AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #1 Del Skrevet 16. april 2017 Skal lage potetstappe til 5 voksne personer, skal være tilbehør til en stroganoff gryte. Har 1,5 kg mellomstore poteter. Er det nok? Har ikke flere poteter igjen, og er livredd for å ha for lite mat....skal har salat attåt også, men likevel. Noen som har peiling?? Takker Anonymkode: d37c1...e66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dricka Skrevet 16. april 2017 #2 Del Skrevet 16. april 2017 Tenk 2-3 poteter per person. Hvis det fortsatt er igjen noen poteter så tar du med de og. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 16. april 2017 #3 Del Skrevet 16. april 2017 (endret) Siden du ikke har mer poteter, så får du heller si det som det er til gjestene. Da får de heller få mer gryterett og salat. Hos meg går det dobbelt så mye poteter når jeg lager stappe som når vi har poteter ved siden av. Endret 16. april 2017 av Belima Rette opp feil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 16. april 2017 #4 Del Skrevet 16. april 2017 Det er 300 gram poteter til hver, og i tillegg er det smør og melk/fløte i stappa? Det holder.:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mkigjen Skrevet 16. april 2017 #5 Del Skrevet 16. april 2017 Det holder leeenge... Hva slags poteter har du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #6 Del Skrevet 16. april 2017 6 minutter siden, Mkigjen skrev: Det holder leeenge... Hva slags poteter har du? Nypoteter...sikkert ikke de beste til å lage stappe av, men får bare koke de mye. Anonymkode: d37c1...e66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mkigjen Skrevet 16. april 2017 #7 Del Skrevet 16. april 2017 Det beste er melne poteter,men blir sikkert bra med nypoteter og :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #8 Del Skrevet 16. april 2017 Nypoteter er nesten umulig å lage stappe av, fordi de er så vannholdige. (En pølsebod her jeg bor hadde aldri stappe etter det var slutt på de norske melne potetene.) Da hadde jeg heller servert ris ved siden av. Anonymkode: 59ace...fff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #9 Del Skrevet 16. april 2017 Nei, nå prøver jeg med disse potetene. Kan ikke hive 1,5 kg poteter, bare fordi de ikke er de beste til stappe. Så får det bare bli som det blir ts Anonymkode: d37c1...e66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #10 Del Skrevet 16. april 2017 Jeg lager ofte potetstappe med alle slags poteter uten problem. 1,5 kg kan bli knapt, men det kommer jo ann på hvor glad gjestene er i potet. Her i huset elsker vi potet og lager mellom 1,5 kg og 2 kg på 2-3 personer og alt blir spist opp Mos potetene og tilsett litt og litt fløte for å ikke gjøre den for flytende. Tilsett en spiseskje smør på slutten, samt salt/pepper og evt gressløk :-) Anonymkode: 954f8...c31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 16. april 2017 #11 Del Skrevet 16. april 2017 Ikke kok de, men la de dampe på rist - det hjelper.. og så bytt ut fløte / melk med creme fresh og vårløk (gjerne frisk fra butikken) og en god dæsj med godt ekte smør til å lage stappe med. Husk å ha i litt salt, pepper, muskatt Hvis du må bruke fløte / melk varm det opp før du bruker det å spe potetene med, og smør selvsagt - alltid godt smør.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #12 Del Skrevet 16. april 2017 300 gr tror jeg vil holde Men er det noen som er barn, kun stor spiste menn? Det har litt å si Anonymkode: 7b5b2...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mkigjen Skrevet 16. april 2017 #13 Del Skrevet 16. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 300 gr tror jeg vil holde Det var knapt til 5 mennesker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 16. april 2017 #14 Del Skrevet 16. april 2017 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, nå prøver jeg med disse potetene. Kan ikke hive 1,5 kg poteter, bare fordi de ikke er de beste til stappe. Så får det bare bli som det blir ts Anonymkode: d37c1...e66 Jeg syns potetstappe av mandelpoteter er grusomt på både smak og konsistens. Jeg bruker kokefaste. Tror den heter Folva. Jeg vet ikke om du har begynt med middagen enda, men bare pass på å koke dem lenge nok. 300 gram per person er mye mer enn nok. Endret 16. april 2017 av penny_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 17. april 2017 #15 Del Skrevet 17. april 2017 Jeg tror det vil være perfekt mengde. Jeg regner 300 gram potet med skall når jeg lager potetmos til meg selv, og jeg synes det er "rikelig" til meg som er en liten dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå