Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har søkt bioingeniørstudet til neste år og ønsker å ta en videre master. Jeg lurer på om hvordan bioingeniørstudiet er og hvilke master jeg kan ta som fører til at jeg kan fremstille medisiner og forske på nye.

Blir veldig takknemmelig for svar!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke studere farmasi om det er medisiner/legemidler du har mest interesse av? 

Anonymkode: 13427...9fd

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke studere farmasi om det er medisiner/legemidler du har mest interesse av? 

Jeg vurderte mdet men fikk følelsen av at det gikk mest ut på apotekarbeid istedenfor labratoriearbeid

AnonymBruker
Skrevet

På studiet er det MYE laboratoriearbeid, der man lærer hvordan man lager medisiner osv. På bioingeniørstudiet er det mer om hvordan man analyserer diverse kroppsvæsker og hvordan instrumentene fungerer osv. Begge har mye labarbeid, men på veldig forskjellige måter. Jeg har studert begge, men kun ett år farmasi før jeg hoppet av. Har fullført bioingeniørstudiet. Kan godt være det er en master du kan ta som får deg mer inn på legemiddelsiden, men det vet jeg dessverre ikke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er bioingeniørstudiet en treårig bachelor?

Anonymkode: 51b6d...820

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er bioingeniørstudiet en treårig bachelor?

Ja :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja :) 

Ok, takk. Greit å vite. Kjenner en som er bioingeniør, og han snakker som om han har en doktorgrad eller noe. Han er jo nemlig BIOINGENIØR. Høres litt mer fancy ut enn det i realiteten er da.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...