Gå til innhold

Ønsker folk å leie umøblert eller delvis møblert?

AnonymBruker

Leie umøblert eller delvis møblert?  

48 stemmer

1. 1. Leie umøblert eller delvis møblert?

• Umøblert
      28
    • Delvis møblert
      20

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

La oss si det er 3 roms leilighet til leie. 80 kvm.

Hadde dere ønsket å leie umøblert eller delvis møblert? Hvis det siste, hva kunne du tenke deg å ha i leiligheten? Hvilke møbler, hvitevarer?

Anonymkode: 307ee...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå som jeg har alt av møbler styrer jeg unna møblerte leiligheter. Da jeg var yngre var det en fordel om leiligheten hadde sofa, tv-benk og seng som et minimum. Så det spørs helt hvem du vil leie ut til. Jeg ville selv antagelig leid ut umøblert da jeg kanskje hadde fått huket ut studenter. I tillegg kan det jo bli endel skade på møblene over tid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvitevarer og møbler som er lette å vaske, ikke seng og sofa for eksempel. Men her jeg leier nå har vi mulighet til å fjerne ting og sette de ned i boden, det er veldig kjekt, spesielt når det er langtidsleie. Det er jo ofte deilig å kunne kjøpe litt egne møbler og sette sitt eget preg på stedet.

Anonymkode: b5915...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå vsr jeg kjøpt meg stekeovn og kjøleskap, så må nok si st jeg helst vil leie med kun oppvaskmaskin og/eller klesvaskemaskin eller tilgang til det inkludert.

Det kommer veldig an på hva slags leilghet. Jeg leier av prinsipp aldri av private uansett.

Anonymkode: cfdbb...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Umøblert. Eventuelt med kun hvitevarer av kvalitet og uten noe møbler. Liker å innrede selv, er heller ikke artig å sitte i en sofa hvor andre leieboere kan ha hatt sex :kvalm: eller seng!

Er 19år hvis det har noe å si

Anonymkode: 83e10...6be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville ha alt av møbler da jeg leide. Jeg brydde meg ikke om det var mote fra en svunnen tid, så lenge de fungere.

Anonymkode: 89cb6...3e9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

16- 21 år: møblert

22 og oppover: umøblert

Som regel positivt om der er hvitevarer, for det bruker mange å ha og det er ikke sikkert man har skaffet det selv. 

Anonymkode: a4db3...2be

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

18-21 (student) - fullt møblert

22-24 (student) - dels møblert. Kravet var hvitevarer og sofa, resten hadde jeg.

25-27 (i arbeid) - helt umøblert. 

26 og 29 - fullt møblert. Arbeidsopphold på 1/2 - 1 år, uaktuelt å flytte med meg møblene som heller fikk stå på lager. 

Oppsummert - finnes jo ingen fasit på dette. Med mindre du leier ut en typisk studentbule, eller pendlerleilighet. 

Anonymkode: 943f5...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Umøblert. Eventuelt med kun hvitevarer av kvalitet og uten noe møbler. Liker å innrede selv, er heller ikke artig å sitte i en sofa hvor andre leieboere kan ha hatt sex :kvalm: eller seng!

Er 19år hvis det har noe å si

Anonymkode: 83e10...6be

Du bor aldri på hotell altså? 

Anonymkode: 2bf29...516

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Umøblert, men med brunevarer/hvitevarer er å foretrekke.

Anonymkode: c35f8...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 21 og er student og leier delvis møblert. Har jo en del møbler etterhvert, så er greit å kunne bruke noe av det. Neste år når jeg er ferdig utdannet blir det nok å leie umøblert eller med kun hvitevarer. 

Anonymkode: 9f229...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker egoistisk når det gjelder utleieleilighet. Jeg er ikke interessert i styret med at leieboere skal flytte inn og ut med møbler, og feste opp ting her og der. Derfor vil jeg leie ut møblert, med bildelister på vegg, så det kan plassere sine bilder der. Om noen ikke vil leie av meg fordi det er møblert, eller fordi de ikke liker stilen er det ikke vanskelig å leie ut til andre. Jeg går for fin nøytral stil og bra kvalitet på møbler. Forlange kun at de selv stiller med egen overmadrass og vaskemaskin. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Siden den er treroms vil jeg si umøblert med hvitevarer, ihvertfall kjøleskap, ovn og vaskemaskin. De fleste som velger å bo i treroms ønsker langtidsleie siden det er par eller familie som velger å bo slik. 

Anonymkode: b324b...699

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har leid har jeg satt pris på hvitevarer. Komfyr, oppvaskmaskin og sånne ting som er "drassete" og plassere på et nytt kjøkken. Gjerne kjøleskap også. Møbler har jeg alltid hatt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Umøblert. Liker ikke tanken på å bruke møbler mange andre har brukt... unntaket er komfyr og kjøleskap.

Anonymkode: fcaf1...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har leid noen leiligheter i yngre dager, og alltid helt umøblert. Kunne ikke tenke meg å leie møblert. Det var ikke mine ting, min smak. Nei, jeg ville alltid ha egne ting med meg.

Jeg husker jeg kjøpte seng brukt, med brukt madrass. Fatter ikke at jeg orket! I dag hadde jeg aldri i verden kjøpt en brukt madrass. Enkelte ting foretrekker man at andre ikke har hatt seg på eller svettet i og brukt...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...