Gå til innhold

Spontanabort - fortsatt positive graviditetstester - kan dette være riktig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å bli litt bekymret nå. Jeg var gravid og begynte å blø for 20 dager siden. Da var jeg i uke 5+2. Graviditetssymptomene avtok også. Småblødde og fikk målt hcg da jeg var 5+5 og 6+0 og hcg var noe slikt som 750 og 305 og hadde altså mer enn halvert seg på to døgn. Det var for meg ingen tvil om at det gikk galt, men siden blødningen aldri kom ordentlig i gang og jeg bare småblødde uten klumper, fikk jeg time hos gynekolog da jeg skulle ha vært 6+4. Han så da ingen rester i livmoren og mente at jeg ville blø noen dager til og så ville det stoppe. Blødningen stoppet på mandag og da hadde jeg blødd i ca to uker. Etter at blødningen stoppet, har jeg igjen begynt å føle meg kvalm (kvalm på tredje dagen idag), har fått ømme bryster, har blitt veldig sulten og er oppblåst igjen. Har også hatt en del murring/smerter i rygg og mage og på begge sider av magen i eggstokkområdene. Mistenker ikke direkte svangerskap utenfor livmor siden jeg har kjent smerter (ikke sterke) på begge sider. Jeg tok imidlertid en graviditetstest nå på utvannet kveldsurin og jeg tenker at den er altfor positiv til at hcg har fortsatt å synke ordentlig etter at jeg målte hcg til 305 for to uker siden. Jeg tok en graviditetstest for femten dager siden (også på utvannet ettermiddagsurin) og da var teststreken og kontrollstreken like sterke, mens nå er teststreken bare bittelitt svakere (men urinen nå var også mer utvannet enn for femten dager siden). Legger ved testbildet i neste innlegg.

Håper noen kan bidra med erfaringer. Kan det være riktig at graviditetstesten fortsatt er så sterk på utvannet kveldsurin hvis hcg har fortsatt å synke når den var på bare 305 for to uker siden? (Kan legge til at med hcg på 44 hadde jeg knapt synlig strek med sterk morgenurin på samme type test). Bekymrer meg nå fordi graviditetssymptomene er tilbake igjen. Jeg skulle ha vært 7+0 idag.

Anonymkode: 7b80f...83d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

image.jpg

Skrevet

Hei.

Det tar tid før hormonene er ute av kroppen din.

Men gå til legen til uken uansett.

Skrevet (endret)

Jeg hadde en spontanabort der jeg gikk og småblødde leenge og hcg gikk litt opp og ned uten at jeg fikk ordentlig blødning. Var til gyn som sa livmoren var tom, men fortsatte å småblø i flere uker likevel før jeg til slutt fikk ei ordentlig blødning og testene ble negative. Tror selv at det var rester som kroppen brukte tid på å støte ut, og som var for små til å ses på ul.

Tenker at man skal ha ei ordentlig blødning ved SA, og det virker det ikke som du har hatt enda. Men ville tatt kontakt med lege, ja.

Endret av N85
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, kanskje det kan være rester som er for små til å synes, men likevel kan påvirke testene. Jeg synes det er veldig merkelig at testen fortsatt er så positiv - og bekymringsverdig at jeg ikke har hatt noen ordentlig blødning og har fått graviditetssymptomer igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Kan det ha vært en tvilling du mistet? Eller at du ble gravid igjen med en gang?

Anonymkode: db8ab...d3d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde positive tester i 9 uker etter min forrige spontanabort, så hormonene kan sitte i lenge. 

Det kan også være at det er igjen rester, selv om legen mente at han ikke kunne se noe. 

Hvis du har hatt samleie siden du mistet så kan det også være at du har blitt gravid igjen. Har hørt at man blir raskere gravid etter et svangerskap pga hormonene som henger igjen i kroppen. 

Hadde jeg vært deg så tror jeg at jeg hadde bestilt time til gynekolog nå når påsken er over. 

Anonymkode: 61d38...8f0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde positive tester i en mnd etter MA abort. 

Tror dette varierer fra person til person.. Man må bare ta tiden til hjelp. 

Anonymkode: e28a4...072

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...