AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #1 Skrevet 14. april 2017 Vet ikke om tråden skal være her eller et annet sted.. Men jeg var innom en tråd der en mann ikke ville opplyse sin facebook adresse til en date, og det fikk meg til å lure på følgende: Vil sosiale medier være veldig avgjørende for om noen får knytte nye sosiale kontakter? Både innenfor dating og nye vennskapelige kontakter? For her er min situasjon: -Jeg har ikke facebook. Jeg hadde det en tid men det ga meg ingenting. Pluss at jeg er ikke nødt til å ha det pga jobb etc. - Jeg har heller ikke instagram. Det er prøvd, og jeg gikk lei. - Andre sosiale medier som snapchat, whatsap etc er uinteressant. - Jeg har alltid hatt svært få venner, og nå har jeg egentlig bare bekjente foruten familien. Da jeg hadde facebook fikk jeg forslag om å følge mennesker jeg ikke kjenner lengre, slekt jeg ikke kjenner eller har hatt kontakt med og i det hele tatt mennesker jeg ikke følte jeg hadde noe til felles med, så jeg valgte det bort. Det er begrenset hvor mye kapasitet jeg har til å følge med på mennesker jeg aldri ville komme til å bli nære. Jeg ønsker selvfølgelig å bli kjent med andre mennesker, men syns det bør være en skikkelig interesse i bunn for videre kontakt enn overfladiske ting som tidligere delt barndom osv. - Jeg er over 45 år, singel og kvinne. Så er det virkelig blitt slik, at dersom jeg treffer noen og ikke har en facebook eller lignende, vil jeg bli utelukket på grunnlag av manglende info fra et sosialt medie der jeg mest sannsynlig kun ville hatt de aller nærmeste (3-4 stk max) som venner og omtrent ingenting delt av bilder etc? Det er ganske skremmende syns jeg, at noen kjenner seg tryggere for å date og bli kjent med noen som kanskje har 2-500 facebook 'venner' og kanskje noen felles bekjente. Folk som følger hverandre helt ubevisst og som kanskje ikke kjenner hverandre noe særlig mer enn mine tidligere bekjente noengang har kjent meg. Om de brydde seg om å virkelig kjenne meg i det hele tatt. Det føles hvertfall helt feil at jeg skal måtte skaffe meg facebook pluss andre sosiale medier for å i det hele tatt bli vurdert som en mulig venn eller date. Er det virkelig blitt slik? Anonymkode: 27f85...b76
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #2 Skrevet 14. april 2017 Vet ikke hvordan det er for dere på 45 år, men for meg i 20 årene så er det ekstremt rart med noen som ikke har NOEN sosiale medier. Bryr meg ikke om han har snapchat, men har han "ikke" Facebook så tror jeg han skjuler noe. Anonymkode: bfc0e...b65 1
Inwe Skrevet 14. april 2017 #3 Skrevet 14. april 2017 For min del er ikke sosiale medier avgjørende for å hverken date eller skaffe nye bekjentskaper. I noen tilfeller er det selvsagt lettere å ha folk på sosiale medier, feks ved arrangementinvitasjoner på facebook, men jeg sender da en sms til de som ikke har facebook om jeg skal ha fest. Det koster meg ingenting. Snapchat hjelper også til å holde kontakten på en litt annen måte, men heller ikke nødvending. Min samboer har ikke facebook. Han hadde det da vi ble kjent, men han la meg ikke til før vi hadde datet i et par måneder. Vi møttes gjennom tinder og jeg hadde han ikke på noen sosiale medier før første møte. Han slettet facebook rett før vi ble sammen, men beholdt messenger for å holde kontakten med venner (han er svensk og det var da lettere å bruke sosiale medier fremfor sms). Så nei, du trenger ikke sosiale meider for å bli kjent med nye mennesker, men det kan hjelpe relasjonen. Jeg har mest kontakt med mine venner gjennom snapchat feks, starter samtaler ut i fra bilder de/jeg sender.
Avocado90 Skrevet 14. april 2017 #4 Skrevet 14. april 2017 Det er litt vanskelig å svare for din aldersgruppe, men jeg kan likevel svare for en som er yngre, dog ikke veldig opptatt av 'sosiale medier' og som en generell introvert. Sosiale medier er gratis, og koster ingenting. Noen synes det er "slitsomt" har jeg hørt, men det er jo opp til enhver hvor mye man bruker det. Du trenger ikke sjekke facebook hele tiden, og du trenger heller ikke oppdatere. Selv har jeg facebook og instagram, men oppdaterer sjelden. Jeg legger ut et bilde på instagram en sjelden gang, og det virker som folk er mer interessert når du er noe selektiv. Dessuten synes jeg - personlig - det er et fint fotoalbum å oppdatere minner i. FB er også fint for å holde seg oppdatert, da jeg har venner som deler mitt politiske syn og generelle interesser, og dette er deres hovedarena for å dele ting. Det som er hovedfordelen med sosiale medier som facebook er nettopp at terskelen for å sende en friend request, en melding eller en like er langt lavere enn å ta kontakt via sms eller telefon. Der du vanligvis bare hadde latt noen forsvinne, kan du nå holde litt kontakt. Så om jeg er i hjembyen til hun jeg studerte med for tre år siden, er det ikke helt fremmed å skrive det til henne. Og iblant skriver man gratulerer med dagen til en gammel venn, som kan starte en samtale. Whatsapp regner jeg ikke som sosiale medier. Det er en app på telefonen som jeg bruker til å sende meldinger til venner og familie over nett, kostnadsfritt. Moren min bruker dette, og hun er 60. Jeg anser ikke dette som noe "nymotens". 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #5 Skrevet 14. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvordan det er for dere på 45 år, men for meg i 20 årene så er det ekstremt rart med noen som ikke har NOEN sosiale medier. Bryr meg ikke om han har snapchat, men har han "ikke" Facebook så tror jeg han skjuler noe. Anonymkode: bfc0e...b65 Gjelder dette kun menn eller? Jeg er nemlig kvinne (i 20 årene) som ikke har Facebook. Ble drittlei og deaktiverte profilen. Instagram har jeg, men den er privat (og hele navnet mitt står ikke der, så du kan ikke søke meg opp heller). Ja takk til privatliv på nett. Anonymkode: 4fc9d...d0a 1
Teethgrinding Skrevet 15. april 2017 #6 Skrevet 15. april 2017 Det er fullt mulig å leve et sosialt liv uten Facebook. Det kan tilogmed være givende for de som er lett påvirkelige. Sosiale medier har mye skryt. Sånn er kulturen. Samtidig, sosiale medier er verktøy. De som motsetter seg verktøy er per definisjon teknologiske dinosaurer. Akkurat dét - å ikke følge med i tiden - er sært og usexy for meg. Jeg vil ikke ha en 19pilogbue kjerring som ikke fikser sosiale medier. Det fremstår keitete og hjelpeløst. Brutalt, men sant. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #7 Skrevet 15. april 2017 1 time siden, Arcturus skrev: Det er fullt mulig å leve et sosialt liv uten Facebook. Det kan tilogmed være givende for de som er lett påvirkelige. Sosiale medier har mye skryt. Sånn er kulturen. Samtidig, sosiale medier er verktøy. De som motsetter seg verktøy er per definisjon teknologiske dinosaurer. Akkurat dét - å ikke følge med i tiden - er sært og usexy for meg. Jeg vil ikke ha en 19pilogbue kjerring som ikke fikser sosiale medier. Det fremstår keitete og hjelpeløst. Brutalt, men sant. Dine uttalelser og meninger er ikke verdt tiden du bruker på å skrive dem. Anbefaler at du sparer tiden og finner på noe annet enn å skrive her. Anonymkode: 27f85...b76 2
Teethgrinding Skrevet 15. april 2017 #8 Skrevet 15. april 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dine uttalelser og meninger er ikke verdt tiden du bruker på å skrive dem. Anbefaler at du sparer tiden og finner på noe annet enn å skrive her. Anonymkode: 27f85...b76 Hehe. Da skal jeg bruker fire ganger mer tid. Bare for å plage deg. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #9 Skrevet 15. april 2017 2 timer siden, Arcturus skrev: Det er fullt mulig å leve et sosialt liv uten Facebook. Det kan tilogmed være givende for de som er lett påvirkelige. Sosiale medier har mye skryt. Sånn er kulturen. Samtidig, sosiale medier er verktøy. De som motsetter seg verktøy er per definisjon teknologiske dinosaurer. Akkurat dét - å ikke følge med i tiden - er sært og usexy for meg. Jeg vil ikke ha en 19pilogbue kjerring som ikke fikser sosiale medier. Det fremstår keitete og hjelpeløst. Brutalt, men sant. Jeg jobber med teknologi og IT. Har ikke FB, Instagram, Twitter..Bare Snapchat Anonymkode: 8645c...fae
.Maria. Skrevet 15. april 2017 #10 Skrevet 15. april 2017 (endret) har ikke noe stort i mot sosiale medier men jeg bruker svært liten tid på alle stasjonene. Endret 17. juli 2017 av .Maria. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå