Gjest Anonymous Skrevet 20. desember 2004 #1 Skrevet 20. desember 2004 Jeg lurer på om man er en dårlig forelder hvis man ikke er så glad i høytider, og i tillegg er enslig omsorgsperson og ikke har familie.. Og gjerne ser at samværsforelder har barnet i disse situasjonene, som har masse familie, småsøsken til barnet og gode og glade tradisjoner - og bor laaaangt vekk.. Er det feil å "gi" alle skoleferier til samværsforelder(her er det snakk om lang reise)? Meg
Gjest Melk Skrevet 20. desember 2004 #2 Skrevet 20. desember 2004 Nei, jeg synes ikke man er dårlig av den grunn. Men jeg ser behovet for å skape gode ferieminner med barnet også, og derfor kanskje ha noen ferier sammen også og ikke bare grå hverdager. Også håper jeg du har det bra i høytidene selv om du ikke har noen å feire med.
org Skrevet 20. desember 2004 #3 Skrevet 20. desember 2004 Nei, jeg synes det er uegoistisk gjort, ovenfor barnet og den andre forelderen. Men er du sikker på at du ikke vil angre om noen år? Det er jo noe spesielt med de funklende barneøyne når julen ringes inn...
Gjest Anonymous Skrevet 20. desember 2004 #4 Skrevet 20. desember 2004 Mulig du selv sliter med dårlige minner fra høytider? Hva med å skape egene tradisjoner du og ditt barn? Noe som barnet tar med seg inn i voksenlivet sitt? Barnet skal jo også lære tradisjoner. Kommer en dag du får besøk av barn og barnebarn. Da spør de små hva barnet gjorde da det var barn osv.... Vi har ikke så mange tradisjoner igjen i Norge som vi feirer. du kan vel ikke forvente at barnet alltid er hos den ene forelder ved alle høytider? Jeg husker med glede min barndoms jul, noe av det fører jeg videre. Mine barn har også ført det videre.....
Gjest Anonymous Skrevet 20. desember 2004 #5 Skrevet 20. desember 2004 Synes dette høres helt supert ut, om det er det du ønsker. En tradisjon kan jo også være å være hos den andre forelderen i julen. Helt fint! Man er ikke nødt til å følge andre sine tradisjoner, men kan lage sine egne....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå