Lilledrue Skrevet 14. april 2017 #1 Skrevet 14. april 2017 Samboeren min blir helt rar når jeg har jobbhelger, 3 ganger på 6måneder har jeg måtte ringe egenmelding fordi han blir sur, drar og ikke kommer hjem til jeg skal på jobb. (Han må komme hjem fordi vi har barn, og jeg kan ikke la barna være alene da dem er så små) Har tatt det opp med han flere ganger om hvor dårlig gjort det er, han mener det er tull å jobbe i helger for da får ikke han gjort det han vil, han kan ikke dra på fylla fredagskveld for han klarer ikke stå opp lørdagsmorgen og er ikke stand til å ta barna om han gjør det, han føler han går glipp av så mye. Jeg har jobb hver 3 helg. Jeg føler jeg snart ikke har annet valg enn å si opp jobben min.. for han hater den.. han blir littt grinete når jeg jobber i ukedagene også (kveldstid når jeg har det) hva skal jeg gjøre? Jeg skjemmes over den barnslige oppførselen han får når jeg skal på jobb..
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #2 Skrevet 14. april 2017 Har du alltid jobbet helger? Dette burde dere da ha diskutert før dere fikk barn. Dersom jobbhverdagen din alltid har vært slik, kan han ikke begynne å klage nå. Anonymkode: 1e92e...53a 6
Gjest HappyWaffle Skrevet 14. april 2017 #3 Skrevet 14. april 2017 Skjerper han seg ikke så ville jeg flyttet ut. Makan til barnslig og egen oppførsel på et "voksent" menneske!
EvaLena Skrevet 14. april 2017 #4 Skrevet 14. april 2017 Spør han om du skal si opp og evt klarer dere på en lønning - hans lønning. Jeg hadde blitt rasende forbanna på den oppførselen. 22
Tibbie Skrevet 14. april 2017 #5 Skrevet 14. april 2017 Jeg er som regel ikke enig med damene som klager over mennene sine her inne, men her er jeg på din side. Herregud, så barnslig Han skjønner vel at du må tjene penger, og at jobben du har mest sannsynligvis krever helgejobb? Hver tredje uke er uansett ingenting! Jeg hadde blitt ganske sur. At han må passe barna hver tredje helg og en kveld innimellom burde han ha skjønt er en naturlig forpliktelse når man stifter familie. Da burde han i så fall være den som sørger for å ordne barnevakt de kveldene han vil ha barnefri. 12
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #6 Skrevet 14. april 2017 Man må jo tjene penger også. Han må bare vokse opp. Jeg jobber også hver tredje helg, aldri vært et problem at mannen tar seg av barnet. Han jobber også hver tredje helg, så da er det min tur Litt lite frihelger sammen, men slik er det Anonymkode: bc581...467 4
Lilledrue Skrevet 14. april 2017 Forfatter #7 Skrevet 14. april 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du alltid jobbet helger? Dette burde dere da ha diskutert før dere fikk barn. Dersom jobbhverdagen din alltid har vært slik, kan han ikke begynne å klage nå. Anonymkode: 1e92e...53a Har alltid jobbet helger, tidligere jobbet jeg 100% (dag,aften og natt) gikk ned i stilling til 75% og mindre kveldsvakter når vi fikk minste for snart 2 år siden. Men det er det siste halve året disse arbeidshelgene mine har blitt et problem for han.. vi begge har ordnet vår arbeidshverdag mest mulig familievennlig, så vår arbeidssituasjon har vi planlagt nøye før vi fikk barn.
Leo Skrevet 14. april 2017 #8 Skrevet 14. april 2017 Dette høres jo bare totalt irrasjonelt ut! Har du spurt hva som feiler ham? Og hvis han mener at du ikke skal jobbe, så må han jo forsørge deg, betale for pensjon, forsikringer osv. Vil han det? 13
hubbadamen Skrevet 14. april 2017 #9 Skrevet 14. april 2017 Men trives du selv i din egen arbeidshverdag? Det kan virke som du jobber i helsevesenet. Det i seg selv er en tøff jobb å kombinere med familielivet (snakker av erfaring). Men vi er alle forskjellige. Utrolig dårlig oppførsel av mannen din uansett. 1
Lilledrue Skrevet 14. april 2017 Forfatter #10 Skrevet 14. april 2017 9 minutter siden, Tibbie skrev: Jeg er som regel ikke enig med damene som klager over mennene sine her inne, men her er jeg på din side. Herregud, så barnslig Han skjønner vel at du må tjene penger, og at jobben du har mest sannsynligvis krever helgejobb? Hver tredje uke er uansett ingenting! Jeg hadde blitt ganske sur. At han må passe barna hver tredje helg og en kveld innimellom burde han ha skjønt er en naturlig forpliktelse når man stifter familie. Da burde han i så fall være den som sørger for å ordne barnevakt de kveldene han vil ha barnefri. Jobben min krever helgejobb ja, om jeg kommer å ber om fri i helgene så kommer jeg nok bare til å få et stygt blikk har prøvd å sagt han får finne seg barnevakt, men får bare sure miner tilbake, alle sure miner er over så fort jobbhelga er over :s
Lilledrue Skrevet 14. april 2017 Forfatter #11 Skrevet 14. april 2017 7 minutter siden, hubbadamen skrev: Men trives du selv i din egen arbeidshverdag? Det kan virke som du jobber i helsevesenet. Det i seg selv er en tøff jobb å kombinere med familielivet (snakker av erfaring). Men vi er alle forskjellige. Utrolig dårlig oppførsel av mannen din uansett. Ja jeg trives godt. Jobber i helsevesent ja, har vært veldig heldig med min turnus, det var verre da jeg jobbet 100%, men alt ble lettere når jeg gikk ned i stillig og fikk en turnus som igrunn passer oss. 3
Chiyo Skrevet 14. april 2017 #12 Skrevet 14. april 2017 (endret) Du jobber hver 3 helg og han klager fordi han ikke får dra på fylla og gjøre som han vil? Hva med de andre helgene? Skal du jobbe en helg og ta vare på barna hans tre helger? For å være helt ærlig TS... jeg hadde ikke tålt trynet på en slik person. Jeg hadde aldri forsatt forholdet. Jeg hadde heller skillet meg enn å slutte i jobben min fordi mann ikke kan passe på sine egne barn en helg i måneden. Edit: Dessuten er det helt utrolig dårlig gjort av partner å dra fra familien når du skal på jobb slik at du må sende egenmelding. Det går ikke. Hvis det har skjedd flere ganger... jeg fatter ikke at du vil være sammen med han. Endret 14. april 2017 av Chiyo 25
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #13 Skrevet 14. april 2017 Betaler han inn ekstra pensjon til deg siden du har ofret deg ved å jobbe redusert når dere fikk barn? Hvis ikke bør han gå ned i stilling og du opp et par år så det jevner seg ut. For en idiot av en mann, jeg hdde aldri giddet å krype for han der. Han får bare bli så sur han vil 😡 Anonymkode: c1426...2de 20
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #14 Skrevet 14. april 2017 Er du utro på jobben, og kan det hende han har fått nyss i dette? Anonymkode: 5714b...352
Othelia Skrevet 14. april 2017 #15 Skrevet 14. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du utro på jobben, og kan det hende han har fått nyss i dette? Anonymkode: 5714b...352 Du tuller?! Snakk om å dra ting ut av løse lufta! 9
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #16 Skrevet 14. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du alltid jobbet helger? Dette burde dere da ha diskutert før dere fikk barn. Dersom jobbhverdagen din alltid har vært slik, kan han ikke begynne å klage nå. Anonymkode: 1e92e...53a Ærlig talt. Alle i helsevesen har fks jobb hver tredje helg, det er ikke valgfritt Anonymkode: bd524...04c 6
Lilledrue Skrevet 14. april 2017 Forfatter #17 Skrevet 14. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du utro på jobben, og kan det hende han har fått nyss i dette? Anonymkode: 5714b...352 Nei, det er jeg nok ikke, jobber bare sammen med damer jeg, og jeg er ikke blitt lesbisk
Zienna Skrevet 14. april 2017 #18 Skrevet 14. april 2017 Hvis dette er seriøst, så undres jeg på langt du har tenkt å strekke deg for at mannen din skal på fylla og ut å oppleve noe? Du har allerede redusert til 75%, og tar hovedansvaret for barna. En mann som bare forsvinner, er uansvarlig. Hva tror du skjer når du ikke har jobb? Gjetter at du blir sittende alene med barna stadig oftere. Da er du økonomisk avhengig av ham, og du bør spørre deg selv om det er en fordel å være i forhold til en som synes å sette egne behov fram dine og barnas. Må ærlig si at en sånn mann ville jeg aldri hatt. Kofferten skulle stått på trappa etter neste forsvinning! 9
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #19 Skrevet 14. april 2017 13 minutter siden, Lilledrue skrev: Nei, det er jeg nok ikke, jobber bare sammen med damer jeg, og jeg er ikke blitt lesbisk Sikker? Ikke engang bare littegranne saksing med de andre pleierne inne på pauserommet i ny og ne? Anonymkode: 5714b...352
Leo Skrevet 14. april 2017 #20 Skrevet 14. april 2017 Men hvis du fortsetter å ringe inn falske egenmeldinger, for det er det du gjør, så risikerer du å miste jobben ganske snart. Spør om det er det han ønsker og har dere råd til det. Du kan jo også spørre om han tror at andre som har barn går på fylla og ellers gjør akkurat som det passer dem hver helg. Kjenner at jeg blir så forbannet på denne fyren at jeg har lyst til å ringe på hos dere og riste ham! 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå