AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #1 Skrevet 16. april 2017 Hei. Dette er et spørsmål til dere jenter i alderen mellom 19-26. Jeg er 21 år gammel gutt født og oppvokst i Oslo, mine venner sier at jeg er veldig snill, hyggelig, tålmodig, aktiv, smart, godt humør, ansvarsfull, rolig og hjelpsom. Jeg både jobber og studerer. Mine sterke sider er å bry meg mye om folk og er rettferdig, sier ifra når noen gjør noe galt uansett hvem det er. Mine foreldre er utenlandske, derfor antar jeg ca 50-50 norsk og innvandrer. Vi er muslimer 😰, vi er sånn type når vi spiser tar vi bønnen først, hjepler de som trenger, går på moskeen osv. Men ikke ekstreme. Vi har ingenting imot jøder eller noe andre religiøse grupper. Jeg verken drikker, røyker eller snuser. Og de fleste av mine venner er etnisk norske, søsteren min er også gift med en nordmann. Så det var en del om meg da. 🤗. Skal komme til poenget. Du som etnisk norsk jente/ kvinne hadde du tenkt deg å bære sammen med meg? Ja! Hvorfor? Nei! Hvorfor? Takker på forhånd 🙃. Anonymkode: 02a30...c2f 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #2 Skrevet 16. april 2017 Jeg er ikke veldig fan av å date religiøse mennesker, men om du hadde vært en relativt sekulær muslim så hadde jeg nok ikke brydd meg. Har vært sammen med en innvandrer tidligere, han var en fin fyr han, men merket at det kulturelle var vanskelig da faren hans aldri spiste med oss, aldri engasjerte seg i ting som var naturlig for meg svigerfar er interessert i, og jeg merket tidlig at han helst skulle ha sett at sønnen hans var sammen med noen fra samme kultur og at jeg ble sett ned på til tross for god utdanning, gode verdier og sunne interesser. Dessverre dryppet disse holdningene ned på sønnen uten at han ville innrømme det selv, så ble et skikkelig jævlig brudd og han har vært singel siden (10 år nå). Anonymkode: 65aa4...1fb 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #3 Skrevet 16. april 2017 Som 2 generasjons innvandrer kan jeg fortelle deg følgende: Du må jobbe 10 ganger hardere, være smartere, bedre trent enn resten av gutta. Selvsagt kommer du til å møte fordommer, men det er bare en naturlig del av det å være innvandrer i Norge. Flørt mye, les og se mye materiale om hvordan omgås med kvinnfolk, tren masse mentalt. Bli et interessant menneske. Humor er gull. Jeg har gått fra null til gull, men det har tatt lang tid. Min erfaring er at norske damer generelt er ganske åpne og kule, men at det finnes endel som stempler "muslimfaen" på deg. Så lenge du er sjef på utestedet/skolen/overalt, så bryr dama seg ikke. Regelen er; hun tiltrekkes den sterkeste mannen i rommet. Så bli den sterkeste fysisk, men ikke minst: MENTALT Anonymkode: b325d...c1a 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #4 Skrevet 16. april 2017 Nei, jeg er dessverre ikke interessert i å date en muslim, eller en mann fra en muslimsk familie, enten de er radikale eller moderate. Dette gjelder uansett hvor mye du trener. Men kjenner til jenter som har det, så det er jo mulig. Anonymkode: 20378...d94 8
dillyduzit Skrevet 16. april 2017 #5 Skrevet 16. april 2017 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått fra null til gull, men det har tatt lang tid. Min erfaring er at norske damer generelt er ganske åpne og kule, men at det finnes endel som stempler "muslimfaen" på deg. Så lenge du er sjef på utestedet/skolen/overalt, så bryr dama seg ikke. Regelen er; hun tiltrekkes den sterkeste mannen i rommet. Så bli den sterkeste fysisk, men ikke minst: MENTALT Anonymkode: b325d...c1a Nuvel, du skal ikke være så sikker på den siste påstanden der. Liker man å bli undertrykt og nei, ikke undertrykkelse fordi han er muslim, men de fleste kvinner klarer seg selv, vi leter ikke etter den sterkeste mannen i rommet. Som regel liker vi de som har en flott personlighet, tar vare på seg selv og for all del, ikke bryr seg så veldig mye om hva andre tenker om en. Men, jeg er bare en kvinne, så jeg kan jo selvfølgelig ta feil. - Skulle jeg ha vært singel, ville jeg nok heller ikke datet noen som er religiøse, buddhister, kanskje, men det å gå i kirke, moské og hele den regla der hadde jeg ikke orket, så kommer det jo med hallalmat og andre småting som jeg ikke er så fryktelig fan av i den eksakte religionen (ikke ta det feil, jehovas vitner, generelt sterkttroende i kristendommen -> har jeg svært lite til overs med) Endret 16. april 2017 av dillyduzit 4
Mari Y Skrevet 16. april 2017 #6 Skrevet 16. april 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Dette er et spørsmål til dere jenter i alderen mellom 19-26. Jeg er 21 år gammel gutt født og oppvokst i Oslo, mine venner sier at jeg er veldig snill, hyggelig, tålmodig, aktiv, smart, godt humør, ansvarsfull, rolig og hjelpsom. Jeg både jobber og studerer. Mine sterke sider er å bry meg mye om folk og er rettferdig, sier ifra når noen gjør noe galt uansett hvem det er. Mine foreldre er utenlandske, derfor antar jeg ca 50-50 norsk og innvandrer. Vi er muslimer 😰, vi er sånn type når vi spiser tar vi bønnen først, hjepler de som trenger, går på moskeen osv. Men ikke ekstreme. Vi har ingenting imot jøder eller noe andre religiøse grupper. Jeg verken drikker, røyker eller snuser. Og de fleste av mine venner er etnisk norske, søsteren min er også gift med en nordmann. Så det var en del om meg da. 🤗. Skal komme til poenget. Du som etnisk norsk jente/ kvinne hadde du tenkt deg å bære sammen med meg? Ja! Hvorfor? Nei! Hvorfor? Takker på forhånd 🙃. Anonymkode: 02a30...c2f Ekstremt religiøse mennesker hadde egentlig ikke tiltalt uansett religion, og jeg tror nok jeg hadde gått for en norsk kjæreste. Men det alltid forskjellig hva man velger. Pr i dag vet jeg egentlig ingenting. Bare du har de rette holdningene, og møter dem åpenhet så er det alltid håp😊 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #7 Skrevet 16. april 2017 Jeg er ikke religiøs og ser for meg store konflikter hvis vi skulle oppdra barn sammen. Nei fra meg. Anonymkode: 3997d...d78 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #8 Skrevet 16. april 2017 Kunne ikke vært sammen med en religiøs person, så det hadde ikke funket. Anonymkode: 93a80...1e9 1
Mari Y Skrevet 16. april 2017 #9 Skrevet 16. april 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Dette er et spørsmål til dere jenter i alderen mellom 19-26. Jeg er 21 år gammel gutt født og oppvokst i Oslo, mine venner sier at jeg er veldig snill, hyggelig, tålmodig, aktiv, smart, godt humør, ansvarsfull, rolig og hjelpsom. Jeg både jobber og studerer. Mine sterke sider er å bry meg mye om folk og er rettferdig, sier ifra når noen gjør noe galt uansett hvem det er. Mine foreldre er utenlandske, derfor antar jeg ca 50-50 norsk og innvandrer. Vi er muslimer 😰, vi er sånn type når vi spiser tar vi bønnen først, hjepler de som trenger, går på moskeen osv. Men ikke ekstreme. Vi har ingenting imot jøder eller noe andre religiøse grupper. Jeg verken drikker, røyker eller snuser. Og de fleste av mine venner er etnisk norske, søsteren min er også gift med en nordmann. Så det var en del om meg da. 🤗. Skal komme til poenget. Du som etnisk norsk jente/ kvinne hadde du tenkt deg å bære sammen med meg? Ja! Hvorfor? Nei! Hvorfor? Takker på forhånd 🙃. Anonymkode: 02a30...c2f Obs: Det er noen fordomsfulle mennesker på KG, anbefaler at du overser dem, og legg vekt på dem som svarer vettugt😉 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #10 Skrevet 16. april 2017 Jeg er fra en muslimsk familie og jeg ville ikke datet deg... Hvorfor? Fordi at å be, gå i moské og alt det der ikke er min greie, aldri vært det og vil aldri være det. Dessuten syns jeg det er gøy å drikke. Ser for meg at du hadde vært en sånn type som ikke hadde hatt det morro med å reise, dra på konserter og ha det gøy, men heller en streng dude som hadde tenkt på hva andre muslimer tenker (familien din bla.) Anonymkode: 50efa...cb4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #11 Skrevet 16. april 2017 3 minutter siden, Mari Y skrev: Obs: Det er noen fordomsfulle mennesker på KG, anbefaler at du overser dem, og legg vekt på dem som svarer vettugt😉 Nå stiller TS et ganske rett frem spørsmål, og han får også ganske "rett frem" svar, så det er vel ikke en problemstilling her. Hva slags årsaker folk har for å date en innvandrer eller muslim er i denne sammenhengen irrelevant - spørsmålet er om de er interessert eller ikke. Anonymkode: 20378...d94 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #12 Skrevet 16. april 2017 Nei. Jeg vil ikke date en som støtter opp under kvinneundertrykkelse ved å være religiøs. Selv om din søster er gift med en norsk mann, hadde du og familien godtatt at hun IKKE giftet seg til tross for at hun vle gravid, fikk barn og flyttet sammen med en norsk ateist? Inntil du kan svare ja på dette er det dessverre mange som aldri ville vurdert deg som partner. Fremtiden har ikke plass til gamle forkvaklede holdninger og regler dersom det skal bli fred, likestilling, likeverd og samarbeid mellom mennesker fra ulike deler av verden i forhold og ellers. Anonymkode: 8db27...5c7
Mari Y Skrevet 16. april 2017 #13 Skrevet 16. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå stiller TS et ganske rett frem spørsmål, og han får også ganske "rett frem" svar, så det er vel ikke en problemstilling her. Hva slags årsaker folk har for å date en innvandrer eller muslim er i denne sammenhengen irrelevant - spørsmålet er om de er interessert eller ikke. Anonymkode: 20378...d94 Har ikke noe med argumentet mitt å gjøre, annet enn at jeg påpeker at det er mange med åpenbare fordommer på forumet. Jeg tenkte at det er mulig at noen vil svare med veldig dømmende kommentarer, men at ts heller bør legge vekt på dem som kan gi ordentlige svar. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #14 Skrevet 16. april 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Jeg vil ikke date en som støtter opp under kvinneundertrykkelse ved å være religiøs. Selv om din søster er gift med en norsk mann, hadde du og familien godtatt at hun IKKE giftet seg til tross for at hun vle gravid, fikk barn og flyttet sammen med en norsk ateist? Inntil du kan svare ja på dette er det dessverre mange som aldri ville vurdert deg som partner. Fremtiden har ikke plass til gamle forkvaklede holdninger og regler dersom det skal bli fred, likestilling, likeverd og samarbeid mellom mennesker fra ulike deler av verden i forhold og ellers. Anonymkode: 8db27...5c7 Ts her. Hei og takk for svar. Jeg støtter ikke kvinneundertrykkelse. Jeg hadde ikke sagt noe, hun kan absolutt gifte seg med hvem hun vil, det er hennes liv og hun bestemmer hvordan hun skal ha det. Anonymkode: 02a30...c2f 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #15 Skrevet 16. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Hei og takk for svar. Jeg støtter ikke kvinneundertrykkelse. Jeg hadde ikke sagt noe, hun kan absolutt gifte seg med hvem hun vil, det er hennes liv og hun bestemmer hvordan hun skal ha det. Anonymkode: 02a30...c2f Du misforstår spørmålet mitt. Hadde det vært like greit at hun IKKE giftet seg, men ble samboer og fikk barn med han og forble ugift hele livet? Anonymkode: 8db27...5c7
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #16 Skrevet 16. april 2017 TS, din beste sjanse er å sikte deg inn på litt venstrevridde damer som er opptatt av å være politisk korrekte. Mange vil gjerne demonstrere hvor tolerante de er ved å ha en ikke-vestlig kjæreste. Kynisk å se det slik, men det er faktisk derfor mange (bevisst eller ubevisst) velger seg en ikke-norsk partner. Anonymkode: 20378...d94 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #17 Skrevet 16. april 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er fra en muslimsk familie og jeg ville ikke datet deg... Hvorfor? Fordi at å be, gå i moské og alt det der ikke er min greie, aldri vært det og vil aldri være det. Dessuten syns jeg det er gøy å drikke. Ser for meg at du hadde vært en sånn type som ikke hadde hatt det morro med å reise, dra på konserter og ha det gøy, men heller en streng dude som hadde tenkt på hva andre muslimer tenker (familien din bla.) Anonymkode: 50efa...cb4 Hei og takk for svar. Jeg reiser mye. 3-4 ganger i året. Stortsett til varmere strøk Gran Canaria osv. Er veldig glad i strender da. Jeg har ingenting imot at noen drikker. Jeg fester desverre ikke, det er ikke pga religion, men pga jobb og andre ting å gjøre. Jeg tenker heller ikke så mye på hva andre tenker. 😊. Anonymkode: 02a30...c2f 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #18 Skrevet 16. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du misforstår spørmålet mitt. Hadde det vært like greit at hun IKKE giftet seg, men ble samboer og fikk barn med han og forble ugift hele livet? Anonymkode: 8db27...5c7 Det er hennes liv og det bestemmer hun selv. 😊 Anonymkode: 02a30...c2f
Mari Y Skrevet 16. april 2017 #19 Skrevet 16. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er fra en muslimsk familie og jeg ville ikke datet deg... Hvorfor? Fordi at å be, gå i moské og alt det der ikke er min greie, aldri vært det og vil aldri være det. Dessuten syns jeg det er gøy å drikke. Ser for meg at du hadde vært en sånn type som ikke hadde hatt det morro med å reise, dra på konserter og ha det gøy, men heller en streng dude som hadde tenkt på hva andre muslimer tenker (familien din bla.) Anonymkode: 50efa...cb4 Meget sikker på at han skrev at han ikke var veldig praktiserende. Så kan man også dra på konserter uten å drikke alkohol. Jeg gjør det ganske ofte.
Mari Y Skrevet 16. april 2017 #20 Skrevet 16. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS, din beste sjanse er å sikte deg inn på litt venstrevridde damer som er opptatt av å være politisk korrekte. Mange vil gjerne demonstrere hvor tolerante de er ved å ha en ikke-vestlig kjæreste. Kynisk å se det slik, men det er faktisk derfor mange (bevisst eller ubevisst) velger seg en ikke-norsk partner. Anonymkode: 20378...d94 Dette vet du ingenting om. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå