AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #1 Skrevet 16. april 2017 Min tante bosatt i Amerika døde nylig og jeg og mine to søstre er hovedarvinger. Vil vi måtte skatte og hvor mye må vi isåfall måtte skatte av arven? Anonymkode: 05b6a...770
Million Skrevet 16. april 2017 #2 Skrevet 16. april 2017 (endret) http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/Finn-post/1/5/3/ " Arv og gaver er i utgangspunktet ikke skattepliktig inntekt for deg som mottaker. " Sitat fra Skatteetaten sine sider. Du skal altså ikke skatte av det, men du må likevel oppgi arvens beløp i skattemeldingen for 2017. Endret 16. april 2017 av Million
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #3 Skrevet 16. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min tante bosatt i Amerika døde nylig og jeg og mine to søstre er hovedarvinger. Vil vi måtte skatte og hvor mye må vi isåfall måtte skatte av arven? Anonymkode: 05b6a...770 En moderne omskrivingen om historien om en arv fra en onkel i Amerika , og som jeg antar bare er for at ts kjeder seg. Ingen under 70?skriver Amerika. Man skriver USA. Anonymkode: 76dee...d4c 1
Million Skrevet 16. april 2017 #4 Skrevet 16. april 2017 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen under 70?skriver Amerika. Man skriver USA. Anonymkode: 76dee...d4c Når du nevner det, er det egentlig litt interessant, det du sier. Hvorfor gjør vi egentlig det? Vi sier jo "amerikanere", så hvorfor nevnes ikke landet oftere som Amerika, ikke USA? Det er ikke det at det er mere lettvindt å bruke forkortelsen U.S.A., det er omtrent like langt å si (tre og fire stavelser). Endret 16. april 2017 av Million 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå