansk språk og latinamerikastudier (Årsstudium) Anonymkode: f35e4...c4f
Tibbie Skrevet 16. april 2017 #20 Skrevet 16. april 2017 Har markedsføring, økonomi og ledelse som mine toppønsker. Håper jeg kommer inn på det, ellers venter jeg til neste år. Husker ikke hva sisteønsket var, men det er så uinteressant at jeg ikke kommer til å gå for det om jeg kommer inn uansett Jeg er 25.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå