Gå til innhold

Reiser alene til London i 10 dager! Hjælp

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei håper på noe svar eller erfaringer

som sagt så reiser jeg til London  for første gang og angrer litt nå at jg bestilte 10 dager. Både fly og hotell + transport er betalt.

Jeg har vært på ferie alene mange ganger men kun 3-4 dager hver gang. Og etter det begynner jeg å kjenne på ensomheten, selv om jeg gjør mye i løpet av dagen.

Så jeg lurer på dere som reiser i så mange der alene, hvordan unngår du å bli trist eller deppa på ferie.

+ det er vanskelig for meg å bli kjent med nye mennesker

hva ville du gjort? 

Uff det ble veldig rotete men håper på svar :lillesky2:

Endret av Nathalie
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kost meg glugg i  hjel. London har så mye å by på at tiden vil fly avgårde. Gled deg! Og god tur!

Anonymkode: 81e29...a3d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i London en uke hvert år helt alene, koser meg hver gang. Jeg begynner med å dra på shopping og "få unna" det, bruker en del klær og merker som ikke er å få kjøpt i Norge, samt at jeg kjøper gaver til tantebarn på Hamleys. Så har jeg alltid sett meg ut andre ting jeg ønsker å gjøre eller se som jeg tar etter shoppingen, utstillinger, museum, parker, bydeler osv, jeg bestiller gjerne billetter til konserter eller teater på forhånd og fyller kveldene med det. Nå er jeg av typen som koser meg mye med å se på folk og lese en bok, så jeg kan gjerne ta med meg en bok og sitte i vinduet på en pub i noen timer, eller i en park om været er bra. Kjøper ofte med meg mat og kaffe og rusler i parken om sommeren. Har en del faste stoppesteder jeg må innom hvert år for å spise, drikke eller se etter noe nytt (tebutikker f.eks). Jeg gjør ikke noe forsøk på å bli kjent med nye mennesker, men når man sitter alene på pub og ser fortballkamp eller er alene i teateret så blir jeg ofte snakket til av de som sitter rundt, og da holder det i massevis for meg med slike småsamtaler som sosialisering den uken. Kjenner at jeg snart må på ny tur ja!

Anonymkode: fb512...22c

• Liker 9
Skrevet

London er en spennende by og perfekt til å være alene i! Nå har du god tid til shopping og sightseeing. Jeg kan bruke en hel dag på å kikke i de store varemagasinene Selfridges, John Lewis og Harrods. Jeg liker også godt å være i Covent Garden, både for å shoppe og se på alle gatekunstnerne der. Jeg synes også det er gøy å dra på marked, feks Camden eller Notting Hill. 

Du har også tid til å reise litt utenom London. Vil anbefale en dagstur til Oxford som er en av de fineste byene jeg vet om. Windsor er heller ikke langt unna og er hyggelig å besøke.  

Kanskje liker du teater eller musicals? Det er også en aktivitet man fint gjør alene. 

Det er enkelt å spise lunsj på en kafé.  Det er alltid så masse mennesker overalt og så mye å se på, at man ikke føler seg alene. I London er det så mye spennende mat og så mye du sikkert har lyst til smake på, så prøv og finn ut hva slags restauranter som er i området du bor i. På kveldene er du kanskje sliten etter all gåingen at du ikke orker å dra så langt av gårde fra hotellet. Er du ekstra sliten, kan du jo kjøpe deg take away og spise på hotellet.  Det er alltid mye morsomt å se på tv.  

De 10 dagene kommer til å fly av gårde! Skulle ønske det var meg! 

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for svar folkens. Det var veeeeldig godt å høre at dere trivdes der. Min første gang dit så håper det går fint :lillesky2:

AnonymBruker
Skrevet

Ta deg en dagstur til Brighton på en fin dag. Godt med lott forandring fra London, og Brighton  er et herlig sted. 

Anonymkode: eed60...c40

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg en dagstur til Brighton på en fin dag. Godt med lott forandring fra London, og Brighton  er et herlig sted. 

Anonymkode: eed60...c40

Wow det ser som en veldig fin by ved havet. Takk for tips😊

AnonymBruker
Skrevet

Enig med kommentaren over, dra til Brighton en dag! Utrolig fint der.

Anonymkode: db0d7...742

Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Enig med tanken om dagstur når man har 10 dager i London, men jeg er personlig ikke så begeistret for Brighton. De har et lite torg med et par gode spisesteder og en strandpromenade som er ødelagt av biltrafikk. De eneste som lokale som drar dit er folk som ikke gadd å finne seg en flytur til Ibiza. 

De beste dagsturene fra London for meg omfatter: Bath, Paris (tog under kanalen, kanskje verdens beste dagstur) og Stonehenge.

Endret av Overrasket
AnonymBruker
Skrevet

Ti dager i London alene - det kommer til å gå helt fint! men du bør ha en ting på programmet hver dag. Teater (se noe du ikke aner hva er, som er helt tilfeldig valgt, kanskje det blir kjempebra?), se hva som skjer av konserter i bydelene, f.eks? Gå på iMAX-kinoen ved South Bank. South bank-området er veldig kjekt å henge på på kveldstid, masse folk, turister, hyggelig stemning, bred elvepromenade. I parkene er det ofte visninger av utendørskino.

10 dager er såpass mye at det kan være kjekt å ha en utflukt eller to. Kanskje du kan være med en gruppe (turbuss) til f.eks. Stonehenge, eller andre places of interest? Da har du i allefall en dag der du kan lene deg tilbake og la ting skje, uten å selv ha regien for alt.

Jeg reiser også alene på ferie innimellom, og kan innimellom kjenne på deppa-følelsen, eller det å være alene. Av og til er det en bra ting, av og til ikke. Det gjelder å ikke la den ta overhånd!

Anonymkode: 90c09...314

Skrevet

Ååå... være på ferie alene og sitte på cafe med en bok, eller bare se på folk. Gå og se på det jeg vil uten å ta hensyn til andre. Og så London, da. Baby! Borough marked, Maltby street market...

Skrevet
På 16.4.2017 den 4.03, Nathalie skrev:

Hei håper på noe svar eller erfaringer

som sagt så reiser jeg til London  for første gang og angrer litt nå at jg bestilte 10 dager. Både fly og hotell + transport er betalt.

Jeg har vært på ferie alene mange ganger men kun 3-4 dager hver gang. Og etter det begynner jeg å kjenne på ensomheten, selv om jeg gjør mye i løpet av dagen.

Så jeg lurer på dere som reiser i så mange der alene, hvordan unngår du å bli trist eller deppa på ferie.

+ det er vanskelig for meg å bli kjent med nye mennesker

hva ville du gjort? 

Uff det ble veldig rotete men håper på svar :lillesky2:

Oppsøk plasser der backpackers er. I området Bayswater/queensway er det jo mye skandinaver. Meld deg på type sightseeing der du kan få kontakt med andre på din alder.  

Jeg er jo helt uenig i det å ta dagsturer andre plasser, er ikke sånn at du har sett hele London på ti dager liksom!

AnonymBruker
Skrevet

Du kan melde deg på en Pub Crawl! Vet de har slike f.eks. i Camden-området, og sikkert flere andre plasser. Da får du gått ut på pub med en gjeng, og kanskje det er en og annen hyggelig sjel der som er gøy å prate med?

Det er ikke bare bare å bli kjent med folk når en er på storbytur - og det er heller ikke sikkert at man har behov for det. Men Pub Crawl er sosialisering i ordnede former. :)

Anonymkode: 90c09...314

Skrevet

Tusen takk det var veldig maange gode tips. :ninuskapus:

AnonymBruker
Skrevet
På 17.4.2017 den 9.10, Overrasket skrev:

Enig med tanken om dagstur når man har 10 dager i London, men jeg er personlig ikke så begeistret for Brighton. De har et lite torg med et par gode spisesteder og en strandpromenade som er ødelagt av biltrafikk. De eneste som lokale som drar dit er folk som ikke gadd å finne seg en flytur til Ibiza. 

De beste dagsturene fra London for meg omfatter: Bath, Paris (tog under kanalen, kanskje verdens beste dagstur) og Stonehenge.

Brighton er nydelig for en dagstur, du nå jo gå i Brighton lanes med masse gode spisesteder og småbutikker, ingen gidder å sitter på torget. Og på pieren hvis du har tid, fint sted å spise is en sommerdag :)

Gjest Overrasket
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brighton er nydelig for en dagstur,

Kanskje dersom man allerede er lei av alle andre mulige dagsturer og avstikkere fra London. For et gørr kjedelig sted som aldri vil nå opp til fordums glansdager. Nei, da tar jeg heller turen til Moss og spiser en iskrem der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...