Gå til innhold

Før sommeren kommer skal jeg ned 5 kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min tur å syte litt over hva jeg har blitt.

Litt bakgrunn; jeg er 27 år, giftet meg for ett år siden med verdens herligste mann samt har jeg gått opp i vekt noen kg som jeg inderlig hater. Det er ikke snakk om mye, kun fem, men de fem plager meg så mye at jeg ønsker å gå drastisk til verks og gjøre noe med det før sommern!

Jeg kommer til  følge 2468 (for dere som ikke er kjent med den dietten, det er en diett som begrenser kalorier til det minimum). Jeg forventer ikke positive kommentarer på dette, derfor ber jeg alle som har noe negativt å si, klikke seg ut av denne tråden :fnise: Når det er sagt, jeg begynner i dag:

64 - MÅL 55.

- Gakkepus

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til din informasjon så er slike ekstreme dietter ikke lov å skrive om på KG i det hele tatt.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Leo skrev:

Til din informasjon så er slike ekstreme dietter ikke lov å skrive om på KG i det hele tatt.

Vel, strengt tatt ingen ekstrem diett. Hvis du mener at det å spise 900 kalorier per dag er ekstremt, så har vi ulike synspunkter.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gakkepus skrev:

Vel, strengt tatt ingen ekstrem diett. Hvis du mener at det å spise 900 kalorier per dag er ekstremt, så har vi ulike synspunkter.

Kg har grense på 1500,så 900 er ekstremt ja. Mht hva kroppen din trenger per dag kun for å fungere så er også 900 ekstremt lavt. Tråden er rapportert. 

Anonymkode: 6b974...c34

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

5 kg er ikke mye. Hvorfor slike tulledietter som nesten alltid mislykkes? Hvorfor ikke bare spise litt mindre og kutte ned på de "usunne" matvarene? 

Anonymkode: 2100f...25c

• Liker 4
Skrevet
36 minutter siden, Gakkepus skrev:

Jo, det er ekstremt. Og det blir jo ikke bedre av at det er det du skal spise de dagene du spiser desidert mest. At jeg mener at det er en tåpelig måte å gå ned i vekt på er imidlertid irrelevant i denne sammenhengen. Poenget er at slike dietter og tråder som omhandler dem er i strid med reglene på KG. Jeg har derfor også rapportert tråden.

• Liker 4
Skrevet

Du skal sulte deg ned i vekt? Dvs beholde fett% men tape muskelmasse. Ta heller å spis skikkelig og få deg litt daglig mosjon. Gå turer, jogging, vektløfting osv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

2468 ja. Dietten for mennesker med lavere intelligens som ønsker å gå ned i vekt, men legge på seg dobbelt så mye når de begynner å spise vanlig igjen. 

Anonymkode: a2958...574

• Liker 4
Skrevet

Tråden stenges for brudd på retningslinjene:

- Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. 

- Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt.
Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her

Viser også til deres kilde her (side 187)

Raven Emerald, mod.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...