Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen sier at det er det beste for håret å ha i litt olivenolje, jeg ser dette tipset florerer på nett og jeg tviler ikke, det er bare en ting jeg lurer på; lukter det ikke??

Anonymkode: 67a1f...853

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Olivenolje-molekyler er altfor store til å penetrere håret. Det vil bare legge seg som en hinne og føles "glatt og mykt", men er det faktisk noe i det for håret annet enn en hinne? Nei. 

Anonymkode: 6988b...b58

Gjest frøken_1975
Skrevet

Olivenolje rett fra flasken i håret er en myte. Oljen legger seg bare utenpå håret, uten å trenge inn.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Olivenolje-molekyler er altfor store til å penetrere håret. Det vil bare legge seg som en hinne og føles "glatt og mykt", men er det faktisk noe i det for håret annet enn en hinne? Nei. 

5 minutter siden, frøken_1975 skrev:

Olivenolje rett fra flasken i håret er en myte. Oljen legger seg bare utenpå håret, uten å trenge inn.

Har dere prøvd selv? :)

Skrevet

Jeg har prøvd og det var et helvette å få ut av håret igjen, så ut som jeg aldri hadde sett en dusj før

• Liker 1
Gjest frøken_1975
Skrevet

Ja, og det gjorde ingenting for håret mitt. Annet enn at det ble fett og jævlig. 

Skrevet (endret)

Jeg har prøvd det noen ganger når hodebunnen har vært ekstra tørr - altså ikke for hårets del. Funket fint, lot det virke en halvtime før jeg hadde i sjampo, så vann.

Har hodebunn som blir veldig tørr og hår som blir fett.

Edit: bør legge til etter å ha lest de nyeste kommentarene at olivenoljen skulle i hodebunnen og ikke i håret, for min del.

Endret av applestories
AnonymBruker
Skrevet

Kærsten min bruker olivenolje på både hud og hår. Han har en flott manke og fin myk hud. 

Anonymkode: 70e0d...09e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nemlig veldig tørt, frizzy, krøllete hår, og hadde håpet at olivenolje kanskje kunne "dempe" håret litt. Det er ikke noe annet som har virket.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kærsten min bruker olivenolje på både hud og hår. Han har en flott manke og fin myk hud. 

Men lukter det da? Eller vasker han det ut?

Skrevet

Kjøp hårolje fra Vatika.

AnonymBruker
Skrevet

Det er er ett helvete å få ut igjen og pass på møblene da håret tross 10 vasker fortsatt setter fettflekker.

Anonymkode: 63225...0b8

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke brukt det. Sengetøyet ville blitt møkkete på rekordtid. 

Anonymkode: 2845c...bd0

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men lukter det da? Eller vasker han det ut?

Nei, lukter ikke. Han bruker jo bare en bitteliten dært. Ikke en hel håndfull. Hvis man bruker for mye vil det jo bli fett og fælt. Han vasker ikke ut. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nemlig veldig tørt, frizzy, krøllete hår, og hadde håpet at olivenolje kanskje kunne "dempe" håret litt. Det er ikke noe annet som har virket.

Det er jo bare å prøve. Men ta bare bittelitt, så du ikke overdriver. Det blir jo i grunn som annen hårolje. Bruker man for mye, så blir det fett. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et hår som er vanskelig å gre ut. Så når jeg  vasker håret så masserer jeg iblant inn litt olje først. Samtidig tar jeg i sjampo, masserer og skyller ut oljen og sjampoen.  Ved behov tar jeg en ny runde med sjampo i håret og skyller den ut. Avslutter med vanlig balsam. Håret mitt blir faktisk mykere og lettere å gre etterpå. Husk skyll alltid ut oljen med sjampo, ellers blir det forferdelig fettete. Det er veldig viktig. Ved behov tar jeg iblant litt, og kun litt, olje i tuppene  utenom hårvask. Stikkordet her er" litt". 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Kjøp hårolje fra Vatika.

Takk for tips, hvor kjøper jeg det?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips, hvor kjøper jeg det?

Grønnsaksbutikker. Pleier å stå bak kassa eller der hvor de har toalettsaker osv. Jeg har en med kokosnøtt nå.

Husk å vis måtehold. Du skal ha et tynt lag i hendene som du stryker over håret. Tar du for mye blir det fett og glinsende☺

Skrevet

Har prøvd det for å se om det hjalp på hodebunnen min. Jeg har veldig tynt hår og hadde ingen problemer med å få det ut med én vask med en vanlig mengde sjampo.

Nå bruker jeg lakserolje. Den er ganske tykk, men får vasket den ut like lett som olivenolje. 

Har aldri merket at det har luktet etter vask.

AnonymBruker
Skrevet
På 4/14/2017 den 17.34, AnonymBruker skrev:

Har dere prøvd selv? :)

Det er jo fakta. Det trenger ikke inn i håret. Det legger seg som en hinne utpå, og føles glatt. Men sunt for håret? Neh. Går man ut i solsteka med olivenolje i håret vil det jo steke. Og det skal jammen ikke mye til før det blir umulig å vaske ut. Så jeg sparer håret mitt for det tullet, og kurer heller med frisørprodukter en gang i uka. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...