Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har generell studiekompetanse etter å ha gått 3 år allmennfag for 10 år siden. Jeg har lyst til å bli helsesekretær. Hvordan går jeg fram i såfall? 

Anonymkode: f7311...3e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begynne på helse og sosial, så helse og service, og siste året med helsesekretær? :)

Anonymkode: 78c6f...417

AnonymBruker
Skrevet

Regner med du minst må gå de siste to årene på helsefag om ikke alle tre. Hvorfor satser du ikke heller på sykepleien, bioingeniør eller andre tilsvarende når du har studiekompetanse? 

Å bruke flere år på helsesekretær når det er dårlig lønnet og vanskelig å tå jobb, vil jeg ikke anbefale deg, når du har studiekompetanse. 

Anonymkode: cd254...ba6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Regner med du minst må gå de siste to årene på helsefag om ikke alle tre. Hvorfor satser du ikke heller på sykepleien, bioingeniør eller andre tilsvarende når du har studiekompetanse? 

Å bruke flere år på helsesekretær når det er dårlig lønnet og vanskelig å tå jobb, vil jeg ikke anbefale deg, når du har studiekompetanse. 

Anonymkode: cd254...ba6

Av ulike årsaker så kan jeg ikke ta en 3 årig utdanning. Takk for forslag uansett :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble realkompetansevurdert og tok kun programfagene på voksenopplæringen

Anonymkode: 071ce...d6f

AnonymBruker
Skrevet

Hei viss du vil bli helsesekretær må du kanskje  ta et år med "Ledelse" samlingsbasert eller nettstudie.. Du kan kanskje få jobb som helsesekretær etter dette, det kommer bare ann på hvor heldig du er, og selfølgelig om du bor på en litt mindre plass/by så kan det være enklere å få jobb med videregående og 1 år på universitetet. Men er det noen som har fagbrev så vil de stiller sterkere enn deg i køen 

Anonymkode: 3369f...1c6

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ble realkompetansevurdert og tok kun programfagene på voksenopplæringen

Tror jeg ikke har krav på voksenopplæring da jeg har generell studiekompetanse. Hva hadde du gått tidligere? Trives du i jobben? :)

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg ikke har krav på voksenopplæring da jeg har generell studiekompetanse. Hva hadde du gått tidligere? Trives du i jobben? :)

Jeg hadde også generell studiekompetanse og hadde i likhet med deg ingen interesse av å starte forfra på videregående. Tok som sagt kun programfagene, som utgjorde en studiebelastning på 75%. Dvs. 3 dager i uka i et skoleår.

Ironisk nok har jeg ikke jobbet som ren helsesekretær siden jeg trivdes så godt i "ekstrajobben" (kommunal hjemmetjeneste) at jeg nå jobber der full tid. Det hender dog at jeg bruker autorisasjonen til injeksjoner.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...