AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #1 Del Skrevet 15. april 2017 Jeg skulle gjerne hatt innspill fra andre vedrørende prøving eller ikke, og når i så fall det burde skje. Litt om meg/oss og vår situasjon: Jeg er 30, han er 32. Jeg har en bachelorgrad fra før, men har aldri brukt den til noe. Nå er jeg snart ferdig med førsteåret av en treårig bachelorgrad nr. 2. Har en deltidsjobb (ikke relevant til studiene)+fullt lån og stipend fra Lånekassen, samboer er fast ansatt, og planlegger ikke flere studier. Vi ha vært sammen i underkant av et år. Jeg har alltid tenkt at barn er noe man venter med til man er ferdig med skole, men i mitt tilfelle lurer jeg på om det er bedre å få barn mens jeg studerer? Med mindre det er min biologiske klokke som prøver å overtale meg, og det er derfor jeg trenger dere :-p Mine argumenter for å få barn under studietiden er: - Økonomi. Som gravid student vil jeg både få både fra NAV og lånekassen. Økonomien vil kanskje være enda bedre etter jeg har fått meg fast "ordentlig" jobb, men... se pkt. 3. - Alder. Jeg blir ikke yngre, og jeg er redd eggene mine begynner å "gå ut på dato". Det tar jo vanligvis en stund før det klaffer uansett. - Fremtidige jobbmuligheter. Det er her jeg gjerne vil ha litt synspunkter, da det er mulig jeg overdramatiserer... Men jeg tror det vil være lettere for meg å få jobb dersom jeg allerede har barn, enn det vil være for meg som 32-åring som ikke har så mange fruktbare år igjen. Det er ikke lov å diskriminere på dette feltet, men det er klart at det gjøres allikevel. Jeg vil også synes det vil være ekkelt å gå ut i permisjon et halvt år etter jeg har startet i ny jobb. Det jeg tenker ville vært mest optimalt ville vært dersom jeg ble gravid ca. mai neste år. Da ville jeg forhåpentligvis kunne fullført siste høstsemester, og kun hatt det siste vårsemesteret igjen før jeg er ferdigutdannet og kan starte i jobb. Jeg er klar over at å planlegge en graviditet i en spesiell måned er nærmest umulig, men det er det jeg