Gå til innhold

Er redd for at datteren dater tyrker.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en datter på 23. Som har vært ute å reist mye ifht jobben, hvor hun fortalte meg at hun hadde møtt en tyrker. Hun har sagt hun har følelser for ham bare, men ikke har tenkt å gå videre nødvendigvis. Men jeg liker ikke tanken på at hun kan ombestemme seg og vli blind. Jeg vet de har litt kontakt på facebook. De møttes ikke på et feriested, så han er ikke en av disse bartenderne som har det som jobb å flørte med kvinner.  Men jeg er skeptisk, jeg er redd for kvinnesynet. Hun har aldri hatt kjæreste, men hun har datet og vært ulykkelig forelsket siden hun har hatt en del psykiske problemer tidligere og hatt vanskelig for å tro/tørre å gå inn i forhold fordi hun er redd for utroskap, at det en gang skal ende. 

Hun sa at det kom veldig uventet, men at det startet med at han ville bli bedre kjent. Hun sa at hun hadde avvist ham på n høffelig måte, men jeg føler hun skjuler at hun egentlig har truffet ham utenom jobben. Hun har sagt at jeg ikke skal bekymre meg, at ikke alle muslimer er kvinnehatere og at hun ikke føler at han er et dårlig menneske. Han er visst veldig opptatt av familie, spiser ikke svin og drikker ikke alkohol. De er på samme alder. Han er 2 år eldre. 

Jeg mener ikke å være rasistisk her. Men jeg klarer bare ikke å ha noen positive følelser ang muslimske menn. Jeg måtte ringe klarsynt for å få et bilde av dette. Jeg tror ikke blindt på de, men når ting blir for vanskelig så har jeg pleid å gjøre det. Hun sa at ønsket hans var tosidig. At han hadde ekte følelser, men at han også ønsket seg til  Norge. 

Nå er ikke dette første gangen hun forelsker seg i "feil" mann og jeg sier ikke at jeg er perfekt. Jeg hadde aldri blitt sammen med min eksmann dersom jeg hadde visst hvilke traumer han skulle påføre barna mine. Hun er egentlig fornuftig av seg, hun kuttet jo ut den forrige mannen fordi han var rusmisbruker. Hun skjønte til slutt at det ikke ville funke. Deretter datet hun lenge en jeg syntes virket helt perfekt. Han tar studier, er en veldig stabil person, men måtte flytte pga studiesituasjonen. Så følelsene gikk vel bare bort for begge. 

Er det noen her som kan gi noen råd, slik at jeg får henne til å forstå at hun bare burde kutte ut kontakten med denne mannen? 

Anonymkode: 4494f...276

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har aldri hatt kjæreste, skriver du, men "deitet lenge" både en rusmisbruker og en oppegående student? Hva er forskjellen?

Mitt beste råd er å sende tyrkeren litt info om at hun ikke er så uskyldsrein som hu sikkert utgir seg som......

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver at du ikke mener å være rasist, men utrykker noe annet. Du lar ditt syn på en hel gruppe farge ditt syn på denne ene. 

Din datter er voksen og må få ta egne valg. Hun må også gjøre egne feil. Hun har tidligere vist at hun kan ta gode valg - ved å gjøre det slutt med han som er rusmisbruker. 

La henne være støtt henne hvis hun skulle trenge det og vær glad på hennes vegne. 

Anonymkode: e744e...6fe

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du måtte ringe en klarsynt... Det var nyttige kroner brukt, siden du nå spør her? 

Den setningen sa dessverre for mye om din dømmekraft. Her er et gratis råd: ikke ring synske igjen. Det koster og er ikke reellt. 

Din datters dømmekraft er trolig bedre enn din. 

Anonymkode: 94165...561

• Liker 13
Skrevet

Hun er en voksen kvinne som bør finne ut av følelsene sine selv. Ikke alle tyrkere er strenge muslimer. De jeg kjenner, bruker ikke hijab eller går i moskeen.

Selv om jeg selv har dårlig erfaring med en tyrker, så dømmer ikke jeg hele Tyrkia for det.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bry deg. Hun er over 18

Anonymkode: 306e9...c1f

AnonymBruker
Skrevet

Du måtte ringe klarsynt, hvordan tror du det menneske kan fortelle deg noe som helst. De er bare gode menneske kjennere, som finner på det du ofte vil og forventer og høre.

Synes det høres ut som datteren din er fornuftig, hun sluttet jo å date den narkomane. Og er hun redd for å gå inn i forhold, så er man gjerne litt mer skeptisk til å gå inn i forhold, med en som bor i et annet land.

Anonymkode: c1a38...6af

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Hurepoix skrev:

Hun har aldri hatt kjæreste, skriver du, men "deitet lenge" både en rusmisbruker og en oppegående student? Hva er forskjellen?

Mitt beste råd er å sende tyrkeren litt info om at hun ikke er så uskyldsrein som hu sikkert utgir seg som......

:klaske:

Anonymkode: a0522...d35

Gjest antbug
Skrevet

Jeg skjønner at du er litt bekymret. Hvis hun tidligere har datet en rusmisbruker er kanskje ikke dømmekraften hennes den aller beste, men siden hun er voksen kan du vel ikke gjøre så mye mer enn å oppfordre henne til å ta det med ro og bruke fornuften. 

Skrevet

Altså:

-Datteren din er over 18, dermed myndig og bestemmer over sitt eget liv. Dette inkluderer hvem hun ønsker å date.

-Du er redd for at datteren din har dårlig dømmekraft, og vil beskytte henne.

-Du sier du ringer en klarsynt for å finne ut av ting. Det er ikke akkurat tegn på god dømmekraft, heller tvert imot.

La datteren din leve sitt eget liv, du. Det går nok bra.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok bare en fase. Ei jeg kjenner datet også en tyrker, men det gikk jo selvsagt ikke mer når hun fant ut at han skulle gifte seg med kusinen sin..

Anonymkode: 2cf61...8f8

AnonymBruker
Skrevet

Muslim?

De færreste tyrkere er praktiserende muslimer

Anonymkode: d4483...4ba

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke første gang hun blir sammen med feil mann. Må være så godt å ha en overhysterisk mor som bestemmer hva som er feil og ikke feil for datteren.

Anonymkode: 4a69a...153

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for diskrimminerende innlegg, og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har større fordommer mot folk som

ringer klarsynte om slike ting enn om

tyrkiske menn. Hva så om de blir sammen? Det er da fortsatt mulighet for retrett skulle han vise seg å oppfylle dine fordommer. 

Anonymkode: 04247...241

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, sommermor skrev:

De jeg kjenner, bruker ikke hijab eller går i moskeen.

Selv om jeg selv har dårlig erfaring med en tyrker, så dømmer ikke jeg hele Tyrkia for det.

Ønsker du å få tildelt en pris for dette? 😱

Kan ikke vi som liker å dømme og generalisere få lov til det da?! 🙋🏻

Anonymkode: e80e7...b7d

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke første gang hun blir sammen med feil mann. Må være så godt å ha en overhysterisk mor som bestemmer hva som er feil og ikke feil for datteren.

Anonymkode: 4a69a...153

Enhver må da få ha sine meninger? 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker du å få tildelt en pris for dette? 😱

Kan ikke vi som liker å dømme og generalisere få lov til det da?! 🙋🏻

Døm i veg for min del. Jeg ville bare si hvordan muslimer i Tyrkia kan være.

AnonymBruker
Skrevet

Tyrkere er jo muslimer og liker gamle Ottomandke riket, liker ikke EU og kvinner og barn er svake og ofte undertrykt. 

Forstår godt at foreldrene er skeptiske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...