Gå til innhold

Smart oppbevaring på bad

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal flytte fra alene på stort bad til to stk på lite bad. Jeg har så mye ting som tilhører badet. Noen gode tips til hvordan man kan oppbevare dette smart. Synes baderomsting er vanskelig å oppbevare siden det er så mange ting som er små etc. Mye blir liggende bak andre ting, og vanskelig å få tak i osv.

På badet er det et lite skap på vac 1 meter høyde og ca en halv meter bredde. 

Jeg vurderer noen plastbokser til å ha litt ting i som kanskje kan skyves under skapet. 

Det jeg sliter med å få plassert fornufig er

- "medisinskapet" med alle kremer, piller, smertestillende, plaster osv. Jeg har en del hudproblemer, så det er en del kremer der :P 
- kremer, lotions etc. Solkremer i forskjellige SPF, bodylotion, peeling, fotkrem, håndkrm, aloe vera osv osv.
- sminke og neglelakk som er små og fort forsvinner bak alt annet. 

Anonymkode: 48acc...e7b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem skal du dele badet med? Bofellesskap? 

Jeg hadde lagra alt på mitt eget rom. Mye sminke og medisin skal ikke oppbevares i varme og fuktige rom. Det forringer kvaliteten på produktene og forkorter holdbarheten. Pluss at jeg liker ikke at andre + gjester kan snoke i det.

Anonymkode: ebd89...0f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ellers ville jeg og vurdert å klare meg uten mye av det. Færre ting, bedre oversikt.

Anonymkode: ebd89...0f7

Skrevet

Det eneste jeg oppbevarer på badet er håndklær, dusjsaker, neglelakkfjerner - typiske vaske-seg-ting, egentlig.

Medisin, sminke, neglelakk, solkrem, håndkrem og lignende har jeg aldri oppbevart på badet - en del slike saker skal jo ikke obbvevares for varmt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal bo sammen med kjærste, ikke bofelleskap. 

Anonymkode: 48acc...e7b

Skrevet

Noen tips herfra:

Alt som ikke brukes daglig plasseres i toalettmapper, sortert etter bruk, feks alle negleting samlet, alle solkremer samlet osv

Bruk gjerne gjennomsiktige bokser til oppbevaring, da vet du hva du må åpne

Det finnes egne "sminkemapper" med plass til sminke og sminkekoster

Hva med en skuff på soverommet til alt som ikke brukes daglig og som helst skal oppbevares kjølig?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om dette hjelper deg, men kanskje det kan være til inspirasjon for andre!

Jeg kjøpte inn en bokhylle og en CD/DVD-hylle fra IKEA (den høye, smale standard cd-hylla). Bokyllen plasserte jeg bak vaskemaskinen for oppbevaring av håndklær, vaskemidler og såper. CD-hyllen kilte jeg inne mellom vasken og veggen for oppbevaring av parfymer, kremer og sminke jeg ikke fikk plass til i skapet under vasken. Det hjalp å tenke litt utenfor boksen for meg :)

Anonymkode: ef7ad...d05

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...