Gjest Sugemerke Skrevet 14. april 2017 #21 Del Skrevet 14. april 2017 Ha sukkeret i før eggehvitene blir stive, når eggehvitene skummer. Da har du det i litt etter litt, men før marengsen er stiv. Så relativt kjapt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 14. april 2017 #22 Del Skrevet 14. april 2017 Jeg har aldri latt pavlovabunner stå i ovnen og avkjøle, er det en ting? ikke bruker jeg maizena eller eddik heller, eller måler sukker med skje, men det blir flotte bunner hver eneste gang 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugemerke Skrevet 14. april 2017 #23 Del Skrevet 14. april 2017 11 minutter siden, Ginny skrev: Jeg har aldri latt pavlovabunner stå i ovnen og avkjøle, er det en ting? ikke bruker jeg maizena eller eddik heller, eller måler sukker med skje, men det blir flotte bunner hver eneste gang 😛 Det enkle er ofte det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #24 Del Skrevet 14. april 2017 Det viser seg at det bare er jeg som trodde kornete marengs før steking var unormalt. Har jo hørt/sett at man ikke skal føle sukkeret hvis man tar litt av marengsen mellom fingrene. Fikk egentlig to fine marengsbunner i dag, var bare jeg som fikk litt noia fordi jeg vet at marengs er vanskelig å jobbe med. Tusen takk for alle gode råd! Så blir det pavlova i morgen også TS Anonymkode: 193e7...773 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #25 Del Skrevet 14. april 2017 4 timer siden, Jobbermedbarn skrev: Hm... Jeg har en t-skje hvitvinseddik og 1 t-skje maisenna. 6 eggehvitter. Jeg brukte også elektrisk håndvisp før, ble misslykket noen ganger. Nå har jeg Kenwood major, og nå er det så enkelt og blir alltid bra! Pisker Ca 4-5 minutter til skumtopper og sukkerblandingen en og en spiseskjee, mens jeg pisker kraftig! Ren stålbolle, romtempererte egg! Hmm.. kanskje det er t-skje jeg bruker... Husket kanskje feil. Men jeg også bruker Kenwooden og fra jeg starter å skille egg til den er klar til å sette i ovnen går det no bare 10 min. 4 timer siden, Ginny skrev: Jeg har aldri latt pavlovabunner stå i ovnen og avkjøle, er det en ting? Jeg tar den også ut å setter på benken og lar avkjøle der. Anonymkode: bfe50...ad9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 14. april 2017 #26 Del Skrevet 14. april 2017 Jeg har fått flott marengs ved bruk at melis. Edikk kan brukes i små mengder for at den skal bli en anelse seig, men da en liten teskje og ikke spiseskje. Maizena har jeg aldri brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå