Gå til innhold

Barn og forståelse for religion.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakket med min lillesøster i telefonen igår, og hun var skikkelig stolt over at hun hadde hjulpet vår mor med å pynte til jul. Jeg spurte hva de hadde pyntet med og lillesøster ramset opp "vi har nissemor, nissefar, nisseClea, nissemeg, (...) nissenevø, tre hellige konger, josef og maria, jesusbarnet". Jeg avbrøt og spurte "hvem er det?", nysgjerrig på hva hun ville svare.

Det ble litt stille i enden før hun sa "josef og maria vel,..." og gikk utifra at jeg ville forstå. Jeg gjentok spørsmålet og lot som om jeg ikke ante hva hun snakket om, og hun ble igjen stille. Så sier hun plutselig "Jesus vel, det er han som bestemmer når vi skal dø". "Ok" svarte jeg, og hun sukket fornøyd for at storesøster endelig forstod.

Noen andre som vil dele erfaring om barn og religion-forståelse? Skriv gjerne om det i denne tråden :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min vennindes datter på 5:

"Du mamma.... Han derre Jesus..... Er det han som er med i Kasper og Jesper og Jonathan?"

Skrevet

Da min eldste var 4 gikk han i en kristen barnepark en liten periode. Han kom hjem og sang kristne sanger, og en av dem inneholdt "Vi vandrer i Herrens lys".

Jeg spurte om han visste hvem Herren var? - Nei, var svaret. Jeg spurte om han hadde hørt om Gud. Han kikket lenge i taket og tenkte så det knakte, og til slutt fikk jeg et spørsmål tilbake: "Gud og vennene hans?"

:ler:

Skrevet

Datteren min hadde lært på søndagsskole at "Jesus er stor."

Så var det en sommerdag at vi tok båten ut til Munkholmen. Ute i fjorden lå det fortøyd ei SVÆR, rund gummiflåte.

Da kom det fra lillemor, sånn omtrent fire år: -Du mamma, det der må være Jesus sin badering..!

Gjest Hilde K S
Skrevet

"Mamma? Tror du på Gud? Jeg tror det var han som skapte allting."

"Nei, lille venn, jeg tror ikke det er Gud som har skapt alt. Jeg tror på noe som heter evalusjonsteorien." Svarte hennes far.

"Jeg tror åp det gode i mennesket" sa mor.

"Jeg tror fabrikken lagde alt, jeg" sa lillebror.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...