sonush Skrevet 15. april 2017 #1 Skrevet 15. april 2017 Noen punkter: 1. Hun har eget bankkort 2. Hun får ingen "lønn" for å hjelpe til hjemme. Hun skal bidra hjemme, uten lønn. 3. Spesielle ting hun ønsker å være med på, eks en tur i svømmehallen avtales med oss og dette kommer i tillegg. Kjøpe is/pølse der må hun betale for selv. 4. Spesielle dager (17.mai), Tivoli er, kinobesøk får hun X-tra for, når det blir aktuelt. 4. Alt hun trenger, betaler vi for. Altså hun skal kun få lommepenger for første gang, for å bruke på det hun selv ønsker, og lære å fordele utover måneden. Hvor mye gir dere barna deres i omtrent den alderen, og hva dekker det, hva får de i tillegg?
..... Skrevet 15. april 2017 #2 Skrevet 15. april 2017 Mine får 500kr. Det skal dekke lørdagsgodt, blader, klubb, kino o.l. Målet er at de skal se at det ikke er utømmelig. De bruker også disse pengene på ting de har lyst på. Leker, klær osv. Eldste kjøper mye klær. Mine er 10 og 12 år. Har ikke opplevd at de har gått tomme for penger. De blir litt mer sparsommelig og tenker på hva ting koster.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #3 Skrevet 16. april 2017 16 timer siden, ..... skrev: Mine får 500kr. Det skal dekke lørdagsgodt, blader, klubb, kino o.l. Målet er at de skal se at det ikke er utømmelig. De bruker også disse pengene på ting de har lyst på. Leker, klær osv. Eldste kjøper mye klær. Mine er 10 og 12 år. Har ikke opplevd at de har gått tomme for penger. De blir litt mer sparsommelig og tenker på hva ting koster. 500 i uka?😳 Anonymkode: 7c501...e49 3
johanan Skrevet 16. april 2017 #4 Skrevet 16. april 2017 400 kr i måneden er passe. Viktig med lommepenger slik at de lærer seg å disponere penger og at penger ikke bare kommer når en spør. Det er viktig på forhånd å avtale hva de skal brukes på.
Perle Skrevet 16. april 2017 #5 Skrevet 16. april 2017 (endret) Synes en 100 lapp i uken. Det tilsvarer vel i dag omtent den femtilappen jeg selv fikk på begynnelsen av nittitallet. Synes også om du skal gi en hel hundrelapp til en 10 åring, at du IKKE skal kjøpe hårspenner, blader, og snop utenom, men at hun lærer å disponere selv. Samt at jeg ville ha oppfordret til sparing. Satt med ned og vist henne på et regneark, at dersom hun legger til siden 25,-kr i uken, blir dette 100 kroner i måneden og 1200,-kr på et helt år, som hun da kan bruke til å kjøpe seg noe større. Endret 16. april 2017 av Perle 1
..... Skrevet 16. april 2017 #6 Skrevet 16. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: 500 i uka?😳 Anonymkode: 7c501...e49 Nei, er du gal! I måneden! Forøvrig må de hjelpe til en god del hjemme for denne månedslønna. Den kommer ikke på konto om det er liten velvilje for å gjøre det de blir bedt om.
sonush Skrevet 16. april 2017 Forfatter #7 Skrevet 16. april 2017 TS her Jeg tenkte rundt 300-400 kr/ i mnd. Det skal gå til hennes forbruk. Hennes "shopping". Og is, og blader osv. Tenker dere at det holder?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå