AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #1 Del Skrevet 15. april 2017 Jeg skulle gjerne hatt innspill fra andre vedrørende prøving eller ikke, og når i så fall det burde skje. Litt om meg/oss og vår situasjon: Jeg er 30, han er 32. Jeg har en bachelorgrad fra før, men har aldri brukt den til noe. Nå er jeg snart ferdig med førsteåret av en treårig bachelorgrad nr. 2. Har en deltidsjobb (ikke relevant til studiene)+fullt lån og stipend fra Lånekassen, samboer er fast ansatt, og planlegger ikke flere studier. Vi ha vært sammen i underkant av et år. Jeg har alltid tenkt at barn er noe man venter med til man er ferdig med skole, men i mitt tilfelle lurer jeg på om det er bedre å få barn mens jeg studerer? Med mindre det er min biologiske klokke som prøver å overtale meg, og det er derfor jeg trenger dere :-p Mine argumenter for å få barn under studietiden er: - Økonomi. Som gravid student vil jeg både få både fra NAV og lånekassen. Økonomien vil kanskje være enda bedre etter jeg har fått meg fast "ordentlig" jobb, men... se pkt. 3. - Alder. Jeg blir ikke yngre, og jeg er redd eggene mine begynner å "gå ut på dato". Det tar jo vanligvis en stund før det klaffer uansett. - Fremtidige jobbmuligheter. Det er her jeg gjerne vil ha litt synspunkter, da det er mulig jeg overdramatiserer... Men jeg tror det vil være lettere for meg å få jobb dersom jeg allerede har barn, enn det vil være for meg som 32-åring som ikke har så mange fruktbare år igjen. Det er ikke lov å diskriminere på dette feltet, men det er klart at det gjøres allikevel. Jeg vil også synes det vil være ekkelt å gå ut i permisjon et halvt år etter jeg har startet i ny jobb. Det jeg tenker ville vært mest optimalt ville vært dersom jeg ble gravid ca. mai neste år. Da ville jeg forhåpentligvis kunne fullført siste høstsemester, og kun hatt det siste vårsemesteret igjen før jeg er ferdigutdannet og kan starte i jobb. Jeg er klar over at å planlegge en graviditet i en spesiell måned er nærmest umulig, men det er det jeg ser på som optimalt. Hva mener dere, er det bedre å få ferdig barna før man starter i "ordentlig" jobb, eller bør vi ta sjansen på å vente? (Samboeren er klar når som helst, og sier det er opp til meg om vi begynner nå eller venter, men han vil veldig gjerne ha barn). Anonymkode: 6e7f0...ceb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #2 Del Skrevet 15. april 2017 Når du er 30 ville jeg ikke ventet så mye mer. Jeg er 31 nå og får vår første til sommeren, men jeg har plutselig mange i venninnegjengen som ikke greier å få barn'på gamlemåten'. Å få barn som student kan være helt greit, det viktigste er å unngå å få barn mellom studier og jobb... Anonymkode: 4af5e...142 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #3 Del Skrevet 16. april 2017 Jeg ville kjørt på nå dersom dere begge er enige For alt dere vet kan det ta tid også. Har selv hatt en arbeidsgiver som var opptatt av denne tematikken, hun var ikke spesielt gira på å ansette kvinner uten barn som kunne tenkes å bli gravide snart. Anonymkode: 723e9...302 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #4 Del Skrevet 16. april 2017 Nå blir jeg vel halshugd... Mye som taler for at dere kan starte prøvingen. Men synes det at dere har vært sammen i underkant av ett år er det største hinderet. Selv hvor forelsket dere er/var så er min personlige mening at det er litt kort tid.. Anonymkode: 5d375...121 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #5 Del Skrevet 16. april 2017 Er enig med hun over her. 1 år er aaalt for kort tid å være sammen før man velger å få barn synes jeg også... Vi er prøvere og vært sammen i 6 år! Hadde jeg blitt gravid da vi hadde vært sammen i bare et år så hadde jeg syntes det hadde vært heelt krise.. Fordi jeg har hatt behov for å leve live litt sammen med bare mannen, gifte oss, reise å oppleve mange gode ting, og ikke minst ha hus, bil og jobb på stell. mn har også opplevd vonde ting! Og vi har tålt alt som et par! Alt vi har opplevd sammen har gjort oss sterkere! Og det tror jeg er bra før man får barn! Etter 1 år så kjenner du han ikke såå godt etter min mening.. Ville ha ventet ihvertfall 1 år til om jeg var deg.. Er jo ikke noe stress enda.. Anonymkode: 4df38...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå