AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #1 Skrevet 14. april 2017 Jeg har hatt kontakt med en mann som ønsker å treffe meg i løpet av helgen. Jeg har kommet i kontakt med han via nettdating. Er vane med at folk gir ut sine facebookadresser. Det gir meg en betryggelse av at jeg vet hvem det er osv. Føler at jeg vet litt mer om den jeg møter. Og blir tryggere med det. Han sa at han hadde facebooken avgrenset og ville ikke dele profilen. Fikk mindre lyst å møte han pga det. Jeg tenker med en gang at jeg vet for lite om han. Hva tenker dere om slike situasjoner? Anonymkode: 1ea78...fb9
Gjest Sugemerke Skrevet 14. april 2017 #2 Skrevet 14. april 2017 Jeg hadde ikke truffet noen jeg ikke viste noe om nei, å se Facebook-profilen må da være minimum.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #3 Skrevet 14. april 2017 Hadde vært skeptisk til om han var i et forhold. Anonymkode: 71387...0e6 9
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #4 Skrevet 14. april 2017 Har opplevd noen slike. Enten er han i et forhold eller han vil bare ha en ons. Anonymkode: 766b4...ed2 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #5 Skrevet 14. april 2017 9 minutter siden, Sugemerke skrev: Jeg hadde ikke truffet noen jeg ikke viste noe om nei, å se Facebook-profilen må da være minimum. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har opplevd noen slike. Enten er han i et forhold eller han vil bare ha en ons. Anonymkode: 766b4...ed2 Som dere skriver: ja jeg har samme erfaring fra tidligere. Enten vil de bare ha ONS, eller så virker det ut som om de har noe å skjule. Jeg må se facebookprofilen for å kunne møte noen. Det er ikke for å være vanskelig, men å date er som å søke jobb. De må tåle å vise facebookprofilen sin. Han ville ikke gi adressen til siden engang. Og bare sa hva han het til fornavn. Ingenting mer, og da sees vi søndag... Jeg føler at det blir feil. Får bare si at det ikke går. Godt det ikke bare er meg som er skeptisk til slikt Anonymkode: 1ea78...fb9 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #6 Skrevet 14. april 2017 En annen grunn til at jeg vil se profilen først er for å sjekke om vi har felles bekjente. Er det plutselig noen nære av meg som kjenner han, så er det greit å få en status på han. Anonymkode: 71387...0e6 4
Gjest Jessica Skrevet 14. april 2017 #7 Skrevet 14. april 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: En annen grunn til at jeg vil se profilen først er for å sjekke om vi har felles bekjente. Er det plutselig noen nære av meg som kjenner han, så er det greit å få en status på han. Anonymkode: 71387...0e6 Kanskje derfor han ikke vil gi? Helt greit å være skeptisk her. Du burde si det til han. Så velger han om han vil gi deg Facebook
Gjest Minesveiper Skrevet 14. april 2017 #8 Skrevet 14. april 2017 (endret) Man tenker at det er en grunn til noen ikke vil gi facebook adressen sin. Jeg traff en dame på byn i fjor som ikke ville adde meg på face. Vi drev og snappet litt, men jeg ble ganske skeptisk Spurte henne i ettertid hvorfor hun ikke ville adde på face og vet ikke helt hva jeg tenker om svaret hun ga. Det kan godt være bs, men det kan også være sant det hun sa. Endret 14. april 2017 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #9 Skrevet 14. april 2017 Han kan ha helt andre årsaker og da. Fikk du ikke vite hele navnet hans? Anonymkode: 97f87...f5e
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #10 Skrevet 14. april 2017 Han kan jo også bare være veldig privat, og ønsker ikke å legge til eller åpne profilen sin for folk han ikke har møtt enda. Man må jo gjerne treffe en del før det klaffer på nettdating. Jeg er mer skeptisk til de som legger til snapchat og/eller instagramkonto i profilteksten sin. Du får jo velge selv om du vil møte han eller ikke, men jeg hadde nok ikke lagt så mye i det dersom han virker seriøs og redelig ellers. Anonymkode: 682cd...136 3
applestories Skrevet 14. april 2017 #11 Skrevet 14. april 2017 Jeg har ikke møtt noen ukjente fra nett siden Facebook begynte å bli populært i 2007. På den tid visste man ikke så mye om hverandre, man kunne ikke bekrefte så mye, og tok selvsagt sine forholdsregler. I dag ville jeg nok tenkt det var rart om noen ikke ville fortelle hva de heter og hvor man finner dem på Facebook. Samtidig er jeg ganske privat av meg så dersom jeg ikke var på leting etter noe seriøst ville jeg kanskje ikke gitt ham tilgang til å se hvem min familie og mine venner er. Igjen - man tar sine forholdsregler. Umulig å gi et fasitsvar, men dersom vi ønsker noen i livet vårt prøver vi vel ikke å stenge dem ute på den måten? 1
Erazor Skrevet 14. april 2017 #12 Skrevet 14. april 2017 Synes det er helt greit at man i datingsituasjoner ikke ønsker å legge til noen på Facebook før man har møtt dem. Dette er noen man ikke kjenner. Ikke alle ønsker å annonsere for venner hvem man dater ved å legge dem til som venn. Om det ikke klaffer, er det enklere om man aldri la dem til enn å måtte fjerne dem fra vennelisten i etterkant. 10
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #13 Skrevet 14. april 2017 Jeg legger aldri noen til på FB som jeg ikke har møtt før. Men når det er sagt så møtte jeg en fyr som deg TS. Etter at vi hadde møtt hverandre noen ganger og også tilbragt flere døren sammen, så ville han ikke legge meg til på FB med begrunnelse om at han ikke bruker FB noe særlig og ønsker å ha den ganske privat. Men når han skrev offentlig i en gruppe at han var gift, så skjønner jeg jo hvorfor . Ble ikke noe mer der gitt. Så nå ønsker jeg derfor å legge til ganske tidlig i en datingprosess men ikke før jeg selv føler meg komfortabel med at han kan få tilgang til min. Anonymkode: 6b1f9...459 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #14 Skrevet 14. april 2017 Har garantert dame. Hva er han redd for? Han kan jo bare slette deg hvis det ikke fungerer mellom dere feks. Anonymkode: 8bc45...f60 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #15 Skrevet 14. april 2017 Hadde aldri addet en person på FB som jeg bare hadde møtt via en datingside eller noe og ikke møtt i RL. Får gjerne navnet mitt, men da blir det jo kleint om de legger meg til og jeg ikke aksepterer? Og gidder ikke legge til og fjerne folk til stadig. Anonymkode: 5deb8...7e5 2
caskerette Skrevet 14. april 2017 #16 Skrevet 14. april 2017 Å få se facebookprofilen, vil det si å bli venn med noen? Det hadde ikke jeg hatt lyst til med ukjente, jeg er bare venn med folk jeg kjenner der. Og så utrolig flaut om fb-vennene mine skulle følge med på datinghistorikken min. For min del var det også sant den tiden jeg datet, at jeg brukte facebooken min ekstremt lite. Kan altså være legitime grunner, but nope, tipper han har dame.
bruker_K Skrevet 14. april 2017 #17 Skrevet 14. april 2017 Jeg tenker at siden du ikke har truffet han, er det ikke naturlig å ha han på facebook. Jeg gir ikke ut min facebook til folk jeg ikke har truffet. Hadde dere truffet hverandre et par ganger så er det mer naturlig
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #18 Skrevet 14. april 2017 Jeg har nettdatet en del det siste året, og jeg har aldri lagt til noen av datene på facebook. Vi utveksler alltid nummer da, så slik finner jeg ut navnet deres, men jeg legger dem ikke til på face. Det ville bare være rart, synes jeg. Anonymkode: 792df...aee
Daria Skrevet 14. april 2017 #19 Skrevet 14. april 2017 Jeg er generelt ganske restriktiv med hvem jeg legger til på facebook, en potensiell date jeg ikke engang har møtt hører ikke hjemme på min venneliste. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #20 Skrevet 14. april 2017 Om dere så vidt er begynt å date forstår jeg det helt og fult. Blir abre kleint å adde noen på fb om det går skeis etter 5 dates. Jeg ser selv privat av meg og bruker slette mennesker jeg ikke har kontakt med lenger. Mannen min har ikke fb i det hele tatt fordi han ikke har noe eksponeringsbehov eller lyst at hvem som helst skal adde han der bare fordi. De som ønsker kontakt med han har telefonnr og eventuelt discordinfo. Mannen min er veldig omsorgsfull og intelligent, så jeg ser ikke på en restriktiv fb profil eller en manglende en som noe negativt tegn. Anonymkode: 76ca4...893
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå