AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #1 Del Skrevet 14. april 2017 Kan noen forklare meg hvorfor First Price appelsinjuice er testtaper i denne testen? http://www.side2.no/helse/denne-appelsinjuicen-br-du-styre-unna/3422834024.html Hvilken appelsinjuice kjøper du? Anonymkode: 087b7...457 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 14. april 2017 #2 Del Skrevet 14. april 2017 Aner ikke. Synes den er god jeg! Drikker sinnsykt mye appelsinjuice, og denne er billig, inneholder mye og er helt grei Kjøper alltid firstprice. Gidder faktisk ikke bruke 40 kroner på 1 liter juice, når jeg kan få 2 liter for 14 kroner 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #3 Del Skrevet 14. april 2017 1 minutt siden, boblevann skrev: Aner ikke. Synes den er god jeg! Drikker sinnsykt mye appelsinjuice, og denne er billig, inneholder mye og er helt grei Kjøper alltid firstprice. Gidder faktisk ikke bruke 40 kroner på 1 liter juice, når jeg kan få 2 liter for 14 kroner Takk for svar Jeg synes også at den er god, og den inneholder 4 kg appelsiner pr 2 liter. Anonymkode: 087b7...457 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gremlin Skrevet 14. april 2017 #4 Del Skrevet 14. april 2017 Tror ikke de testet smak, men næringsinnhold -pluss at de av en eller annen grunn regnet det som negativt at kartongen var stor. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnuskeLuska Skrevet 14. april 2017 #5 Del Skrevet 14. april 2017 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan noen forklare meg hvorfor First Price appelsinjuice er testtaper i denne testen? http://www.side2.no/helse/denne-appelsinjuicen-br-du-styre-unna/3422834024.html Hvilken appelsinjuice kjøper du? Anonymkode: 087b7...457 Det står jo i artikkelen. "Testens taper blir First Price Appelsinjuice laget av konsentrat da denne juicen kommer i testens største kartong på 2 liter og i tillegg inneholder noe flere kilokalorier og mindre C-vitamin enn testvinneren." Det anbefales ikke å drikke mer enn 1dl juice om dagen, derfor kommer first price dårligst ut på grunn av stor pakke (som er unødvendig når man ikke bør drikke så mye juice), det er laget av konsentrat (som betyr at juicen har ført til ekstra utslipp på grunn av transport), den har mange kalorier og lavt innhold av C-vitamin (som er hovedårsaken til å drikke juice). Endret 14. april 2017 av SnuskeLuska 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 14. april 2017 #6 Del Skrevet 14. april 2017 Akkurat nå, Gremlin skrev: Tror ikke de testet smak, men næringsinnhold -pluss at de av en eller annen grunn regnet det som negativt at kartongen var stor. Det kan jo være både positivt og negativt, så merkelig at de tok med det i beregningen... Dersom noen bare drikker juice på lørdager, er det jo dumt med så store kartonger.. Men for meg som drikker 3-4 glass hver eneste dag er jo stor kartong et kjempepluss! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gremlin Skrevet 14. april 2017 #7 Del Skrevet 14. april 2017 Akkurat nå, boblevann skrev: Det kan jo være både positivt og negativt, så merkelig at de tok med det i beregningen... Dersom noen bare drikker juice på lørdager, er det jo dumt med så store kartonger.. Men for meg som drikker 3-4 glass hver eneste dag er jo stor kartong et kjempepluss! Ja, jeg tror poenget var at man ikke burde drikke mye juice, og at det derfor er negativt med stor kartong. Drikker mye appelsinjuice selv, så for meg er det bare et pluss at kartongen er stor. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #8 Del Skrevet 14. april 2017 Stor kartong = konsentrat tenker jeg. Da er den beregnet å skulle holde en stund... Anonymkode: bd80b...13c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #9 Del Skrevet 14. april 2017 Takk for svar @Gremlin og @SnuskeLuska og @boblevann og AB 13c Jeg greier ikke å konsentrere meg nok til å lese artikkelen i linken. Takk for hjelpen alle sammen Anonymkode: 087b7...457 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #10 Del Skrevet 14. april 2017 4 minutter siden, SnuskeLuska skrev: Det står jo i artikkelen. "Testens taper blir First Price Appelsinjuice laget av konsentrat da denne juicen kommer i testens største kartong på 2 liter og i tillegg inneholder noe flere kilokalorier og mindre C-vitamin enn testvinneren." Det anbefales ikke å drikke mer enn 1dl juice om dagen, derfor kommer first price dårligst ut på grunn av stor pakke (som er unødvendig når man ikke bør drikke så mye juice), det er laget av konsentrat (som betyr at juicen har ført til ekstra utslipp på grunn av transport), den har mange kalorier og lavt innhold av C-vitamin (som er hovedårsaken til å drikke juice). Det er vel motsatt? Konsentrat er billigere å transportere (og dermed mer miljøvennlig med tanke på transporten), men juicen er mindre fersk. Uten at jeg er sikker på hvor viktig det er for næringsinnholdet, men det påvirker nok smaken litt. Anonymkode: 25a29...7dc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnuskeLuska Skrevet 14. april 2017 #11 Del Skrevet 14. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er vel motsatt? Konsentrat er billigere å transportere (og dermed mer miljøvennlig med tanke på transporten), men juicen er mindre fersk. Uten at jeg er sikker på hvor viktig det er for næringsinnholdet, men det påvirker nok smaken litt. Anonymkode: 25a29...7dc Fersk juice lages som regel lokalt og fører ikke til like store utslipp i forbindelse med transport. Å fjerne vannet før transport for så å tilføre vann igjen før juicen skal pakkes er også overforbruk siden vannet som trekkes FRA juicen ikke brukes til noe annet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #12 Del Skrevet 14. april 2017 Les vurderingen så ser du at den taper på kalorier og c vitamininnhold. Drikk hva du vil, men juice er jeg blitt "fin på" ogmsparer ikke penger på lengr. Smakene er veldig forskjellige det samme er innholdet. Akkurat nå bruker vi juicen fra Rema i firkantede kartonger. 2 minutter siden, SnuskeLuska skrev: Fersk juice lages som regel lokalt og fører ikke til like store utslipp i forbindelse med transport. Å fjerne vannet før transport for så å tilføre vann igjen før juicen skal pakkes er også overforbruk siden vannet som trekkes FRA juicen ikke brukes til noe annet. Det stemmer skjelden. Anonymkode: a52c3...9b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 14. april 2017 #13 Del Skrevet 14. april 2017 (endret) 17 minutter siden, SnuskeLuska skrev: Fersk juice lages som regel lokalt Både fersk jus og konsentrat produseres lokalt. Så transporteres den til Norge. Hva tror du er enklest å transportere, 1000 liter jus eller 200 lliter konsentrat? Endret 14. april 2017 av Vox_populi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #14 Del Skrevet 14. april 2017 51 minutter siden, SnuskeLuska skrev: Fersk juice lages som regel lokalt og fører ikke til like store utslipp i forbindelse med transport. Å fjerne vannet før transport for så å tilføre vann igjen før juicen skal pakkes er også overforbruk siden vannet som trekkes FRA juicen ikke brukes til noe annet. Hva mener du med lokalt her? Lokalt der appelsinene vokser, eller lokalt der juicen drikkes? Uansett får jeg det ikke til å stemme i det hele tatt at fersk juice skal gi mindre transportutslipp. Jeg peker til innlegget fra @Vox_populi under, og min kommentar til det. 31 minutter siden, Vox_populi skrev: Både fersk jus og konsentrat produseres lokalt. Så transporteres den til Norge. Hva tror du er enklest å transportere, 1000 liter jus eller 200 lliter konsentrat? Eller om den ferske juicen presses der den drikkes: 2000 kg appelsiner ... Anonymkode: 25a29...7dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #15 Del Skrevet 14. april 2017 Jeg kjøper kun Sunniva og Cevita, syns den smaker best. Drikker max 1 L i uken da juice er fult av sukker og tærer på tennene. Anonymkode: b222a...514 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #16 Del Skrevet 14. april 2017 Jeg drikker ikke så mye juice egentlig men hender jeg kjøper en literskartong om lysten plutselig skulle inntreffe. Da er det enten Nen appelsinjuice fra Rema fordi den er veldig billig eller Tropicana om jeg skal slå på stortromma. Anonymkode: 85570...bc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #17 Del Skrevet 14. april 2017 Er såpass snobbete at jeg bare drikker juice som ikke er fra konsentrat. Anonymkode: c72cd...dc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L'amie Skrevet 14. april 2017 #18 Del Skrevet 14. april 2017 Når det gjelder transport; Ved konsentrat kan man transportere mer, enn man ville gjort. I Norge produseres vel ikke appelsinjuice av lokale ingredienser. Ergo er det best å kjøpe fersk eplejuice som er produsert i Norge, mens appelsinjuice bør være fra konsentrat (med tanke på miljøvennlighet/transport). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #19 Del Skrevet 14. april 2017 Hos meg er First Price testvinneren her! Sammen med den på Europris. Taperen er den billigste på literkartong på Rema 1000. Det er ren batterisyre... Anonymkode: 46bec...c75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #20 Del Skrevet 14. april 2017 Konsentrat også er det jo funnet spor av plast maaange ganger i juicer fra first price, kanskje det gjør at de trekker ned? Anonymkode: c2ae1...6ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå