Gå til innhold

Utveksling til Kina/Russland når jeg er skeiv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det vil si, bifil. Har hatt jentekjæreste (er jente selv). men er per nå single. Jeg studerer jus, og ønsker å dra på utvekslingsår til Kina eller Russland. Jeg er en veldig liberal person, og på Facebook-profilen min finner man mye som støtter homofili, demokrati, osv. Kan være enkelte ting der som støter sensurerte, strenge land.

Jeg må le av meg selv, for er sikkert veldig paranoid, men betyr dette at jeg ikke burde studere i Russland/Kina? Vet at man ikke har tilgang på Facebook i Kina, men dersom jeg bruker VPN kan jeg lure meg på siden. Er det streng straff for sånt? Hvor lett er det å bli fengsla der? 

Anonymkode: 898eb...fe5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner bare til Kina. Det er ingen rettslig forfølgelse av homofile eller lesbiske i Kina.

Men folks holdninger er en annen sak. I beste fall oppfattes det som rart, men man kan komme ut for folk med negative holdninger. Kineserne er veldig lite "politisk korrekte" og vil gi uttrykk for sine holdninger. Forvent i det minste mange spørsmål.

Det er mulig å bruke VPN i Kina, det er ikke noen straff for det. Ihvertfall ikke for utlendinger.

Skrevet

De gransker ikke hjerter og nyrer, og så lenge du oppfører deg som en gjest skal – tar skikken der du kommer og ikke provoserer – blir det null problemer. Men ikke gi uttrykk for at vertenes kultur og skikker på noe vis står tilbake sammenlignet med din egen. Alle mennesker er som myrsnipa, og ingen liker å høre slikt. Forskjellig, men ikke dårligere, heter det når du er gjest.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vil si, bifil. Har hatt jentekjæreste (er jente selv). men er per nå single. Jeg studerer jus, og ønsker å dra på utvekslingsår til Kina eller Russland. Jeg er en veldig liberal person, og på Facebook-profilen min finner man mye som støtter homofili, demokrati, osv. Kan være enkelte ting der som støter sensurerte, strenge land.

Jeg må le av meg selv, for er sikkert veldig paranoid, men betyr dette at jeg ikke burde studere i Russland/Kina? Vet at man ikke har tilgang på Facebook i Kina, men dersom jeg bruker VPN kan jeg lure meg på siden. Er det streng straff for sånt? Hvor lett er det å bli fengsla der? 

Anonymkode: 898eb...fe5

Jeg synes ikke du fremstår paranoid,  tvert i mot synes jeg det er ganske så smart å tenke igjennom (og undersøke konkret!) dette på forhånd.. jeg bare aner ikke hvor du bør henvende deg.. beklager :-/

https://www.nordlys.no/nyheter/norske-studenter-fikk-bloggen-sperret-av-russiske-myndigheter/s/1-79-6952749?service=print 

Anonymkode: 5640d...84b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...