Gå til innhold

Skriver alle menn her inne kvinnefiendtlige ytringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier "Skriver alle menn her inne kvinnefiendtlige ytringer?" Eller generaliseres det mye her.

Anonymkode: 5d3b5...448

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei selvfølgelig gjør de ikke det...

Anonymkode: a0245...48f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Det er bare noen enkle mennesker som spammer ned forumet med slike ytringer. Jeg håper for guds skyld at ingen blir provosert av det de skriver da det hele bare er så latterlig. 

Anonymkode: 6869d...9dc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det virker sånn,men jeg er kanskje i feil tråder? 

Anonymkode: 07880...a7e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Det er og flere oppegående menn her, som ikke skriver noe negativt om kvinner. Men vi legger vel ikke så godt merke til de. Vi ser heller de som sprer kvinnehat.

Anonymkode: 9f5d1...ee6

• Liker 1
Skrevet

Det er her viktig å skille kritikk fra såkalt "kvinnefiendtlige holdninger". Det er fullt mulig å avskrive helt legitim kritikk av sosiale normer uten å skulle avfeies som kvinnehater. Det er en veldig, veldig lett måte å bedrive meningsdiktatur. Ad Hitlerum, du hater kvinner fordi du kritiserer dem. Noe som selvfølgelig er helt urimelig. 

• Liker 6
Gjest antbug
Skrevet

Nei, jeg tror det er noen få som poster veldig mye dritt.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke alle, men ganske mange.

Anonymkode: b6ffb...ec9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som tittelen sier "Skriver alle menn her inne kvinnefiendtlige ytringer?" Eller generaliseres det mye her.

Ikke alle. Men det er ikke så rent få heller. 

Anonymkode: 0d46e...09b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

http://www.tv2.no/v/1186846/

se på dette klippet. Jeg lurer på om denne sjarmøren har konto på kg. :P

Anonymkode: 0d46e...09b

Definitivt.

Anonymkode: b6ffb...ec9

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, Arcturus skrev:

Det er her viktig å skille kritikk fra såkalt "kvinnefiendtlige holdninger". Det er fullt mulig å avskrive helt legitim kritikk av sosiale normer uten å skulle avfeies som kvinnehater. Det er en veldig, veldig lett måte å bedrive meningsdiktatur. Ad Hitlerum, du hater kvinner fordi du kritiserer dem. Noe som selvfølgelig er helt urimelig. 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ikke. Det er og flere oppegående menn her, som ikke skriver noe negativt om kvinner. Men vi legger vel ikke så godt merke til de. Vi ser heller de som sprer kvinnehat.

Anonymkode: 9f5d1...ee6

amen, hør og lær anonym, kvinnehater som skjellsord her inne er oppbrukt, er mange negative kommentarer om menn her, men likavell ingen som kaller dere for noe lignende.

• Liker 3
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
8 timer siden, Arcturus skrev:

Her er du i grenseland; om jeg kritiserer alle muslimer, slenger ut påstander som er negative og stigmatiserer dem, uten å vise til gode argumenter, så begynner det å bikke mot rasisme. Mange kritiserer kvinner som helhet her på KG, enda vi representerer halve jordas befolkning. Så vi er ikke en homogen gruppe. Mange av de "værste" brukerne forstår ikke engang at dette er kritikkverdig. Og såklart; det samme gjelder om man kommer med negative generaliserende uttalelser om menn som ei homogen gruppe. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror en del menn som ønsker å tilbringe tid på et kvinneforum, gjør det fordi de tiltrekkes av muligheten til å ta igjen på kvinner, straffe dem, sette dem på plass, gi dem klar beskjed om åssen ting er. 

Det som er litt interessant er jo at mennene får lov å herje på. Nå kommer det jo en mann inn i nesten alle tråder for å generalisere eller snakke skit. Det gjør det egentlig ganske uinteressant å være her. 

Anonymkode: f83fa...ac7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror en del menn som ønsker å tilbringe tid på et kvinneforum, gjør det fordi de tiltrekkes av muligheten til å ta igjen på kvinner, straffe dem, sette dem på plass, gi dem klar beskjed om åssen ting er. 

Det som er litt interessant er jo at mennene får lov å herje på. Nå kommer det jo en mann inn i nesten alle tråder for å generalisere eller snakke skit. Det gjør det egentlig ganske uinteressant å være her. 

Anonymkode: f83fa...ac7

Enig i første avsnitt. Det er bedre å "sette oss på plass" enn å gå i seg selv når ting går galt. En veldig feig måte å hevde seg på når selvtilliten er lav :P 

Men jeg skal ærlig innrømme at jeg, som de fleste damer, sier "mannfolk ass". Men jeg rakker ikke ned på et helt kjønn og jeg vet godt at menn er mennesker med egne utfordringer de også. Og at de alle er unike og individuelle personer. Jeg vet godt også at det er jeg som velger feil mann når jeg går på en smell ;) ikke at alle menn ergo er udugelige idioter. 

Men det gjør meg ingen ting at disse få mannfolka sprer skit. Det er jo uansett ingen som hører og tror på dette (om dere gjør det, så slutt). Det er noen få bitre her men kanskje de kan klare å mykes opp og kanskje de klarer å åpne øya litt. Det er foresten noen jenter her som er like ille. 

Anonymkode: 221f1...ec0

• Liker 3
Skrevet

Har inntrykk av at det er en liten håndfull som gjør det, ja. Men ingen fører regnskap over dem som oppfører seg, så det finnes vel ingen fasit på det spørsmålet. 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

kan du lese og skrive så vet du svaret på dette allerede. Dette er forresten feil kategori for kvinnekampen mot utopiske fiender.

Anonymkode: 18bb7...013

• Liker 2
Skrevet

Nei, det bare virker sånn til tider, for de som skriver denslags gjør mye utav seg ettersom de spammer ned enhver tråd der de ser en bitteliten mulighet med ytringene sine. 

Gjest antbug
Skrevet
14 timer siden, Arcturus skrev:

Men når kritikken kommer ved enhver anledning og i alle mulige sammenhenger, og man aldri ser vedkommende ytre noe positivt om kvinner som kunne skapt en viss balanse, begynner man å se et mønster som er kvinnefiendtlig selv om ordene som brukes ikke kan klassifiseres som hatefulle. Da er det ensidig meningspåvirkning, konsekvent sverting av kjønn, og det er ikke lov ifølge retningslinjene her.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det er nok av fordommer og uvitenhet her inne. For hva det er verdt har jeg møtt flere av dem. La oss si at forumet er stedet der negative mennesker kan samle seg for å spre sin bitterhet😉. Men møter man dem offentlig er de ikke så tøffe😉. Det er noen som bare skriver en masse tøv. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...