Gå til innhold

"Brusete" hår, noen som kan hjelpe?


Viking

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har samlet hår en stund nå. Har fått halvlangt nå vil jeg si. Jeg har et hår med veldig mye fall i, det vil vel i ufønet tilstand kalles krøllet.

Dette er vel noe jeg må leve med om jeg skal ha langt hår, selv om jeg gjerne kunne tenke meg stritt, glatt hår.

Problemet er at håret er så brusete. Det øverste laget bruser ut, og ser nesten tørt ut. Håret mitt er ikke så veldig tørt, men mykt.

Det jeg da lurer på er om det finnes noen kloke damer der ute som vet om noe som kan dempe denne "brusinga" og kanskje gjøre håret litt mindre krøllete??

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn deg en god hårskum - Wella Shockwaves Volume Mousse (Ultra Strong) kan anbefales. Vil også anbefale jevnlig bruk av hårkur. Det er også lurt og ikke føne håret for mye - da blir det tørt og sprøtt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjøp deg et flatjern hos frisøren. Fungerer kjempefint, får superglatt og blankt hår :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flatjern var forresten også et godt tips! Har nylig kjøpt et selv, men ikke brukt det så mye, for håret mitt er ganske greit sånn det er - men allikevel kjekt å ha (flatjernet altså). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å dempe mitt "ull-hår" fikk jeg følgende råd fra min frisør: Ta bittelitt balsam i hendene og fordel det over "ulla" ...

DET FUNKER!!!

Slipper at det ser tørt ut, og sparer en formue på skum og spray som jeg brukte tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne -

Ullhår er et kjent fenomen for oss med fall/krøller.....:-) Mitt hår blir helt supert når jeg bruker Anti-frizz-serum fra John Frieda, selges på KappAhl++ og koster ca. 100kr. Har ellers også veldig gode erfaringer med Kerastasé-produktene som fås kjøpt hos frisør. Her bruker jeg som regel produkter for tørt hår, selv om mitt hår heller ikke er spesielt tørt - det demper iallefall ullhåret, og håret blir heller ikke fett.

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Clinique har en sånn "krøllekrem" som man tar i fuktig eller tørt hår og som definerer krøllene. Den koster litt, men er drøy. Tror de har noe i samme stil hos H&M, men den har jeg ikke prøvd. Brun tube tror jeg. Står sammen med de andre hårproduktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

På mitt brusete hår bruker jeg Osis magic anti-frizz gloss serum fra Schwarzkopf. Den gir både glans og temmer brusete hår. Den er ikke så dyr heller, bare 120 kr. Fåes hos frisører og varer lenge!

Dersom du kjøper glattetang bør du kjøpe med et produkt til å ha i håret før du bruker tanga for å beskytte det. Det er heller ikke anbefalt å bruke glattetang for ofte, sliter på håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar. Tenkete nok at jeg ikke var alene om å ha dette problemet. Skal prøve litt av det dere har foreslått før.

Har tidligere tenkt på en slik glattetang, føler at det ikke er noe å bruke til daglig, da det er tidkrevende. Jeg vasker håret omtrent hver morgen, og jeg er ikke den typen som har tid til å stå med glattetang før jeg går på jobb. Har likevel lyst til å prøve, til fest og andre anledninger.

Balsam har jeg egentlig prøvd, men jeg følte det ble litt klisset og fett. Kanskje jeg tok for mye, prøver igjen imorgen jeg.

Igjen tusen takk for mange kjappe svar, har noen andre noe som funker så er jeg mottakelig for det meste.

Ha en god dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...