Gå til innhold

Baby Foot på føtter med tykk hud som har sprukket?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Baby foot på ordentlig tykk hud er uansett bortkastede penger. Det er som å spytte i Sahara, tar bare så vidt det øverste laget med hud...

Anonymkode: d5de5...366

AnonymBruker
Skrevet

Er det bedre å bare file det ned? 

Anonymkode: 44fbf...6b5

AnonymBruker
Skrevet

File og smøre ofte med en feit salve i første omgang, når det har grodd kan du begynne å tenke på baby foot. Jeg filer og skrubber alltid føttene grundig før jeg bruker baby foot, så jeg skal få bort alt som er gammelt. 

Anonymkode: 64c4d...4ab

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har forsøkt Baby Foot på tykk hud som har sprukket opp? Sprekkene er ganske smertefulle, og jeg er redd fruktsyrene gjør skade inni sprekkene der huden er sår? Noen med erfaring? 

https://www.coverbrands.no/merker/baby-foot-1/baby-foot-easy-pack

Anonymkode: 44fbf...6b5

Det produktet har det vært flere tråder på tidligere, særlig å sommeren. 

De fleste har negativ erfaring de deler. Jeg har ikke prøvd og kommer heller ikke til å prøve det. Fordi det hjelper godt å kjøpe en grov fil, file bort så mye som mulig av den tørre, sprukne huden og så smøre med 5 % Salisylvasselin. Smører du annenhver dag/kveld og lar det virke over natten helst med sokker utenpå, så får du fine, myke føtter. 

Jeg har hæler som tidvis ikke kan gåes på fordi de er fulle av dype sprekker og trykksår. Når jeg så tar meg sammen og smører intensivt med Salisylvasselinen så bedrer det seg raskt. Alt annet jeg har prøvd har ikke fungert. 

Anonymkode: 16258...c95

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke brukt de om huden er sår/har åpne sår. Jeg fikk masse utslett da jeg brukte den i fjor, og det var på hel (men sensitiv) hud.

Anonymkode: 00016...634

Skrevet (endret)

Gå til fotpleier som filer ned all den tørre huden profesjonelt, så følger du opp hjemme med lettere filing og smøring av føttene daglig.

Endret av Antoinette
  • Liker 1
Skrevet

Ikke anbefalt! 

Fil ned hard hud og smør med feit fotkrem hver morgen og/eller kveld.

Beste er å komme seg til fotterapeut for å få en skikkelig behandling for å så holde det vedlike etterpå.

Skrevet
2 minutter siden, Antoinette skrev:

Gå til fotpleier som filer ned all den tørre huden profesjonelt, så følger du opp hjemme med lettere filing og smøring av føttene daglig.

Skal du få det gjort profesjonelt så må du gå til fotterapeut og ikke en fotpleier. 

Alle kan kalle seg fotpleier, mens en fotterapeut er autorisert helsepersonell.

AnonymBruker
Skrevet

Baby Foot er fantastisk på mine føtter! Jeg har tykk, hard hud på hælene og Baby Foot fjerner alt hver gang. Det er ikke anbefalt å file, det er bedre for føttene at huden kan falle av naturlig. Når man filer, får man fort hard hud igjen.

Anonymkode: ccf6d...bae

Gjest Margit Spat
Skrevet

Når huden er så tykk og tørr at den sprekker, så er det totalt bortkastet å prøve med Baby Foot. Gå til fotterapeut, få huden filt ned skikkelig der det trengs, og kjøp den fotkremen terapeuten anbefaler til dine føtter. Deretter er du helt nazi på smøring morgen og kveld slik at huden lettere holder seg myk. 

Gjest lipgloss
Skrevet

Jeg hadde gått til fotplere visst jeg var deg.

Viktig å passe på føttene de skal bære deg hele livet.

Selv går jeg fast til fotpleie hver 3 mnd selv om jeg ikke har problemer med føttene.

Filer lett 1 gang i uken og smører føttene morning og kveld

Jeg klipper ikke negler men filer dem hver 14 dag samt renser dem.

AnonymBruker
Skrevet
På 4/18/2017 den 0.43, lipgloss skrev:

Jeg hadde gått til fotplere visst jeg var deg.

Viktig å passe på føttene de skal bære deg hele livet.

Selv går jeg fast til fotpleie hver 3 mnd selv om jeg ikke har problemer med føttene.

Filer lett 1 gang i uken og smører føttene morning og kveld

Jeg klipper ikke negler men filer dem hver 14 dag samt renser dem.

Hva betaler du hos fotpleier og hvor lang tid tar det? :)

Anonymkode: f15a3...c4e

Gjest lipgloss
Skrevet (endret)

jeg betaler 950 kr men tar alltid og farger/napper bryn i samme slengen.

Bruker å være der litt over en time :)

Endret av lipgloss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...