Gå til innhold

Anonymt tips til skatteetaten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å legge igjen anonymt tips hos skatteetaten? Tipset omhandler en bedrift som bevisst snyter staten for betydelige summer med skattekroner. Synes dette er forkastelig, da bedriften behandler de ansatte svært dårlig- et utvidet bokettersyn vil svi- og det bør det. Ønsker kun å gjøre dette anonymt- er det mulig?

Anonymkode: 771a9...7e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om det er en anerkjent bedrift eller noen med sterke tilknyttninger til andre høytstående personer kan du jo for eksempel prøve på å kontakte lokalavisen anonymt og så får de kanskje ballen til å rulle. 

Anonymkode: f81de...62a

Skrevet

Ja,det tror jeg..Spesielt om du (kansje) kan bekrefte det du tipser om...Bare å gå inn på siden til skatteetaten det,og skrive/ringe til dem og høre...Men om du på en eller annen måte kan bekrefte tipset ditt kommer du veldig langt...

Håper du lykkes.Lykke til...

• Liker 2
Skrevet (endret)

nav111.wordpress.com kan være et tips,da sånne bedrifter ofte svindler nav også....Ellers er det jo bare å skrive : tips skatteetaten anonymt på google

Kommer langt med det..og tror det skal gå å tipse anonymt...

Endret av Tyrk40
Tillegs info
Gjest frøken_1975
Skrevet

Ring Skatteetaten på telefon 800 80 000. :tommelopp:

Eller du kan gå inn på skatteetaten.no å finne tlf/mail til ditt nærmeste skattekontor. 

AnonymBruker
Skrevet

Send et brev.

Anonymkode: 9e851...88d

Skrevet

Norge, landet det misunnelse er sterkere enn kjønnsdriften :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt nøye gjennom eventuelle konsekvenser for de ansatte før jeg foretok meg noe. 

Anonymkode: 947f2...665

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, JackIost skrev:

Så TS er misunnelig på en bedrift som bevisst snyter på skatten, og behandler de ansatte dårlig? :klappe:

Anonymkode: 152ab...7c1

• Liker 17
Skrevet
5 minutter siden, JackIost skrev:

Haha jeg bare satt å ventet på det!! Det er alltid masse folk her på kg som holder med den kriminelle. Og du er altså en av dem :)

Hvis noen snylter grovt på nav så kan du banne på at 70% av kg mener at personen som melder om saken er den slemme.

Er du sånn som tenker sånn om voldtekter også?? Jævla overgrepsoffer som anmeldte.. Stakkars voldtektsmannen må jo også få seg litt kos.

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, Ruccula skrev:

Haha jeg bare satt å ventet på det!! Det er alltid masse folk her på kg som holder med den kriminelle. Og du er altså en av dem :)

Hvis noen snylter grovt på nav så kan du banne på at 70% av kg mener at personen som melder om saken er den slemme.

Er du sånn som tenker sånn om voldtekter også?? Jævla overgrepsoffer som anmeldte.. Stakkars voldtektsmannen må jo også få seg litt kos.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så TS er misunnelig på en bedrift som bevisst snyter på skatten, og behandler de ansatte dårlig? :klappe:

Anonymkode: 152ab...7c1

Overgrep, hvor fikk du den fra? :)

Nei, her er det nok en bitter (ev. tidligere) ansatt som misliker ledelsen i bedriften, og ønsker å finne en mulighet til å ta hevn :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har henvendt meg til de for å få Mail adresse for tips. De sa at alle tips er 100% anonyme, selv om du sender Mail. Ditt navn vil aldri komme frem i saken. 

Husker ikke mailadressen, men kan lete litt i mailboksen å se om jeg finner. 

Og nei, når jeg tipset var jeg verken misunnelig er sur på ledelsen. Det var rett og slett en bedrift som drev med svart omsetning og som ikke skjulte det heller. 

Anonymkode: c57d9...6e2

Skrevet
1 minutt siden, JackIost skrev:

Overgrep, hvor fikk du den fra? :)

Nei, her er det nok en bitter (ev. tidligere) ansatt som misliker ledelsen i bedriften, og ønsker å finne en mulighet til å ta hevn :)

Som sagt, du støtter ukritisk gjerningsmannen/bedriften. Du bare antar at det er melderen som er den slemme. 

Og da spør jeg deg. Er du sånn som mener at kvinner som blir voldtatt er ei bitter jente som ba om å bli voldtatt??

Siden du støtter gjerbingsmenn helt ukritisk?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig å legge igjen anonymt tips hos skatteetaten? Tipset omhandler en bedrift som bevisst snyter staten for betydelige summer med skattekroner. Synes dette er forkastelig, da bedriften behandler de ansatte svært dårlig- et utvidet bokettersyn vil svi- og det bør det. Ønsker kun å gjøre dette anonymt- er det mulig?

Dette gjøres annonymt ved å sende ett brev, ett sånt på papir i konvolutt vet du :-)

Anonymkode: 0d715...a63

Skrevet (endret)
2 timer siden, Ruccula skrev:

Som sagt, du støtter ukritisk gjerningsmannen/bedriften. Du bare antar at det er melderen som er den slemme. 

Og da spør jeg deg. Er du sånn som mener at kvinner som blir voldtatt er ei bitter jente som ba om å bli voldtatt??

Siden du støtter gjerbingsmenn helt ukritisk?

Nei, jeg støtter ingen, for jeg kjenner verken TS eller til bedriften, men antyder at saken kan ha flere sider enn den som kommer fram i TS sitt ensidige innlegg :)

At du drar inn voldtekt fordi noen er uenige med deg er litt spesielt, mon tro hvor lang tid det tar før noen drar fram Hitler-kortet :)

Endret av JackIost
Skrevet
2 timer siden, JackIost skrev:

Hadde du også sagt at det var misunnelse, dersom du leste et, naturlig nok, ensidig innlegg, hvor noen mistenkte at en person urettmessig mottok stønader fra NAV? Det er ikke TS sin oppgave å være helt skråsikker på sakens tilstand, å ha mistanke er god nok grunn. Det er myndighetene som skal granske og finne ut av dette, og om bedriften har gjort alt etter boka, så får ingen straff. Jeg syns det er ille når motivasjonen for å melde blir hovedsaken, fremfor at noen muligens snylter fellesskapet, som de selv er avhengige av, for betydelige midler. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Flott at du tipser! 

Anonymkode: 1f4ef...2ff

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Søgni skrev:

Hadde du også sagt at det var misunnelse, dersom du leste et, naturlig nok, ensidig innlegg, hvor noen mistenkte at en person urettmessig mottok stønader fra NAV? Det er ikke TS sin oppgave å være helt skråsikker på sakens tilstand, å ha mistanke er god nok grunn. Det er myndighetene som skal granske og finne ut av dette, og om bedriften har gjort alt etter boka, så får ingen straff. Jeg syns det er ille når motivasjonen for å melde blir hovedsaken, fremfor at noen muligens snylter fellesskapet, som de selv er avhengige av, for betydelige midler. 

Ja, selvsagt, det er jo omtrent det samme. 

De færreste som melder fra om slike ting gjør det fordi de er så opptatte av rettferdighet, rett/galt, men fordi de misliker de det gjelder. Ingen skam å innrømme det, som nevnt er misunnelsen/skadefryden osv. meget sterke drifter i menneskenaturen, kanskje i særklasse her i landet :)

Skrevet (endret)
26 minutter siden, JackIost skrev:

Ja, selvsagt, det er jo omtrent det samme. 

De færreste som melder fra om slike ting gjør det fordi de er så opptatte av rettferdighet, rett/galt, men fordi de misliker de det gjelder. Ingen skam å innrømme det, som nevnt er misunnelsen/skadefryden osv. meget sterke drifter i menneskenaturen, kanskje i særklasse her i landet :)

Nå synes jeg ærlig talt du prater tull. Tråden handler om en bedrift som farer med urent spill og snyter på skatten. Hvordan i all verden har du fått vridd det til at trådstarter skal ønske å rapportere det pga misunnelse??? :klo:

Er det noe som irriterer meg, så er det når folk ikke har bedre argumenter og derfor bare drar frem misunnelses-kortet. (siden du er så glad i å uttrykke det med "å dra frem det og det kortet") Som om det dekker alt, i alle situasjoner. Bare å si "Er du misunnelig eller?"

Jeg leste det heller som at trådstarter har en sterk rettferdighetssans, og vil se rettferdigheten skje. Rett og rimelig. Hvis ingen sa fra når de oppdaget sånt, kan jo alle få drive skurke- og kjeltringstrekene sine fritt, og landet ville blitt nærmest lovløst.

Endret av Million
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville tenkt nøye gjennom eventuelle konsekvenser for de ansatte før jeg foretok meg noe. 

Anonymkode: 947f2...665

Så du mener man skal unngå å melde fra om grov skatteunndragelse - for å verne de ansatte?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...