Gå til innhold

Sende pakke på posten hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg skal sende en pakke med posten og lurer på en ting vedrørende dette. Jeg har aldri gjorte før. Og pakken må sendes i dag og kundeservice PR tlf har stengt for spørsmål.   Hen jeg skal sende til sier jeg kan bruke norgespakken. Den koster 140 kr. for inntil 10 kg. Men hvordan pakker jeg dette inn? Kan jeg bruke hvilken som helst eske hjemmefra? Jeg har en eske men er det lov å bruke uansett størrelse på esken? 

Skrevet
8 minutter siden, cinderella_h skrev:

Hei. Jeg skal sende en pakke med posten og lurer på en ting vedrørende dette. Jeg har aldri gjorte før. Og pakken må sendes i dag og kundeservice PR tlf har stengt for spørsmål.   Hen jeg skal sende til sier jeg kan bruke norgespakken. Den koster 140 kr. for inntil 10 kg. Men hvordan pakker jeg dette inn? Kan jeg bruke hvilken som helst eske hjemmefra? Jeg har en eske men er det lov å bruke uansett størrelse på esken? 

Du kan pakke inn i hva som helst. Om esken er stor eller liten betyr ingenting, så lenge den er innenfor 10 kg og målenene  L:120x D: 60x H: 60 cm.

140,- er forøvrig hvis du kjøper frakten på nett. Betaler du på posten koster det 170,-.

• Liker 1
Skrevet

Norgespakke så får du en egen rød boks på posten som du kan sende pakken i 

Skrevet
8 minutter siden, QQbaby skrev:

Norgespakke så får du en egen rød boks på posten som du kan sende pakken i 

Det er ikke nødvendig å bruke de eskene, så lenge en holder seg innenforbi målene så kan man bruke det man har, gammel eske, søppel sekk, brun papir osv.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som du må betale ekstra for!

https://www.posten.no/nettbutikker/emballasje

Anonymkode: c0b32...be7

Ja 24 for den største. Skal være ekstremt fattig og mislykket i livet for å ikke ha råd til det. 24 kroner er lommerusk!

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, QQbaby skrev:

Ja 24 for den største. Skal være ekstremt fattig og mislykket i livet for å ikke ha råd til det. 24 kroner er lommerusk!

Har man eske/innpakking hjemme som passer bedre til det man skal sende så gidder man da ikke å betale for en eske på posten 

Anonymkode: 1e455...05e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, QQbaby skrev:

Slapp av!

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har man eske/innpakking hjemme som passer bedre til det man skal sende så gidder man da ikke å betale for en eske på posten 

Anonymkode: 1e455...05e

Ikke jeg som klager over og lager styr for at 24 kroner er så sinnsykt "mye".

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av!

Slappe av selv :fnise:

Skrevet
10 minutter siden, QQbaby skrev:

Hørt om å ta vare på miljøet? Man kjøper da ikke ny eske hvis man allerede har en.

Skrevet
15 minutter siden, QQbaby skrev:

Å kalle folk ekstremt fattig og mislykket er lavmål!! Skjerpings!

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, QQbaby skrev:

Ikke jeg som klager over og lager styr for at 24 kroner er så sinnsykt "mye".

Du fremstår jo veldig lite medfølende overfor folk med lite penger... 24 kr er mer enn jeg bruker på en hverdagsmiddag, så det er faktisk "en hel middag" i kostnad. Bra for deg om det er lommerusk for deg, men for andre kan det spille en rolle.

Anonymkode: 8bd70...39e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Velkommen til Kvinneguiden. Stedet der vi heller rir våre egne kjepphester enn å svare på TS’ spørsmål. Stedet der vi sporer totalt av og tillegger øvrige medlemmer meninger og egenskaper vi over hodet ikke har belegg for. God påske! :fnise::alice::kaffekopp::murvegg:

Anonymkode: 417b7...5bd

AnonymBruker
Skrevet

En norgespakke er en egen eske som du får kjøpt på posten i 3 størrelser, men jeg vil anbefale at dersom du har en godt egnet eske hjemme så kan du ta den med og se om du kan sende den slik, siden norgespakken koster ekstra. Det viktigste er uansett at innholdet er godt sikret (spesielt fra å bevege seg inne i pakken), innenfor riktig vektklasse og mål. 

Anonymkode: 76a4e...810

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...