Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Adoptere hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lenge vurdert å skaffe meg en hund. Jeg brenner veldig for hjemløse dyr og dyrevelferd og ønsker dermed å adoptere fremfor å kjøpe en valp. Jeg har vokst opp med hund, men hun hadde vi fra hun var valp og alle jeg kjenner har også skaffet seg hunder fra valpestadiet. Derfor tenkte jeg jeg skulle høre litt hvilke erfaringer folk har med det å adoptere. Adopterte dere privat gjennom forrige eiere eller gikk dere gjennom en organisasjon? Jeg har vært innom en del sider til ulike organisasjoner og på meg virker det som en del ikke adopterer ut til folk som ikke bor i nærheten. Stemmer dette? Jeg har også inntrykk av at veldig stor andel av hunder som omplasseres har seperasjonsangst og/eller kan ikke ha nær omgang med barn. Jeg er singel og har ikke planer om å få barn så det siste er i utgangspunktet ikke så farlig, men jeg har tantebarn og ønsker å ha muligheten til å kunne være på hytten til mine foreldre sammen med dem og hunden, noe jeg ikke vil kunne gjøre om barn stresser hunden veldig (jeg setter selvsagt hunden behov først). Ellers har jeg en vanlig 8-16 jobb, så det utelukker hunder med seperasjonsangst (bor slik at jeg vil kunne komme innom å gi hunden en liten tissetur i lunsjen om det er nødvendig). Når det er sagt så brenner jeg spesielt for hunder som gjerne ikke har hatt det så greit tidligere i livet. Jeg er en veldig tålmodig og rolig person som også lever et stille og rolig liv, så jeg tror jeg kunne passet godt for en hund som trenger ro og trygghet i livet sitt. Jeg vet sikkert mange her inne kommer til å slakte meg for å ønske meg hund når jeg har fulltidsjobb, men jeg lever et liv der jeg kommer til å tilbringe 100% av fritiden min med hunden og jeg også gjerne vil investere i kurs og slikt sammen med hunden om det er noe den vil ha glede av. Jeg har også tenkt en del på å adoptere en eldre hund. Jeg elsker gamle hunder. De har bare noe veldig spesielt ved seg som smelter meg totalt. Jeg ønsker også veldig å kunne ha muligheten til å gi en seniorhund et hjem på sine eldre dager. Det jeg er redd for i den sammenheng er hvorvidt en gammel hund vil kunne tilpasse seg et nytt hjem såpass godt at en adopsjon er forbedring for dens tilværelse eller om det bare utsetter den som masse stress. Har noen erfaring med å adoptere hunder med spesielle behov eller seniorhunder?

Setter pris på alle erfaringer.

Anonymkode: 04014...b88

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Rekker ikke lengre svar nå men du vil bli en god hundeeier! Veldig bra du adopterer!!

Seniorer trenger deg aller aller mest  ,  de  er første som blir avlivet om ingen som kommer og adopterer de. De er fantastiske! Rolige men fortatt futt og gir MYE glede. Er en fin ting å gi en hund siste gode år.

Har erfaring med å fostre hunder med tre ben og en blind,  gikk veldig fint!

Lykke til!

Anonymkode: c5fd6...fc4

Skrevet (endret)

Charlottes omplasserings eller Solplassen kan jeg anbefale. De er dønn ærlige om hundene. Kan ikke akkurat si det samme om f.eks FOD. 

Du finner begge på Facebook, og Solplassen startet for å hjelpe hovedsakelig eldre hunder. Men de har nå forskjellige aldre. Hundene der lever i ett stort hus som familie medlemmer, og står ikke på kennel. Det samme er det hos Charlottes 😊

Endret av MissPierce
Gjest baremei
Skrevet

Fikk i Hund fra Charlottes for noen år tilbake, og hun var veldig ærlig om hvordan hunden var. Om du forteller henne om deg selv og ditt liv så vil hun kunne hjelpe deg med å finne ut om denne hunden virkelig passer for deg. Kan virkelig anbefales! 

Jeg fikk i en eldre hund fra henne, og det var aldri noe problem for ham å tilpasse seg det nye hjemmet. Men dette kan nok være individuelt vil jeg tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...