Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere.

Morfaren min er komt på sykehjem. Han missliker sterkt å være der og min far har fått flere telefoner av han, der han gråter og vil hjem. Han forteller at pleierne ikke er snille med han. 

Plutselig i dag så fikk min far nettopp en telefon fra sykehjemmet der morfar er. 
De sier at morfar hadde blitt slått i hode av en nattevakt i natt, og at vedkommende hadde stengt han inne på rommet når han hadde slått seg vrang. Morfar hadde fortalt det på morgningen, og de som jobbet der har hatt en misstanke om det før. 

Kommer vedkommende til å miste jobben? Er dette et godt nok grunnlag? Håper virkelig at hun aldri får jobbe med eldre mennesker mer.

Anonymkode: 276ec...b2b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er morfaren din dement?

Anonymkode: ab298...853

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er morfaren din dement?

Anonymkode: ab298...853

Begynnende demens. Roter med setninger innimellom, men han er klar ellers.

AnonymBruker
Skrevet

Angrep morfaren din? Var han voldelig og utagerende? Er jo ikke sikkert nattevakten hadde slått han om han ikke følte seg truet eller angrepet

Anonymkode: 957d5...020

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det ble gjort i nødverge så beholder hun nok jobben.

Anonymkode: fed45...885

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mistenker at morfaren din kun har innbilt seg dette. 

Anonymkode: b009b...678

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Angrep morfaren din? Var han voldelig og utagerende? Er jo ikke sikkert nattevakten hadde slått han om han ikke følte seg truet eller angrepet

Han er mye urolig og roper mye fordi han er engstelig, men ALDRI voldelig. Han er en liten og spinkel mann som er mye redd.

Btw. Så skjønner jeg ikke at noen av dere kan forsvare dette. Man slår aldri en pasient i hode uansett hva det måtte være. Da ringer man etter hjelp. Tilbake til saken: Morfaren min sitter i rullestol og klarer ikke gå til angrep.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mistenker at morfaren din kun har innbilt seg dette. 

Anonymkode: b009b...678

Og dette er grunnen til at ingen pasienter blir trodd. Sykepleieren som ringte pappa sier jo at de har hatt hendelser med nattevakten før, som tilsier at morfar snakker sant.

• Liker 10
Skrevet (endret)

Dette er definitivt grunnlag for oppsigelse og jeg håper hun aldri får jobbe med folk igjen. Å stenge inne på rommet er en etisk gråsone og noe som kan hjelpe i enkelte situasjoner, men man slår aldri folk i hodet. Dessuten må det foreligge et tvangsvedtak for å kunne stenge folk inne.  Man slår aldri pasienter, uansett årsak. Gamle mennesker som er så syke og svake at de må på sykehjem, er veldig sjelden en så stor fysisk trussel at vold/nødverge er nødvendig.

Endret av boblevann
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes jo saker hvor ansatte har mishandlet de eldre pasientene de skal stelle, men hvorvidt det er saken her, eller om det kun har foregått i hans eget hode, vet man jo ikke.

Nå dukker det jo rett som det er opp film som viser mishandling på nettavisene, de jeg kommer på i farta er en barnehageansatt som dyttet en fireåring ned trappa, en annen barnehageansatt som gjentatte ganger sparket en liten unge (ett-eller toåring) samt en hjemmehjelp som slo og dyttet en eldre kvinne. Sistnevnte ble avslørt fordi kvinnens familie hadde satt opp et spionkamera i stua. Var jeg deg, ville jeg vurdert å sette opp et sånt. 

Anonymkode: 45b72...f2c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man slår aldri en pasient i hode uansett hva det måtte være. 

Selvsagt gjør man det når man blir angrepet av en pasient, noe som kan skje. Det har for eks skjedd at pleiere har blitt drept av pasienter. Da kan man ikke komme og si at man aldri under noen omstendighet bør slå en pasient. Noen ganger er selvforsvar det eneste som gjelder, for en pasient angriper med motivet å skade eller drepe. Og det er ikke nødvendigvis slik at man ahr muligheten til å løpe, eller at det å forsøke stikke av er tryggere enn å forsvare seg

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, boblevann skrev:

Dette er definitivt grunnlag for oppsigelse og jeg håper hun aldri får jobbe med folk igjen. Å stenge inne på rommet er en etisk gråsone og noe som kan hjelpe i enkelte situasjoner, men man slår aldri folk i hodet. Dessuten må det foreligge et tvangsvedtak for å kunne stenge folk inne.  Man slår aldri pasienter, uansett årsak. Gamle mennesker som er så syke og svake at de må på sykehjem, er veldig sjelden en så stor fysisk trussel at vold/nødverge er nødvendig.

Takk for svar. Du var (nesten) den eneste som svarte på det jeg lurte på. :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere.

Morfaren min er komt på sykehjem. Han missliker sterkt å være der og min far har fått flere telefoner av han, der han gråter og vil hjem. Han forteller at pleierne ikke er snille med han. 

Plutselig i dag så fikk min far nettopp en telefon fra sykehjemmet der morfar er. 
De sier at morfar hadde blitt slått i hode av en nattevakt i natt, og at vedkommende hadde stengt han inne på rommet når han hadde slått seg vrang. Morfar hadde fortalt det på morgningen, og de som jobbet der har hatt en misstanke om det før. 

Kommer vedkommende til å miste jobben? Er dette et godt nok grunnlag? Håper virkelig at hun aldri får jobbe med eldre mennesker mer.

For det første bør din far melde fra høyere opp. Dette skal ikke hjemmet ordne. Man slår ikke.

Anonymkode: 66ad8...eda

AnonymBruker
Skrevet

Han er mye urolig og roper mye fordi han er engstelig, men ALDRI voldelig. Han er en liten og spinkel mann som er mye redd.

Btw. Så skjønner jeg ikke at noen av dere kan forsvare dette. Man slår aldri en pasient i hode uansett hva det måtte være. Da ringer man etter hjelp. Tilbake til saken: Morfaren min sitter i rullestol og klarer ikke gå til angrep.

At folk er sinte,uansett alder,bunner i mye redsel. Å det burde de gjort noe med. 

Anonymkode: 66ad8...eda

• Liker 1
Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)

Anmeld kjerringa! Hun må aldri jobbe med folk igjenn. Vold er ikke lovlig med mindre det er selvforsvar og fare for eget liv. Å det var det ikke her så hun må komme seg bort fra pasienter fort som faen!

Endret av Axl Rose
Skrevet

Dere bør også levere inn en anmeldelse. Ellers er det ingen garanti at vedkommende ikke får slike jobber igjen i fremtiden.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere. Skal definitivt anmelde henne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller rettere sagt ..... fikk et svar du likte.     

Når du spør på et diskusjonsforum må du regne med å få svar du ikke liker, eller er uenig i. 

Anonymkode: db5fe...62a

• Liker 7
Skrevet

Dere bør også anmelde, og kanskje koble inn helsetilsynet/fylkeslegen. Iom at sette tydeligvis har skjedd før - er det også grunnlag for å miste autorisasjon/godkjenning! :) lykke til, denne kampen må dere ta - både for din bestefars skyld og alle de andre sårbare eldre!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Huff... Når jeg leser sånt, blir jeg virkelig redd. Jeg gruer meg den dagen min egen far må på aldershjem, når han ikke lenger klarer seg hjemme alene. Han er i 70-årene nå bare, så forhåpentligvis er det lenge til. Men helsen er skral, og det går gjerne fort nedover når det først har begynt hos eldre.

Jeg er redd for hvordan han vil trives der og hvordan han blir behandlet, den dagen det skjer.

Håper du anmelder vedkommende, trådstarter, og tar klagesaken høyere opp i systemet hos de som er ansvarlige for dette alders/sykehjemmet.

Anonymkode: 8da86...4ce

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...