Gå til innhold

Hvor lenge fra SA til EL (og mens)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Jeg hadde en spontanabort som startet med spotting helga 18./19. mars, og begynte å blø for fullt 20. mars. Fikk bekreftet med UL at jeg hadde abortert fullstendig den 31.03. (fikk ikke komme til lege tidligere). Hadde da sluttet å blø dagen før. 

Kan jeg regne en SA som "vanlig" mens slik at jeg burde forvente ny mens ca den 17.04.?

(Beklager detaljer, men..) jeg har mye utflod/slim nå, typisk "EL-slim", men har lest at mye utflod også kan være et graviditetstegn... Hva tror dere er mest sannsynlig, EL nå (nesten en måned etter SA) eller at jeg har IKM rett over helga?

Jeg får aldri positive EL-tester til tross for 2 graviditeter (med påfølgende SA) det siste året. Får heller ikke positive graviditetstester før lenge etter IKM... Så det er ikke mulig å "bare ta en test". 

Anonymkode: bc791...faa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig ulikt fra person til person. Jeg har hatt tidlig sa (uke 6) og fikk mens som normalt 4 uker ish etter sa. 

AnonymBruker
Skrevet

Helt umulig å si. Eggløsning kan komme helt fra like etter SA til mange! uker etter SA. Tenker vel at eggløsning rundt nå gjerne er mer sannsynlig enn mens nå snart men det er bare spekulasjon. Hadde tatt en graviditetstest om ca 2 uker og bare sett hva som skjer inntil da.

Anonymkode: 5a62a...b68

AnonymBruker
Skrevet

Som de over her skriver er det veldig vanskelig å si, da det er helt individuelt. Jeg gikk igjennom en MA i slutten av februar og det tok akkurat 6 uker før jeg fikk mensen tilbake.

Anonymkode: e0c7c...f32

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange uker på vei var du?

Anonymkode: de719...af5

Skrevet

Hadde MA uke 12, fosterdød uke 8. Eggløsning var 3 uker etter alt var ute, mensen kom etter 5 1/2 uke. Håper det sitter neste gang 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde SA i uke 7+1, bl;dde da i 14 dager. Det sies jo at SA dagen er første syklusdag. Så min neste mens kom plutselig på cd19, dvs. EL var på sd 5. Syklusene etter det var av normal lengde.

Anonymkode: d3411...af4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...