Gå til innhold

er det for sent??


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Jente 27

Uff, sitter i et dilemma her - har en forfoldsvis godt betalt jobb, er nyutdannet og har en begynnerlønn på 300 000,- innen IT. Men måtte flytte fra hjemstedet mitt, IT markedet er som kjent labert for tiden, og er vel sånn sett heldig som har en jobb i det hele tatt.. men jobben er så kjedelig! Til og med jobben jeg hadde som student, var "gøyere" enn denne...Så nå har jeg lyst til å videreutdanne meg - vet at mine IT kunnskaper er en god plattform, men har mer lyst til å jobbe med noe mer kreativ og mer rettet mot mennesker/ kunder - som rådgiver, ol. nå sitter jeg foran en PC hele dagen og programmerer ... er det kanskje mulig å få en slik jobb uten å videreutdanne meg? Vil på en eller annen måte jobbe med rådgivning,vil ha en jobb der jeg er mer i kontakt med mennesker (ikke salg). Er det for sent for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig er det ikke for sent! Hvis det er noen trøst, så har jeg sjelden hørt om noen som har vært kjempefornøyd i sin første "ordentlige" jobb. Gikk selv ut i et "håpløst" arbeidsmarked for noen år siden, og måtte ta til takke med en jobb som nesten kjedet vettet av meg. Så endret plutselig markedet seg og i dag har jeg en morsom og godt betalt jobb!

Som du selv sier er arbeidsmarkedet for nyutdannede (Gjelder ikke bare IT) vanskelig for tiden. Synes kanskje derfor at du bør forsøke å holde ut litt til. Markedet svinger jo, så om et par år er sannsynligvis situasjonen en helt annen. Det du kan gjøre mens du venter er å ta videreutdanning på kveldstid innenfor det/de feltene du kunne tenke deg å jobbe med. Dette vil bidra til å øke mulighetene dine den dagen markedet snur. En annen mulighet er å finne en morsom hobby. Vitsen er å finne på noe som engasjerer deg og tar oppmerksomheten bort fra kjedsomheten på jobben slik at den ikke føles så trykkende.

Lykke til!

Mvh

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For sent??? NEI NEI NEI!!! :o

Hiv deg rundt. Få tak i kataloger osv. Finnes det kurs du kan ta ved siden av jobben? Kanskje noe helt annet enn det du nå gjør?

Se i aviser, les annonser. Hva vil du prøve deg på? :briller: GJØR DET GJØR DET GJØR DET!!!! :D

Jeg har stor sans for folk som griper tak i livet sitt og gjør noe de trives med. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...