AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #1 Skrevet 15. april 2017 Jeg har forsøkt å få jobb på et sykehjem uten noe tilbakemelding. Jeg bor i Oslo, så det er mange å velge mellom... Jeg har sendt mange åpne søknader men aldri fått svar. Noen tips? Anonymkode: 7b404...d42
ClosedParadise Skrevet 15. april 2017 #2 Skrevet 15. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har forsøkt å få jobb på et sykehjem uten noe tilbakemelding. Jeg bor i Oslo, så det er mange å velge mellom... Jeg har sendt mange åpne søknader men aldri fått svar. Noen tips? Anonymkode: 7b404...d42 Har du utdannelse eller erfaring innenfor det?
boblevann Skrevet 15. april 2017 #3 Skrevet 15. april 2017 Møter du opp og leverer søknad, eller mailer du? Anbefaler å møte opp slik at avdelingsspl får sett deg og dannet et inntrykk. Ellers er arbeidsmarkedet hett for tiden. Har selv oljeingeniører på jobb som har blitt sagt opp under krisen, og søker absolutt alle jobber inkludert pleiemedhjelper. Det er jo dumt for de som virkelig ønsker å jobbe i helsevesenet.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #4 Skrevet 15. april 2017 Du må ringe eller bare dukke opp å be om å få snakke med leder. Anonymkode: 10db2...32e
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #5 Skrevet 19. april 2017 På 15.4.2017 den 12.16, ClosedParadise skrev: Har du utdannelse eller erfaring innenfor det? Nei, men skal ta en helsefagligutdanning. På 15.4.2017 den 13.35, AnonymBruker skrev: Du må ringe eller bare dukke opp å be om å få snakke med leder. Anonymkode: 10db2...32e Ja, skal ringe og se hva som skjer. På 15.4.2017 den 12.19, boblevann skrev: Møter du opp og leverer søknad, eller mailer du? Anbefaler å møte opp slik at avdelingsspl får sett deg og dannet et inntrykk. Ellers er arbeidsmarkedet hett for tiden. Har selv oljeingeniører på jobb som har blitt sagt opp under krisen, og søker absolutt alle jobber inkludert pleiemedhjelper. Det er jo dumt for de som virkelig ønsker å jobbe i helsevesenet. Jeg har fått inntrykket av at de ikke vil bli forstyrret på jobb. Det er ofte mye å gjøre på morgenen og de har lite tid til å snakke med arbeidssøkere. Jeg har sendt epost så langt. Jeg skal ta en helsefagligutdanning og vil derfor ha relevant erfaring. Anonymkode: 7b404...d42
boblevann Skrevet 19. april 2017 #6 Skrevet 19. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, men skal ta en helsefagligutdanning. Ja, skal ringe og se hva som skjer. Jeg har fått inntrykket av at de ikke vil bli forstyrret på jobb. Det er ofte mye å gjøre på morgenen og de har lite tid til å snakke med arbeidssøkere. Jeg har sendt epost så langt. Jeg skal ta en helsefagligutdanning og vil derfor ha relevant erfaring. Anonymkode: 7b404...d42 Kan nok være noe i det, men hva med å ta det på dagtid? Fra 8-10 er det gjerne veldig travelt med morgenstell og frokost osv, men rundt lunsjtider kanskje litt roligere. Varierer så klart fra avdeling til avdeling men du bruker jo ikke så lang tid på å presentere deg og gi søknad
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #7 Skrevet 19. april 2017 Ring! Det er det jeg har gjort, og alltid fått god tilbakemelding Ring til en av de kontoransatte og spør om de har behov for folk. Anonymkode: b1b63...471
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #8 Skrevet 19. april 2017 På Saturday, April 15, 2017 den 12.11, AnonymBruker skrev: Jeg har forsøkt å få jobb på et sykehjem uten noe tilbakemelding. Jeg bor i Oslo, så det er mange å velge mellom... Jeg har sendt mange åpne søknader men aldri fått svar. Noen tips? Anonymkode: 7b404...d42 Jeg har skrevet det før og kan godt gjenta dette, åpne søknader til kommune og stat går i all hovedsak i søpla. De er bortkastet tid for oss. Når der ikke er stillinger ledig, så behandler vi ikke søknader. Når der er ledige stillinger skal fagforeningene inn og gjøre sin jobb, uten dem blir det ingen ansettelser. Skal du ha håp om å få noe napp utenfor søknadsperioder, så oppsøker du sykehjemmet. Spør om de trenger ekstra folk og selger deg selv. Da kan du være heldig å få en fot innenfor på ekstravaktlisten. Men ekstravaktlistene e rofte lange, der sykepleier og andre helsefagstudenter står øverst. Anonymkode: b8f98...693
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå