Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest BlandaDrops
Skrevet

Har noen prøvd brasiliansk voksing hjemme og isåfall hvilken veet bør jeg velge og hva bør forberedes før og i forbindelse med voksing?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

May the force be with you. 

Anonymkode: 979f3...ab7

• Liker 3
Gjest førstedamen
Skrevet (endret)

Nei,  ikke gjør dette hjemme med mindre du har 4 armer tilgjengelig. 

Endret av førstedamen
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker veet voksstrips. De rosa. Det tar veldig godt tak i småhår. Skrubber litt dagen i forveien. Også må håret trimmes litt før så de ikke er alt for lange. Jeg lar de være omtrentilig 3-4mm. Også rydder jeg opp med en epilator og pinsett etterpå. Funker fint. Tar omtrentlig en halvtime vil jeg tro. Bruker sånn steriliserende gel etterpå som er anbefalt for dette. Fra RFSU.

Anonymkode: f45ff...230

Skrevet

Det er meget vanskelig og få til en god brazilian hjemme. Da er epilator et bedre valg for å fjerne hårene med roten. Du risikerer brannsår på de mest imtime stedene av kroppen din. Ikke verdt det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker veet voksstrips. De rosa. Det tar veldig godt tak i småhår. Skrubber litt dagen i forveien. Også må håret trimmes litt før så de ikke er alt for lange. Jeg lar de være omtrentilig 3-4mm. Også rydder jeg opp med en epilator og pinsett etterpå. Funker fint. Tar omtrentlig en halvtime vil jeg tro. Bruker sånn steriliserende gel etterpå som er anbefalt for dette. Fra RFSU.

Og pass på å holde huden stram. Ellers kan det komme blåmerker.

Gjest BlandaDrops
Skrevet (endret)

Hvordan er hjemme-brasiliansk i forhold til epilator ?

Har vurdert det også men har hørt så mye fælt om epilering av underlivet...

Til nå har jeg enten barbert eller blitt vokset i salong, men synes det er kjedelige penger å bruke hver tredje uke liksom...

Endret av BlandaDrops
Gjest BlandaDrops
Skrevet

Epilator er på vei i posten...

Kjenner jeg gruer meg for å si det mildt :(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker sukker voks, fungerer egentlig veldig fint :) Har aldri prøvd vanlig voks, men det skal visstnok være vondere. Epilator gjør VONDT! Klarer ikke engang bikinilinjen med det torturredskapet. Beina kan trenes opp til å tåle smerten, men ellers har jeg gitt opp. 

Anonymkode: 4fdc2...e34

Gjest BlandaDrops
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker sukker voks, fungerer egentlig veldig fint :) Har aldri prøvd vanlig voks, men det skal visstnok være vondere. Epilator gjør VONDT! Klarer ikke engang bikinilinjen med det torturredskapet. Beina kan trenes opp til å tåle smerten, men ellers har jeg gitt opp. 

Anonymkode: 4fdc2...e34

Å jeg planlegger å epilere musa...

:grine:

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, BlandaDrops skrev:

Å jeg planlegger å epilere musa...

:grine:

Jeg ville nok heller returnert epilatoren og kjøpt sånn laserfjerningsaparat :P

Anonymkode: f7dd6...14a

Gjest BlandaDrops
Skrevet (endret)
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville nok heller returnert epilatoren og kjøpt sånn laserfjerningsaparat :P

Anonymkode: f7dd6...14a

Skulle jeg gjerne ha gjort, men de apparatene koster jo 3 lapper :(

Sparer uansett på å epilere alt unntatt underlivet og heller vokse meg der nede på salong.

Endret av BlandaDrops
Skrevet

Når du finner teknikken med epilatoren er det ikke noe problem og fjerne håret i underlivet med en slik. Og du er garantert trygg for både blåmerken, brannsår, kutt og avrevet hud. 

Også gjelder det å ikke ase seg opp i forkant.

Gjest BlandaDrops
Skrevet (endret)
9 timer siden, Antoinette skrev:

Når du finner teknikken med epilatoren er det ikke noe problem og fjerne håret i underlivet med en slik. Og du er garantert trygg for både blåmerken, brannsår, kutt og avrevet hud. 

Også gjelder det å ikke ase seg opp i forkant.

Jeg har heldigvis ganske høy smerteterskel så gir torturredskapet en sjanse nedentil før jeg eventuelt gir opp. Er egentlig veldig fornøyd med den brasilianske jeg får på salongen, men er så lei av å betale tusenvis av kroner i året bare for å være myk...

Endret av BlandaDrops

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...