AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #1 Skrevet 15. april 2017 Er på vei hjem fra jobb i skrivende stund og er så eitrandes forbannet at jeg holder på å tilte. Jeg har bedre ting å gjøre enn å være så sint når jeg uansett ikke får gjort noe med saken. Hvordan kan jeg gi slipp på dette sinnet? Hjelp? Noen som har noen raske tips? Mvh "fortvilet" Anonymkode: 3cc2f...866
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #2 Skrevet 15. april 2017 Tell til 21, det hjelper. Anonymkode: c9014...18a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #5 Skrevet 15. april 2017 Akkurat nå, Forundret.. skrev: Åffer erru sint a? Kort fortalt, så jobbet jeg i helsevesenet og det forventes at vi skal hoppe over pausen og jobbe gratis overtid når det er travelt. Det er alltid travelt. Hadde en litt amper diskusjon med en kollega fordi jeg ikke finner meg i dette og skriver overtid. Er så generelt drittlei hele jobben så lunta er kort fra før. Og Ja, jeg forsøker å skaffe meg en annen jobb Anonymkode: 3cc2f...866 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #6 Skrevet 15. april 2017 Jeg drar på boksetimer/bruker boksesekken, og hvis treningssenteret er stengt så setter jeg musikken på full guffe og luft kickbokser. Anonymkode: 9f0ed...5ba 1
Viktualia Skrevet 15. april 2017 #7 Skrevet 15. april 2017 Du har allerede identifisert følelsen du vil bli kvitt, det er sinne. Det neste du kan gjøre er å tenke at følelser ikke er en del av oss fysisk, vi kan slippe dem slik vi slipper en ting vi har i hånden. Det at du slipper tak i følelsen gjør ikke at du godtar det som har skjedd, bare at selve følelsen blir borte. Ofte er slike følelser mest i veien, og det å gi slipp på dem kan hjelpe en raskere på veien videre med hvordan man løser problemet som forårsaket følelsen, evt legge det hele bak seg. Ta så et dypt pust inn og tenk at du slipper løs følelsen av sinne, du kan også åpne hånden for å på en måte slippe noe, hvis det føles bedre. Kjenn etter om det hjalp. Prøv igjen hvis du ikke er helt fri fra sinnet. 1
Forundret.. Skrevet 15. april 2017 #8 Skrevet 15. april 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kort fortalt, så jobbet jeg i helsevesenet og det forventes at vi skal hoppe over pausen og jobbe gratis overtid når det er travelt. Det er alltid travelt. Hadde en litt amper diskusjon med en kollega fordi jeg ikke finner meg i dette og skriver overtid. Er så generelt drittlei hele jobben så lunta er kort fra før. Og Ja, jeg forsøker å skaffe meg en annen jobb Anonymkode: 3cc2f...866 Huff, skjønner problemet og sinnet. Håper du får deg en annen jobb og at det også ordner seg for de andre ansatte som blir.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #9 Skrevet 15. april 2017 51 minutter siden, Viktualia skrev: Du har allerede identifisert følelsen du vil bli kvitt, det er sinne. Det neste du kan gjøre er å tenke at følelser ikke er en del av oss fysisk, vi kan slippe dem slik vi slipper en ting vi har i hånden. Det at du slipper tak i følelsen gjør ikke at du godtar det som har skjedd, bare at selve følelsen blir borte. Ofte er slike følelser mest i veien, og det å gi slipp på dem kan hjelpe en raskere på veien videre med hvordan man løser problemet som forårsaket følelsen, evt legge det hele bak seg. Ta så et dypt pust inn og tenk at du slipper løs følelsen av sinne, du kan også åpne hånden for å på en måte slippe noe, hvis det føles bedre. Kjenn etter om det hjalp. Prøv igjen hvis du ikke er helt fri fra sinnet. Tusen takk, det var et veldig godt råd:) Nå føles det mye bedre. Har også slått en pute hardt i sofaen flere ganger i mangel på boksesekk og smelt i en dør. I tillegg har jeg rantet i en halvtime om hvor selvutslettende kollegaer jeg har som finner seg i dette tullet og dermed bidrar til å opprettholde systemet som de selv går rundt å klager på. Anonymkode: 3cc2f...866
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #10 Skrevet 15. april 2017 Jobber selv i helsevesenet og etter å ha jobbet på en sengepost i 10 år og blitt mer og mer frustrert over nøyaktig det du beskriver fant jeg meg til slutt en ny jobb. Fortsatt i helsevesenet men en mye lettere jobb både fysisk og psykisk, der vi definitivt skriver opp overtid. Jobber med 50 % menn nå da....tror det har mye å si. Anonymkode: d7e5a...d2f
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #11 Skrevet 16. april 2017 Først må vi jo få vite hvorfor du er sint Anonymkode: e5900...6f5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #12 Skrevet 16. april 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber selv i helsevesenet og etter å ha jobbet på en sengepost i 10 år og blitt mer og mer frustrert over nøyaktig det du beskriver fant jeg meg til slutt en ny jobb. Fortsatt i helsevesenet men en mye lettere jobb både fysisk og psykisk, der vi definitivt skriver opp overtid. Jobber med 50 % menn nå da....tror det har mye å si. Anonymkode: d7e5a...d2f Det tror jeg også har mye å si! Det er jo klart at dette tullet fortsetter når alle finner seg i det. Slik det er nå, så har vi ikke lov å gå for tidlig fra jobb i tilfelle alarm. Greit nok. Men vi har heller ikke "lov" å skrive overtid (eller merarbeid for å være nøyaktig) fordi det skal spares penger. Listene er alltid fullpakket og det er ikle tid for å ta tak i noe uforutsett, hvilket var det som skjedde i går.og når man jobber med demente mennesker, så går det bare ikke å bestemme at jeg kommer til å bruke fem minutter der og 15 minutter der osv. Jeg jobber med mennesker, ikke maskiner! Føler meg presset fra alle kanter Anonymkode: 3cc2f...866 2
Edie Skrevet 16. april 2017 #13 Skrevet 16. april 2017 Ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov. Edie, mod.
Batteri Skrevet 16. april 2017 #14 Skrevet 16. april 2017 Det er ikke noe som heter "gratis overtid". Er du organisert? I tilfelle er dette en smal sak.
lokmeister2016 Skrevet 17. april 2017 #16 Skrevet 17. april 2017 Jogg deg en tur eller få en bokse sekk. Eller slå i en pute .
lokmeister2016 Skrevet 17. april 2017 #17 Skrevet 17. april 2017 Og søk en ny jobb eller klag til arbeids tilsynet?? Dere skal ha pause og betalt for alt arbeid .. noen bør sende klage det er ikke lovlig faktisk .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå