Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okey. 

Bruker epiduo gel hver kveld grunnet masse små kviser. Disse er nå borte, men har sykt tørr hud. Bruker la roche posay Effaclar h som fuktighetskrem fordi denne er anbefalt ved uttørrende kvisebehandling. Men jeg sliter med at huden er så fuktfattig og ekstremt blank. Uansett hva jeg smører på huden så skinner den og ser nypolert ut. Og det samme hvis jeg kommer ut av dusjen uten å smøre noe, huden er helt blank og stram og tørr og ekkel 🙄 kan ikke stoppe med epiduo for da kommer kvisene tilbake. 

Tips?

Skrevet

Prøv å bruk den annenhver dag en periode å se om det roer seg. Jeg brukte Basiron fuktighetskrem når jeg hadde epiduo som jeg var veldig fornøyd med. Mulig den ikke skal brukes sammen med epiduo, men det funket. Problemet mitt var at når jeg sluttet med epiduo gikk det ikke mange ukene før kvisene begynte å komme tilbake... Fikk da isotretinoin som jeg har gått på i 6 måneder, og skal fortsette med epiduo til neste vår som en "forebyggende" effekt.  Bruker nå effeclar h fuktighetskrem og det fungerer fint. Smører epiduo hver 3-4 kveld nå i starten, så øker jeg etter hvert og ser an hvor ofte jeg kan bruke den uten å bli helt tørr og oppsprukken.

Jeg vil råde deg til å spørre etter alternativ på apoteket, evt snakke med fastlegen din. Lykke til! :) 

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har dehydrert hud vil jeg tro. Ikke stopp med Epiduo, men trapp litt ned. f. eks annenhver dag. Du må nok ha en annen fuktighetskrem som gir mer fukt, f. eks denne: https://www.apotek1.no/produkter/la-roche-posay-toleriane-riche-krem-torr-hud-40ml-936687p

Selv supplerer jeg med arganolje før fuktighetskrem om kvelden et par ganger i uka. 

Anonymkode: e8a4c...bd2

Bruker du også epiduo? Har prøvd diverse ansiktskremer fra andre merker, men blir fort prikkete i huden. Tåler svært lite. La roche posay funker bra. Kanskje jeg må prøve den. 

Skrevet

Jeg ble så tørr i ansiktet som deg TS, etter en ganske så omfattende kur med vitaminer og huden så absolutt ikke ut. Det kom vel til et punkt hvor jeg hengte opp håndklær på alle speil jeg kunne finne og orket ikke selvbildet, men begynte med La Roche Posay serien som du har fått i linken over her, huden er enda ikke fin, men den er ikke lenger like sensitiv, stram, sviende, tørr og fuktfattig. Så om du har mulighet, så prøv den. Det vil ta noen uker, men det er en befrielse å gå ut av dusjen ved bruk av rensen for fuktfattig hud, og fuktighetskremen deretter.  

Skrevet
42 minutter siden, dillyduzit skrev:

Jeg ble så tørr i ansiktet som deg TS, etter en ganske så omfattende kur med vitaminer og huden så absolutt ikke ut. Det kom vel til et punkt hvor jeg hengte opp håndklær på alle speil jeg kunne finne og orket ikke selvbildet, men begynte med La Roche Posay serien som du har fått i linken over her, huden er enda ikke fin, men den er ikke lenger like sensitiv, stram, sviende, tørr og fuktfattig. Så om du har mulighet, så prøv den. Det vil ta noen uker, men det er en befrielse å gå ut av dusjen ved bruk av rensen for fuktfattig hud, og fuktighetskremen deretter.  

Tusen takk for svar. Du bruker altså toleraine rich? Får håpe jeg ikke får mer kviser av den da. 

Skrevet
Akkurat nå, JessicaDay skrev:

Tusen takk for svar. Du bruker altså toleraine rich? Får håpe jeg ikke får mer kviser av den da. 

Jepp, hudkremen. Bruker Denne rensen, og har alltid med meg Denne dersom jeg reiser bort eller trenger en liten oppfriskning i løpet av dagen. Toleriane kremen fikk jeg anbefalt å bruke på kveldstid, rett og slett bruke det som en sovemaske (som da skulle trekke seg inn i løpet av natten) Jeg har forsåvidt også med meg Denne når jeg er på langtur, og huden trenger en quick fix. 

Mange produkter, men ville jeg gått for noe, så ville det ha blitt rensen og toleraine kremen, de to har virkelig gjort vidunder på huden. 

Merk; jeg var til legen med problemet, hele fjeset, brystet og ryggen ble dekket i nupper og kviser, samt sår i hodebunnen, fikk bare som svar; ingenting å gjøre med det. Først nå, 4 mnd etterpå og ved bruk av de produktene over så har jeg fått mindre kviser (får en ny relativt ofte, men det er hovedsakelig pga bivirkningene, dog, det holdes i sjakk) og huden generelt mtp overfølsom, tørrhet, stramhet, blankhet etc er mye bedre. Det ble faktisk så mye bedre at jeg vurderte å sende de som jobbet på apoteket, og hjalp meg å finne produktene en svært hyggelig mail og en blomst til alle sammen. Det er definitivt overdrivelse, men jeg var så oppgitt, og for å deretter å se at noen produkter faktisk hjalp, fikk meg til å bare bryte sammen i gråt med lettelse. Så, du kan jo tenke deg hvor ille det var. (Nei, jeg ønsker ingen sympati, jeg bare virkelig, virkelig går god for produktene) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke brukt La Roche Posay. Jobber i hudbransjen, og vet produktene deres ikke er bra. Generelt anbefaler jeg alle å holde seg unna apoteksprodukter. Det er bare shit som ikke gir resultater. 

Du burde prøve Medicalia Gente Cream + rensen. Veldig, veldig god! Anbefaler også Pevonia Dry Ski-serien. 

Anonymkode: 162a4...87f

Skrevet
5 minutter siden, dillyduzit skrev:

Jepp, hudkremen. Bruker Denne rensen, og har alltid med meg Denne dersom jeg reiser bort eller trenger en liten oppfriskning i løpet av dagen. Toleriane kremen fikk jeg anbefalt å bruke på kveldstid, rett og slett bruke det som en sovemaske (som da skulle trekke seg inn i løpet av natten) Jeg har forsåvidt også med meg Denne når jeg er på langtur, og huden trenger en quick fix. 

Mange produkter, men ville jeg gått for noe, så ville det ha blitt rensen og toleraine kremen, de to har virkelig gjort vidunder på huden. 

Merk; jeg var til legen med problemet, hele fjeset, brystet og ryggen ble dekket i nupper og kviser, samt sår i hodebunnen, fikk bare som svar; ingenting å gjøre med det. Først nå, 4 mnd etterpå og ved bruk av de produktene over så har jeg fått mindre kviser (får en ny relativt ofte, men det er hovedsakelig pga bivirkningene, dog, det holdes i sjakk) og huden generelt mtp overfølsom, tørrhet, stramhet, blankhet etc er mye bedre. Det ble faktisk så mye bedre at jeg vurderte å sende de som jobbet på apoteket, og hjalp meg å finne produktene en svært hyggelig mail og en blomst til alle sammen. Det er definitivt overdrivelse, men jeg var så oppgitt, og for å deretter å se at noen produkter faktisk hjalp, fikk meg til å bare bryte sammen i gråt med lettelse. Så, du kan jo tenke deg hvor ille det var. (Nei, jeg ønsker ingen sympati, jeg bare virkelig, virkelig går god for produktene) 

Har også nupper/utslett på brystet og ryggen 😳 men hvordan fjerner man sminke med rensen når den ikke skal skylles bort med vann? Også bruker du hydraphase på dagtid og toleraine på kvelden?

Skrevet
Akkurat nå, JessicaDay skrev:

Har også nupper/utslett på brystet og ryggen 😳 men hvordan fjerner man sminke med rensen når den ikke skal skylles bort med vann? Også bruker du hydraphase på dagtid og toleraine på kvelden?

Stusset litt på den jeg også, så bruker den bare i dusjen rett og slett, vasker ansiktet og skyller av. Hun på apoteket sa at jeg bare skulle fukte fingerne litt og massere inn, skyll av. Har jeg på meg mye sminke (foundation, concealer, bryn, maskara etc) så tar jeg renseserviett først, også rensen for å gå over. Ser jo ikke ut på ryggen, så bikini blir et no-go for meg i år. Toleraine morgen og kveld, maserer inn på kvelden et litt godt lag uten at det blir klissete, og en liten ert på morgen. Hydraphase bruker jeg gjerne når jeg er hjemme, men ønsker noe lett som trekker svært fort inn i huden, eller i løpet av dagen hvor jeg føler det kjennes litt .. hva skal man si, sårt ut? Noen ganger bruker jeg kun hydraphase på dagtid, uten toleraine og merker at jeg trenger noe mer i løpet av dagen.

Tenkte jeg skulle ta meg en tur til legen etter påsken når jeg får noen andre prøvesvar tilbake, for å da spørre om hva pokker jeg kan gjøre med ryggen og brystet, mamma (sykepleier) tenker at antibiotika kan være en løsning, men så har man denne legen da som ikke helt tror på slikt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...