Gå til innhold

Kunne du datet en mann som ikke liker å reise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt en mann som er en veldig god match for meg på mange områder. Han er humoristisk, snill, kjekk, vi har ufattelig bra sex og flere felles interesser som fitness osv. Men, fyren liker ikke å reise! Han var i London som barn, ellers er han bare på hytta. Og det er ikke noe galt i det, men han er ikke så gira på å reise noe fordi: "det er jo så pent her i Norge". Mens jeg har vært verden rundt omtrent og får helt noia om jeg ikke har minst et par utenlandsturer i året. Heldigvis har han ikke noe imot at jeg reiser med venner og sånt, men hadde jo vært hyggelig å ha han med innimellom.

Kan et forhold funke tror dere? Flere som har sånne kjærester? 

Anonymkode: 00077...d65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dethadde vært vanskelig altså... Jeg greier liksom ikke forstå tankegangen en gang...

Anonymkode: 38b9e...5f7

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge jeg kan reise alene, hadde det fungert bra for meg. Det er jo deilig med alenetid/vennetid og. 

Så om alt annet klaffer ville jeg ikke valgt bort en potensiell partner pga det så lenge reise uten partner er en mulighet. 

Hadde derimot partner ikke ville reise og kranglet på at jeg dro alene hadde det vært uaktuelt. 

Anonymkode: 1b6ac...c37

• Liker 2
Skrevet

Det hadde ikke plaget meg, men nå er jeg så "kjedelig" at jeg ikke reiser vekk selv:laugh:
Så for min del, liker han seg hjemme, flott. Vil ha dra på gutte-turer med kompiser, null problem.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er litt usikker på om det hadde fungert for min del. En ting er å reise med venner eller alene, men da brukes jo mange feriedager som ikke kan brukes med kjæresten. I tillegg er det mange minne som vi ikke kan dele, så dette hadde krevd litt justering her fra begge parter hvis det skulle fungere. 

• Liker 4
Gjest Yellowrose
Skrevet

Ja så absolutt :) Det er ikke ofte man møter noen man matcher så godt med så jeg hadde ikke gitt opp alt det bare pga han ikke liker å reise. du kan alltids reise alene eller med venner. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har møtt en mann som er en veldig god match for meg på mange områder. Han er humoristisk, snill, kjekk, vi har ufattelig bra sex og flere felles interesser som fitness osv. Men, fyren liker ikke å reise! Han var i London som barn, ellers er han bare på hytta. Og det er ikke noe galt i det, men han er ikke så gira på å reise noe fordi: "det er jo så pent her i Norge". Mens jeg har vært verden rundt omtrent og får helt noia om jeg ikke har minst et par utenlandsturer i året. Heldigvis har han ikke noe imot at jeg reiser med venner og sånt, men hadde jo vært hyggelig å ha han med innimellom.

Men utslippene bryr du deg ingenting om, eller bruke penger på mer fornuftige ting. 

Anonymkode: b9bf5...72d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Mitt forrige forhold tok slutt, bl.a pga det. Det var kjempekjipt å hver ferie måtte finne noen andre å reise med. Jeg er ikke sånn jorden rundt type, men reiser 2-3 ganger i året på type storbyferie og sydenturer. Exen ville ikke være med. Han likte ikke å reise og ville heller ikke prioitere det økonomisk.

Ja, jeg fikk reise med andre, men hvor lett er det i praksis? 90% av venninnene mine er i forhold og bruker feriene til å reise med kjæreste. Sjeldent de har tid og råd til å reise med meg i tillegg. Så det å bare reise med noen andre var ikke en lett løsning.

Kjente det tok litt piffen av meg å vite at når ferien kom måtte jeg enten "tigge etter reisefølge" med stor sjanse for avslag, reise alene eller droppe det.

Aldri mer.

Anonymkode: b210a...b02

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Jeg elsker å reise, og vil reise med kjæresten min. Når venninner også er i forhold blir gjerne de store reisene forbeholdt kjæresten da de koster endel. Da blir det weekendturer til Europa med venner og ukes-ferier på hytta med kjæresten, det hadde jeg ikke orket.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift med en som elsker å reise. Vi løser det sånn at jeg blir med ham på en utenlandstur annethvert år, og så reiser han i tillegg med venner en gang i året.

Anonymkode: 6b457...6da

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg kan inngå kompromiss på mye, men å like å reise er et must.

Anonymkode: 89d5e...5ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min likte ikke noe særlig å reise, og da endte det med at jeg reiste alene. Problemet her var da at han ikke likte det heller, så da reiste han i blant også sammen med meg. Da vi først reiste sammen gjorde vi kun ting han ville/på hans premiss, som var veldig ulike fra mine (jeg er stor fan av lokal mat/drikke og bare gå rundt, mens han ønsket kun å se spesifikke kulturelle ting, åt gjerne på f.eks italiensk restaurant uavhengig av hvilket land vi befant oss i, og det var det). For meg er det helt essensielt at jeg er enten sammen med noen som elsker å reise, som liker å være litt "yolo" og ta det som det kommer, eller at han virkelig har ingen innvendinger om om at jeg reiser uten vedkommende.

Han jeg dater akkurat nå er langt mer bereist enn meg selv, og jeg håper at vi får det til, da han virker som den perfekte reisepartner. :)

Anonymkode: 6ff1e...3b7

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men utslippene bryr du deg ingenting om, eller bruke penger på mer fornuftige ting. 

Anonymkode: b9bf5...72d

Jada Lav Mann vi vet du er bitter og hater kvinner. Og veldig jealous på oss som kommer oss ut av landet av og til istedet for å bare sitte inne og glo :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og vet ikke hva som funker for deg. Men jeg elsker å reise rundt i verden og bare i sommer vurderer jeg å reise til Italia, Hellas og England. For meg er det helt utenkelig å være sammen med en kjæreste som ikke liker å reise. Kjenner flere menn som ikke liker å reise, men klarer ikke å forstå greia. 

Anonymkode: 30857...3a2

• Liker 2
Skrevet

Kan fint date en mann som ikke liker reise, men tror ikke det hadde blitt et langvarig forhold ut av det uten noen gode kompromiss.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde passet meg ypperlig. 

Anonymkode: f1270...3fd

AnonymBruker
Skrevet

Ja! Jeg hadde elsket det. Men jeg liker ikke å reise selv. Syns det er stressende og bare kjedelig og masse bortkastede penger man kan bruke på andre ting. 

Anonymkode: b29f0...84d

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde slitt med det. Ja det er fint i Norge. Men at han er så imot å reise til andre land og oppleve andre steder. Jeg forstår ikke helt det jeg altså. Jeg hadde tenkt han hadde flyskrekk eller noe

• Liker 1
Skrevet

Hadde vært hyggelig å dra på noen turer sammen, selvsagt. Men Norge passer meg perfekt og jeg reiser gjerne alene sammen med venner, moren min og for meg selv.

Skrevet

Heller en som ikke liker å reise enn en som er besatt av det...

Selv liker jeg å kunne reise en gang i mellom, så hvis han ikke hadde hatt noe mot at jeg reiste alene så hadde det ikke vært problem i det hele tatt. Forutsetter her at mannen kan tenke seg bilferie rundt om i Norge en gang i blant og ikke er aldeles helt fastgrodd på hytta. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...