Gå til innhold

Kan jeg melde meg selv anonymt til BV

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

? er ingen dårlig mor, så er ikke det ! Er bare at jeg alltid har hatt lyst til å bevise at jeg faktisk er en god mor, og jeg føler at et besøk fra BV kan få meg til å få bekreftelse på det. Så kan jeg gjøre det, er det lurt?

Anonymkode: 04076...065

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville jeg ikke funnet på å gjøre. En venninne av meg ba frivillig om hjelp fra BV da hun ble syk, nå blir hun fratatt barnet. 

Anonymkode: 806dc...416

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har påsken vært kjedelig?

Anonymkode: c962e...3d6

• Liker 16
Skrevet

BV har da mye bedre og viktigere ting å ta seg av enn å pleie egoet ditt!

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ta heller en prat med familiens hus i din kommune. Å kaste bort barnevernets allerede begrensede ressurser bare på tull er ikke greit.

Anonymkode: afd0a...37c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med en psykolog isteden. 

Anonymkode: 68c29...8a6

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Ikke tull med sånt. Mange fine foreldre som har fått bekymringsmeldinger på seg fra folk som bare var sur på dem og fikk problemer i månedsvis med de ekle og ondskapsfulle barnløse barneverns damene..

Anonymkode: 1eabb...3a7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ta kontakt med en psykolog isteden. 

Anonymkode: 68c29...8a6

nei? er en god mor?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er en god idé. Men når du melder anonymt, så er det foreldrene du melder som ikke får vite navnet ditt. Så BV kommer til å tro at det er totalt gjennomtrekk hos deg og det alene vil kanskje utløse ekstra alarmer. 

Anonymkode: e03a3...b9c

• Liker 8
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

? er ingen dårlig mor, så er ikke det ! Er bare at jeg alltid har hatt lyst til å bevise at jeg faktisk er en god mor, og jeg føler at et besøk fra BV kan få meg til å få bekreftelse på det. Så kan jeg gjøre det, er det lurt?

Hvorfor trenger du bevis på det? Jeg må si at jeg undrer på at folk ønsker seg selv gransket under lupen om de mener at de er en god mor og ikke har behov for hjelp, en annen ting er at det er jo hva som skal stå i brevet og hva du skal si for å få dem til å komme på besøk til deg. Du kan jo ikke skrive at du har lyst på et besøk fra barnevernet og at du ønsker at de skal komme hjem til deg, uansett hvor anonymt du skriver eller ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei TS, jeg er bvped. 

Hva er det som gjør at du trenger "bevis" på at du er en god mor fra bv? 

Om barna dine har det bra, og du har det bra med barna, og tilbakemeld fra bhag/ skole er bra, hva mer "bevis" trenger du? 

Hvis du mener du trenger hjelp fra bv og evnt veiledning, er det ingen ting i veien for å be om hjelp. Feks kan du få hjelp om du opplever deg usikker som mor. Men lite hensiktsmessig å da gjøre det anonymt. 

Om du ikke trenger hjelp/ kan identifisere hva du må ha hjelp til, er nok ikke en anonym melding på deg selv veien å gå. 

MEN: hvis du er i en situasjon der noen (egen familie/ barnefar etc) stadig kritiserer din omsorg på en måte som bryter deg/ omsorgen din ned, gjør livet vanskelig for barna og deg, kan du be om hjelp. 

Det er belastende å gå gjennom en undersøkelse, så du bør tenke gjennom dette nøye. 

Anonymkode: 3be6c...8d0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg misliker tråder på KG der mennesker fremstiller seg som ofre men bare vil ha anerkjennelse for at det de gjør er riktig, så vil jeg si en tråd på KG der du spør om du er en bra forelder er bedre enn å bruke offentlige ressurser. Norge har ikke evig med penger,og BV er ikke gratis.

Å lage en tråd på KG der du forteller om hvordan du er som forelder og lurer på om du gjør en bra nok jobb er gratis for det offentlige

Anonymkode: 636c5...5db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville jeg ikke funnet på å gjøre. En venninne av meg ba frivillig om hjelp fra BV da hun ble syk, nå blir hun fratatt barnet. 

Anonymkode: 806dc...416

Kjenner til en lignende historie.

Anonymkode: 3ad2d...06b

AnonymBruker
Skrevet

Så hvis bv da faktisk hadde funnet noe på deg, hva ville du gjort da? Hvorfor denne trangen til å "bevise" for bv at du er en god mor? 

Anonymkode: 4632e...df9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS, jeg er bvped. 

Hva er det som gjør at du trenger "bevis" på at du er en god mor fra bv? 

Om barna dine har det bra, og du har det bra med barna, og tilbakemeld fra bhag/ skole er bra, hva mer "bevis" trenger du? 

Hvis du mener du trenger hjelp fra bv og evnt veiledning, er det ingen ting i veien for å be om hjelp. Feks kan du få hjelp om du opplever deg usikker som mor. Men lite hensiktsmessig å da gjøre det anonymt. 

Om du ikke trenger hjelp/ kan identifisere hva du må ha hjelp til, er nok ikke en anonym melding på deg selv veien å gå. 

MEN: hvis du er i en situasjon der noen (egen familie/ barnefar etc) stadig kritiserer din omsorg på en måte som bryter deg/ omsorgen din ned, gjør livet vanskelig for barna og deg, kan du be om hjelp. 

Det er belastende å gå gjennom en undersøkelse, så du bør tenke gjennom dette nøye. 

Anonymkode: 3be6c...8d0

trenger bare å høre det fra bv, at det ikke er noen grunn til bekymring. får ikke særlig tilbakemelding fra bhg osv, men har aldri fått noe negativt. vil bare høre bv, som har til vane å ta barna, at jeg er en god mor. er et sårbart tema

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

trenger bare å høre det fra bv, at det ikke er noen grunn til bekymring. får ikke særlig tilbakemelding fra bhg osv, men har aldri fått noe negativt. vil bare høre bv, som har til vane å ta barna, at jeg er en god mor. er et sårbart tema

Hva tenker du skal stå i bekymringen?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor trenger du å høre det?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du skal stå i bekymringen?

finne opp en fiktiv hendelse som jeg har gjort mot barna kanskje? jeg vet ikke helt.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, SesameStreet skrev:

Hvorfor trenger du å høre det?

fordi det er godt med en bekreftelse på at det jeg gjør er bra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...