Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal levere bachelor i mai, og føler at jeg henger skikkelig etter. Har en dårlig periode nå med PMS fra helvete - klarer ikke samle tankene og produsere noe fornuftig uansett hvor hardt jeg prøver. Så da sitter jeg her da, griner og hyperventilerer og føler meg som en dritt. Jeg burde vel bare lagt bort arbeidet og gjort noe annet, men jeg føler at jeg MÅ jobbe nå hvis jeg skal rekke fristen. Har veiledning med lærer etter påske, men jeg står helt fast NÅ. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, kanskje noen har trøstende ord å by på? :icon_frown:

Hilsen sliten og stressa student.

Anonymkode: 45ab5...5c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av! det ordner seg! 

Det første du skal begynne med er å puste med magen, og så skal du begynne å spise sunt mao masse grønsaker ol hver dag. Det får du energi av. Drikk vann, mindre kaffe! 

Gå tur. Ut med deg. Ikke sitt inne å frik ut. Viste du at frisk luft og natur gjør oss mer kreative? Og at mange genier gjennom historien har gått turer med sine studenter mens de underviste nettop fordi vi tenker bedre da?

Slapp av, snakk med læreren din etter påsken. Da får du hjelp. men nå skal du gjøre det du kan for å få det bra. 

Og pust. :)

Anonymkode: ad7b4...842

AnonymBruker
Skrevet

Det ordner seg. Jeg skrev bacheloren på under en uke, fikk A. Pust med magen, du rekker dette fint, jeg har troen på deg :)

Anonymkode: 77fab...af9

Skrevet

Ta med deg en notatblokk og kom deg ut. 

Gå en lang tur, kanskje sammen med noen som har kunnskap om faget. Tenk igjennom og noter ned ideer. 

Hva slags tema eller fag er det? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det helt jævlig da jeg skrev bacheloren min. Fikk mange tips,  men det var kun en ting som gjorde at jeg fikk kontroll,  ble ferdig og faktisk gjorde det bra.  Tipset er: skriv. Tving deg selv til å skrive.  Drit i om det er godt nok. Drit i om det blir med i det endelige resultatet. Bare skriv. Ikke tenk for mye på helheten,  bare skriv. Etterhvert vil du få noe du kan bruke.  Det kan være dårlig,  men drit i det. Du kan fikse det siden.  

Dette hjalp meg enormt. 

Du fikser dette! 

Anonymkode: 65556...3bc

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde det helt jævlig da jeg skrev bacheloren min. Fikk mange tips,  men det var kun en ting som gjorde at jeg fikk kontroll,  ble ferdig og faktisk gjorde det bra.  Tipset er: skriv. Tving deg selv til å skrive.  Drit i om det er godt nok. Drit i om det blir med i det endelige resultatet. Bare skriv. Ikke tenk for mye på helheten,  bare skriv. Etterhvert vil du få noe du kan bruke.  Det kan være dårlig,  men drit i det. Du kan fikse det siden.  

Dette hjalp meg enormt. 

Du fikser dette! 

Anonymkode: 65556...3bc

Jeg er enig i at skriv alt som er relevant innenfor tema, overskrifter, deloverskrifter. Skriv alt du kommer over. På et eller annet tidspunkt vil du finne ut at du har dobbel så mange ord enn det som er tillatt, da er det på tide å snevre det inn. Forkort setningene, si det du har brukt fem setninger på, på to setninger. Bruk ord som passer i en formell oppgave.

Når det gjelder selve temaet, bruk brainmap, punktvis etterhvert som du kommer på ting. 

Jeg brukt en slik brainmap kun en gang ila min bachelor utdannelse, siste gang, og fikk min beste karakter ila de tre årene. Angret på at jeg ikke tenkte på det tidligere ila de årene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...