Gå til innhold

Skap Nudist

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fant ikke helt ut hvilkrn kategori denne hørte til, så poster her.

Jeg har alltid likt følelsen av det og være naken. Sover alltid uten klær, noe som bedrer nattesøvnen betraktelig.

Har veldig lyst til og både ligge ute og sole meg, og ta ett nakenbad. Men har aldri funnet et sted som egner seg for dette.

Har derfor vurdert og besøke en nudiststrand som jeg kan gjøre dette på. Men har alltid drøya det til neste år...

Igrunn så kan jeg ikke forstå hvorfor vi mennesker skal være så sjenerte når det kommer til at vi må skjule skjønnsorganet for andre personer.

Så derfor irriterer det meg mye at jeg får angst av og dra til en slik strand.

Har en normal slank kropp, og normal størelse på penis. så det er ikke noe av problemet igrunn. 

Det jeg er litt skeptisk på er forsåvidt en liten ting. Jeg barberer meg aldri verken rundt penis eller rundt pungen, da jeg syns det er mest komfortabelt.

Er gutter som regel barberte på en nudiststrand? Og hvordan vil dem evt reagere på at jeg kommer ubarbert?

Hvilken aldersgruppe er hovedsaklig det?

Syns også det er ekstra skummelt at om jeg drar så kommer jeg til og dra dit alene.

Noen ideer på hva jeg kan gjøre for og kvitte meg med angsten?

Så et litt vanskelige spørsmål.

Hvordan kan jeg fortelle noen i min nærmeste familie, og evt venner at jeg er en nudist?  Og syns dere det er ekkelt om noen i familien ser meg naken i nærmeste framtid?

Dette har vært en problemstilling i noen år nå, så håper på gode svar!

Anonymkode: adebd...922

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker på hvordan man skal skape en nudist?

Anonymkode: e2b12...ec7

• Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

Hahaha overskriften din! Å skape en nudist! Jaja det er jo det du vil!

Bare gå på stranda du, hva er du redd for? Det er vel en veldig liten sjanse for at familien din også er der, du hadde vel skjønt det om noen av dem var nudister? Og uansett om de også er nudister så er vel sjansen liten for at dere alle bestemmer dere for å gå på nudiststrand samme dag!

Kanskje du heller skal holde deg til sånne strender i utlandet, da reduserer du sjansen for å møte noen du kjenner.

Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er gutter som regel barberte på en nudiststrand? Og hvordan vil dem evt reagere på at jeg kommer ubarbert?

De fleste trimmer i det minste. Vi lever ikke på 70- tallet lengre nå. Fullt utvokst nedentil er både ustelt og nasty. Det gjelder begge kjønn. Når du absolutt må gå naken kan du i det minste gjør en innsats for å se litt fresh ut. 

Hvordan kan jeg fortelle noen i min nærmeste familie, og evt venner at jeg er en nudist?  Og syns dere det er ekkelt om noen i familien ser meg naken i nærmeste framtid?

Hvorfor må du fortelle noe som helst? Det jeg synes kan være ekkelt med nudister er det at noen av dem skal påtvinge sine meninger om emnet på andre og gjerne påstå at vi er snerpete, fisefine, undertrykket av samfunnets normer og forventninger etc. 

Endret av Antoinette
Skrevet

Jeg liker å være naken hjemme, men foretrekker bikini på stranden. Men jeg har vært på strender hvor både nudister og oss som foretrekker badetøy. Og man ser folk i alle mulige former som på andre stender, kan ikke si at jeg har studert intimfriseringen til nudistene, men tipper at det er de som lar alt gro og de som stusser eller barberer alt bort. Men jeg tenker det kan være en fordel å ha litt hår når man skal være helt naken, du må bare huske å smøre deg med solkrem over alt, ett brent kjønnsorgan må være utrolig vondt.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Antoinette skrev:

Litt stusser jeg den jo😶. Men må si at jeg syntes at det å ikke ha noe hår nedentil, ser for meg veldig rart ut 🙄.

Det er ikke slik at jeg absolutt må fortelle det til noen. Men vil ikke akkuratt holde det hemmelig for alle at jeg drar på en nudiststrand. Litt kjipt lyve om hva man eventuelt har gjort halve dagen.

1 time siden, Elliespelli skrev:

Jeg liker å være naken hjemme, men foretrekker bikini på stranden. Men jeg har vært på strender hvor både nudister og oss som foretrekker badetøy. Og man ser folk i alle mulige former som på andre stender, kan ikke si at jeg har studert intimfriseringen til nudistene, men tipper at det er de som lar alt gro og de som stusser eller barberer alt bort. Men jeg tenker det kan være en fordel å ha litt hår når man skal være helt naken, du må bare huske å smøre deg med solkrem over alt, ett brent kjønnsorgan må være utrolig vondt.

Så gøy :). Er det rundt i huset du liker og være naken? 

Hvordan var det å være på en slik strand?  Blir det til at folk kan stirre litt ekstra på de som velger og være nakne 😶🙄? 

En slik strand tror jeg kunne passet bra, så hadde jeg ikke følt presset med og kle av meg alt den første dagen 😏.

Hehe takk for tipset, ja tror det er lurt og smøre seg godt der nede også 😏.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt stusser jeg den jo😶. Men må si at jeg syntes at det å ikke ha noe hår nedentil, ser for meg veldig rart ut 🙄.

Det er ikke slik at jeg absolutt må fortelle det til noen. Men vil ikke akkuratt holde det hemmelig for alle at jeg drar på en nudiststrand. Litt kjipt lyve om hva man eventuelt har gjort halve dagen.

Det er 2017, ingen synes det er rart med veltrimmede eller barberte menn. 

Du kan vel bare si at du har vært på stranden. Men det virker som om du er ekstremt opptatt av at ALLE skal vite at du er nudist. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du leser engang til så står det at "JEG" syns det ser rart ut. 

Var da voldsomt til angrep du gikk på meg. Hva så om jeg vil at dem skal vite det? 

Bedre for meg at dem vet jeg drar på en nudiststrand, enn at jeg må bortforklare til alle jeg kjenner om hvorfor jeg ikke kan ta dem med?

Skrevet (endret)
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så gøy :). Er det rundt i huset du liker og være naken? 

Hvordan var det å være på en slik strand?  Blir det til at folk kan stirre litt ekstra på de som velger og være nakne 😶🙄? 

En slik strand tror jeg kunne passet bra, så hadde jeg ikke følt presset med og kle av meg alt den første dagen 😏.

Hehe takk for tipset, ja tror det er lurt og smøre seg godt der nede også 😏.

Ja, tar persiennene ned å rusler rundt naken. Har bare ett pledd eller tar på meg truse når jeg skal sitte på møblene. Og om vi (jeg og kjæresten) er på en privat strand eller på hytte så soler jeg meg gjerne naken. 

Angående familie så trenger du jo kun å informere om at det er nudiststrand du er på om de skal være med.

Og joda, det er nok noen som gløtter litt ekstra. Men jeg har ikke merket noe til det, men jeg er jo "påkledd", men de som er på slike strender har som regel ett avslappet forhold til kropp. Men vet at på nudiststrender så blir folk som kun er der for å se på eller ta bilder av nakne mennesker bedt om å dra. For slik oppførsel er ikke akseptert. 

Endret av Elliespelli
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fant ikke helt ut hvilkrn kategori denne hørte til, så poster her.

Jeg har alltid likt følelsen av det og være naken. Sover alltid uten klær, noe som bedrer nattesøvnen betraktelig.

Har veldig lyst til og både ligge ute og sole meg, og ta ett nakenbad. Men har aldri funnet et sted som egner seg for dette.

Har derfor vurdert og besøke en nudiststrand som jeg kan gjøre dette på. Men har alltid drøya det til neste år...

Igrunn så kan jeg ikke forstå hvorfor vi mennesker skal være så sjenerte når det kommer til at vi må skjule skjønnsorganet for andre personer.

Så derfor irriterer det meg mye at jeg får angst av og dra til en slik strand.

Har en normal slank kropp, og normal størelse på penis. så det er ikke noe av problemet igrunn. 

Det jeg er litt skeptisk på er forsåvidt en liten ting. Jeg barberer meg aldri verken rundt penis eller rundt pungen, da jeg syns det er mest komfortabelt.

Hvilken aldersgruppe er hovedsaklig det?

Syns også det er ekstra skummelt at om jeg drar så kommer jeg til og dra dit alene.

Noen ideer på hva jeg kan gjøre for og kvitte meg med angsten?

Så et litt vanskelige spørsmål.

Jeg synes det er trist at noe i utgangspunktet så harmløst som å være naken skal bli en så enorm sak - takket være kroppsfiendtlige puritaneres historiske krav på å tyrannisere hele befolkningen til å underkaste seg deres negative normer.

Det verste er at vi har beveget oss i feil retning den korte tiden jeg har vandret på jorden. Da jeg gikk på skolen var det ingen som hadde hørt ordet «nakendusjing», det var en selvfølge at man dusjet naken etter gymmen og at man så mennesker av eget kjønn naken i ulike situasjoner - at nakenhet ikke var forbeholdt bilder på Internett. Jeg kommer ikke fra en naturistfamilie, men det var likevel greit at man badet naken på hytta eller på båttur, altså i settinger der man ikke befant seg på en offentlig tekstilstrand. Men norsk kultur er under press og vi er en nasjon med et stort mindreverdighetskompleks og en dypt provinsiell tendens til å adoptere negative impulser fra mer selvsikre og brautende kulturer - i dette tilfellet både fra religiøst funderte innvandrerkulturer og populærkultur fra et mer kroppsfiendtlig land på den andre siden av Atlanterhavet. 

Jeg synes du burde kunne sole deg og bade naken uten at det skal være noen big deal. Og om du velger å beholde håret er det din sak, du skal ikke trenge å be andre om lov til å velge din stil. At mange vil foretrekke trimmet kjønnshår eller helt barberte kjønn er ikke det samme som at du må følge deres råd. Du velger selv hva du skal gjøre med kjønnshåret, det er helt feil innstilling når noen føler seg berettiget til å kreve å skånes for å se noe de ikke liker. Hvis alle skulle ha samme rett ville det blitt fullt kaos, da ville jeg også kunne kreve å skånes for å se de konservative slik de går kledd. Friheten i et fritt samfunn er friheten til å velge sin vei, ikke frihet fra å se andre velge sin. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 14.4.2017 den 12.07, Antoinette skrev:

De fleste trimmer i det minste. Vi lever ikke på 70- tallet lengre nå. Fullt utvokst nedentil er både ustelt og nasty. Det gjelder begge kjønn. Når du absolutt må gå naken kan du i det minste gjør en innsats for å se litt fresh ut. 

Hvorfor må du fortelle noe som helst? Det jeg synes kan være ekkelt med nudister er det at noen av dem skal påtvinge sine meninger om emnet på andre og gjerne påstå at vi er snerpete, fisefine, undertrykket av samfunnets normer og forventninger etc. 

Tja, Antoinette, her er du rimelig selvmotsigende, på denne ene siden liker du ikke at noen påtvinger andre sine meninger samtidig som du forteller hvordan man skal være barbert.

En viktig del av naturistkulturen er en aksept av alle typer kropper. På en naturiststrand kan du møte alle typer kropper fra de tynne til svært tykke, gamle og unge, stygge og pene. Du kan møte folk med hudsykdommer som gir store flekker og kvinner med bare et bryst. Det er mennesker som aviker mye fra modellidealene og som foretrekker naturiststrender fremfor tekstilstrendene. Kroppsaksept er en vesentlig del av kulturen.

Dermed er det helt feil å spørre om man skal være barbert eller ikke, om man skal ha piercing eller ikke, om man skal være tykke eller tynn o.s.v. På en naturiststrand så kommer man som man er.

Selv om man ikke barberer seg før man går på en naturiststrand så gjenspeiler det selvfølgelig moter i samfunnet ellers. Yngre er ofte mere barbert enn eldre, homoer oftere enn heteroer. Men det er mange yngre også som ikke er barbert. Naturisme er et opprør mot kulturelle regler også mot regler om hvordan man skal pynte kroppen.

TS, du er også opptatt av penisstørrelse. Det er virkelig ikke noe du skal bry deg om. En penis varierer ganske mye i størrelse og nøyaktig hvor du er på skalaen når du er på stranda er rimelig uviktig. Men når du er opptatt av det så virker det som om du er litt opptatt av å vise deg frem i forhold til sjekking etc. Da har du nok et litt feil utgangspunkt for å besøke en naturiststrand. De som går ofte på naturiststrender har et forholdsvis avseksualisert forhold til det hele og har naturlig mindre peniser på stranda er de som er mindre erfarne.

Anonymkode: 3a851...d95

• Liker 2
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du synes det er "flaut", å prøve i norge, er det bare å ta seg en tur til kanariøyene f.eks lanzarote. Her er det mulig å bade og sole seg naken på alle strender. Vil nok få et par blikk om du ligger i blanke messingen, på strendene langs promenaden, men alle andre strender er det mulig, og det skjer. Fordelen med dette, er at du kan begynne med shorts, så er det bare å fjerne den, når du føler det komfortabelt. Ingen kjenner deg, og du kan ta det i ditt tempo. :)

Både bader og soler meg naken i syden, samme gjør dama, men ingen av oss har interesse av å fortelle dette til familie osv, hvorfor skulle vi det? Er helt naturlig og absolutt ingen "big deal".

M35

Anonymkode: 95b16...0ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er egentlig vanligere å ikke være barbert på naturiststranda. Så det skal du ikke tenke på. 

Det med familie og venner blir litt snål problemstilling, jeg pleier å si at jeg har vært på stranda, ser ingen grunn til å spesifisere hvilken strand. Hvis noen spør hvor sier jeg hvor jeg har vært, og hvis jeg sier akkurat Huk hender det noen spør om det er nakenstranda, siden den er ganske kjent, og da svarer jeg ja. Så spør de om det var varmt i vannet, og om jeg var der sammen med noen de kjenner, og om det var hyggelig. Ingen som gjør noe nummer ut av det. Sier jeg en annen strand får jeg gjerne spørsmål om hvor det er, om det er fint der og hvordan man reiser dit. 

Anonymkode: e9ba5...211

• Liker 3
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke "problemet".  Er da bare å reise på en nakenstrand, trekke ned buksa, å bli brun. Spør noen om hvor du har vært, så må du ikke nødvendigvis fortelle bestemor at du har ligget naken ute. De fleste andre vil nok ikke bry seg så mye.  Men noen vil kanskje spørre om å få bli med.

Anonymkode: 937cc...dc1

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

På nudiststrendertrenger en liten grunn til å bekymre seg for eget utseende. Her er det kroppslig mangfold som gjelder både med tanke på alder, størrelse og fitness. 

Min erfaring er at det er en lax stemning og lite stirring.

Jeg vil anbefale deg å manne deg opp og gå på en strand. Når du har gjort det et par gamger, vil det falle baturlig å nevne det for et par venner. Lite å stresse med

Jeg vet ikke hvor du bor, men mange steder finnes det områder ved vann og sjø hvor det er "greit" å være både naken og påkledd. Detter er ofte steder som er litt vekk fra parkering og som ikke er så barnevennlige. Vet du om et slikt sted, så reis dit, da trenger du ikke kle av deg med én gang. Bare ikke bli en slik som labber rundt påkledd og glanende. Det blir aldri satt pris på! Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...