ei321 Skrevet 16. april 2017 #1 Skrevet 16. april 2017 Hei! Jeg er veldig glad i å jogge. Problemet er at jeg hele tiden får så vondt i leggene. Når det kommer en oppoverbakke blir leggene helt «stive» og det blir veldig ubehagelig. Tror det er at jeg er på kanten til å få kramper i leggene. Jeg har gode sko som jeg har kjøpt på løpslabbet og varmer godt opp. Dette er så sykt irriterende. Jeg må ikke stoppe fordi jeg er sliten, men på grunn av smerter. Noen som kan hjelpe?
skruf Skrevet 16. april 2017 #2 Skrevet 16. april 2017 Du kan kanskje prøve å ta tilskudd av magnesium. Det hjelper mot leggkramper. 3
ei321 Skrevet 16. april 2017 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2017 Takk for svar. Skal prøve om det hjelper
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #4 Skrevet 16. april 2017 15 minutter siden, ei321 skrev: Hei! Jeg er veldig glad i å jogge. Problemet er at jeg hele tiden får så vondt i leggene. Når det kommer en oppoverbakke blir leggene helt «stive» og det blir veldig ubehagelig. Tror det er at jeg er på kanten til å få kramper i leggene. Jeg har gode sko som jeg har kjøpt på løpslabbet og varmer godt opp. Dette er så sykt irriterende. Jeg må ikke stoppe fordi jeg er sliten, men på grunn av smerter. Noen som kan hjelpe? Krampe bak i leggene kommer av at muskelen dypt inne i leggen lager problemer. Det er fryktelig lite som hjelper mot dette ved et tryllestavslag. Går du i sko med hæler på til daglig, så gjør dette det verre. Det viktigste du gjør er å tøye baksiden av leggen flere ganger daglig, resten av livet, i følge min fysioterapeut. Jeg har og kjøpt kop til cupping med balangsug på ebay og har god nytte av de i perioder med mye vondt. av denne typen. Anonymkode: 472ad...47a 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #5 Skrevet 16. april 2017 Sier som de over her. Magnesium og tøying. Du burde også styrke akillesen. Typisk er den dørkarmøvelsen. Den, samt tøying, flere ganger om dagen må nok til. Anonymkode: 4c2d4...c89
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #6 Skrevet 17. april 2017 For meg hjelper det med knelange sokker utover det over, tror kanskje det er varmen de holder på som gjør forskjellen, for det blir bedre enn når jeg ikke bruker lange sokker synes jeg. Anonymkode: 6bb3b...654
Lurium Skrevet 17. april 2017 #7 Skrevet 17. april 2017 Hadde trøbbel med muskelfibrene i den ene leggen for en tid tilbake, liten massasjeball, (ene foten over den andre for å legge press), gjorde susen for meg.
ei321 Skrevet 17. april 2017 Forfatter #8 Skrevet 17. april 2017 Tusen takk for mange gode svar og tips!
Silje92 Skrevet 17. april 2017 #9 Skrevet 17. april 2017 Jeg må ta magnesium når jeg trener en del, men nå tar jeg det fast. Hvis ikke kommer krampene med en gang! Mest i leggene og under føttene
AnonymBruker Skrevet 18. april 2017 #10 Skrevet 18. april 2017 Magnesium! Jeg løper mye, og har hatt mye krampe i leggene etter en lang løpeøkt. Nå tar jeg tilskudd på kvelden (gjør meg alltid litt søvnig, så greit å ta det på kvelden) etter en økt og krampen gir seg. Selvfølgelig er god tøying og styrkeøvelser viktig også. Anonymkode: d1e46...cbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå